Mecedes C220 Wyciek oleju ze skrzni biegow (automat)

17 Lis 2009, 21:12

Od wielu lat jestem kierowcą. Od roku jeżdżę Mercedesem C 220 automat. Ostatnio zauważyłem zaolejoną dolną część skrzyni biegów, źródłem wycieku na moje oko może miejsce wmontowanego elementu elektrycznego w obudowę skrzyni biegów/nie znam nazwy tego elementu ani czemu on służy/. Mam pytanie czy wyciek oleju ze skrzyni może spowodować złe działanie skrzyni biegów i sprzęgła?
Ostatnio edytowany przez merc, 21 Lis 2009, 15:12, edytowano w sumie 1 raz
merc
Nowicjusz

Miejscowość: Salon
  • 17 Lis 2009, 23:34

witam

I tak i nie. Tak jeżeli została uszkodzona (albo po prostu zużyła się) elektronika skrzyni biegów - wyciek widać z zewnętrznej cześci obudowy elektroniki (zmiana biegów,czyjnik cofania, czujnik oleju itp.). Nie jeżeli wyciek jest z uszczelnień np. simmeringi i wszelakiego rodzaju połączenia.
    Musisz dobrze zdiagnozować skąd masz wyciek.
    Ważne! Pilnuj poziomu oleju,bo jest to niezmiernie ważne w automatycznej skrzynii biegów.

Początkujący

Miejscowość: World

20 Lis 2009, 22:22

Dziękuję. Mam jeszcze pytanie jeżeli jesteśmy w temacie oleju - jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej? A jeśli okaże się, że jest za niski jak go uzupełnić. Przeglądając dokumenty servisowe nie znalazłem żadnych informacji dotyczących obsługi skrzyni automatycznej.
    merc
    Nowicjusz

Miejscowość: Salon

21 Lis 2009, 11:16