MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

22 Lut 2018, 21:30

Witam wszystkich.
Po odebraniu auta od mechanika (wymiana węży od chłodnicy i paru pierdół) dzieją się dziwne rzeczy, silnik się bardzo szybko nagrzewa i wskakuje na 95-100 stopni, cały płyn z chłodnicy wylewa do zbiornika spryskiwaczy i wraca po zgaszeniu silnika. To auto ma podgrzewanie płynu do spryskiwaczy za pomocą cieczy chłodzącej, ale skoro ciecz wraca do zbiornika wyrównawczego chłodnicy to nie sądzę żeby był jakiś wyciek. Co o tym sądzicie? Jak dla mnie coś totalnie dziwnego, pomyłka mechanika czy coś się mogło zepsuć?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

22 Lut 2018, 22:05

Prawdopodobnie może być zapowietrzony układ i temu wywala, bąbelków nie ma? To auto powinno mieć samoodpowietrzajacy układ się, zobacz czy jak dodajesz gazu to nie ma bąbelków..
gber44
 

22 Lut 2018, 22:10

grzeje dobrze na wolnych obrotach?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16709
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lut 2018, 00:11

Za bardzo to nie grzeje, bo cały płyn wywala do spryskiwaczy i nie ma co do nagrzewnicy dopłynąć, ale jak się doleje płynu to grzeje bardzo ładnie.

Przy dodawaniu gazu jak jest mało płynu to jest dźwięk lejącej się cieczy, bąbelków, po tym nagrzewnica dostaje chyba płynu i robi się na chwilę cieplej. Jak jest normalnie zalany to nic nie bąbelkuje.

Pytanie czemu płyn wywala do spryskiwaczy? Czy to normalny zabieg przy zbyt wysokim ciśnieniu żeby nie zanieczyszczać środowiska? I gdzie jest przyczyna tego ciśnienia, zapieprzałem już sporo i dalej się tak dzieje, auto się szybko grzeje, LPG wyłącza i kaplica. Mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Lut 2018, 08:23

Myślę że układ jest zapowietrzony
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16709
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lut 2018, 14:07

Na początek odpowietrz jeszcze układ, być może nie odpowietrzył się i temu powraca do zbiorniczka nie puszcza go.
gber44
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kolejny body kit dla Lexusa LC
    Lexus LC zaskarbił sobie sympatię tunerów. Nic dziwnego, w końcu nie dość, że seryjnie wygląda świetnie, to jest klasycznym coupé z napędem na tył i V-ósemką albo mocną jednostką hybrydową pod maską. ...

23 Lut 2018, 14:47

Próbowałem odpowietrzyć ale nie da rady, nawet na odkręconym korku płyn od razu przelewa się do zbiornika płynu od spryskiwaczy. Dzisiaj jeździłem na odkręconym korku i jest to samo. W poniedziałek jestem umówiony do majstrów którzy to składali. Możliwe jest aż takie zapowietrzenie? Jeśli tak to jak to rozwiązać?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

26 Lut 2018, 15:13

Jaki masz stan płynu chłodzącego na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym i jaki na gorącym? Sprawdzałeś to?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Mar 2018, 21:21

Może komuś się przyda, winowajcą była nieszczelność w układzie ogrzewania zbiornika spryskiwaczy, są rurki i jakieś plastikowe coś, przepływa przez to płyn chłodniczy i ogrzewa płyn do spryskiwaczy. Chwilowo zrobione obejście i problemu nie ma. Im więcej bajerów tym więcej problemów :p
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

25 Mar 2018, 10:52

Dziękujemy za napisanie co było problemem. Zapewne kiedyś komuś się to przyda.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000