Megan-Laguna III 2.0T czy Mazda 6 II 2.5 Benzyna

24 Sty 2021, 02:11

Zastanawiam się nad kupnem auta do 30 tysięcy. Głównie zależy mi na dużej mocy, w benzynie i do gazu. Rozglądam się za autami w sportowej wersji z większą ilością miejsca. Po dłuższym rozeznaniu podpasowały mi 3 auta: Megan III 2.0T 180km kombi w wersji GT, podobnie Laguna choć ciężko znaleźć bez automatu oraz Mazda 6 II 2.5 170km sport bez znaczenia czy kombi czy sedan. Interesują mnie głównie opinie ludzi którzy mieli coś do czynienia z tymi autami. Jakie sa różnice w prowadzeniu, wyciszeniu i wygodzie? Czy Renault w wersji GT zdecydowanie lepiej sie prowadzi? Oczywiście z chęcią usłyszę o innych propozycjach aut w tych kryteriach.
F4rt
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2021, 11:56

Lepszym silnikiem do gazu będzie ten z Laguny 2.0T z oznaczeniem F4R bo on posiada hydrauliczną kompensację luzu zaworowego i ogólnie to całkiem udana konstrukcja.

Mazda 6 2.5 MZR 170 KM (125 kW) nie ma hydrauliki na zaworach przez co trzeba sprawdzać okresowo luzy (co 30 tkm) szczególnie jak się będzie jeździło na LPG.

Oba będą jeździły na gazie ale lepszym wyborem w tym przypadku będzie silniki z Renault.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

24 Sty 2021, 18:41

Dzięki, wezmę to pod uwagę. Pytanie jaki jest mniej więcej koszt takiej regulacji w warsztacie? Nie chcę wykluczać Mazdy tylko z tego powodu, chyba, że będzie to problematyczne i bardzo kosztowne.

Napisałeś o silniku w Lagunie, a ten z Megan jest gorszy? Tak jak pisałem, ciężko jest znaleźć Lagune w manualu, a skrzynia automatyczna będzie mało dynamiczna i kosztowniejsza w naprawach.

Z drugiej strony czy gaz nie będzie ukrócał żywotności turbiny? Wiadomo, muszę się liczyć, że auta z takim przebiegiem, będą miały w końcu turbinę do regeneracji. Mam nadzieję że nie przystąpię szybko do kolejnej regeneracji.
F4rt
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2021, 18:53

F4rt napisał(a):czy gaz nie będzie ukrócał żywotności turbiny?

A co ma LPG do turbiny?
Insatalcję trzeba założyć dobrej klasy i nową i będzie służyło
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

24 Sty 2021, 19:40

Cytuję "Należy pamiętać że LPG nie ma bezpośredniego kontaktu z turbiną. Z turbiną mają natomiast kontakt spaliny (od strony wydechu). Temperatura spalin samochodu z instalacją gazową, który ma właściwie dobrną mieszankę nie odbiegają znacząco od auta wolnossącego (bez turbo). Różnice są minimalnie dochodzą do kilkunastu stopni. Nie jest więc możliwe uszkodzenie turbiny przez montaż instalacji LPG."
Czyli LPG ma o tyle zły wpływ na turbinę jeśli nie zadbamy o dobrej jakości instalację oraz odpowiednią regulację.
F4rt
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2021, 20:21

Czyli patrz post wyżej

Takie cywilne jeżdżenie na LPG nic złego turbinie nie zrobi.

Turbo czasami rozgrzewa się do czerwoności na Pb jak ktoś pałuje i wtedy temperaturę można zrobić wyższą niż na LPG.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

25 Sty 2021, 16:31

Jeździłem Laguną II, z tym że 2.0 DCi w wersji GT. Zawieszenie jak na samochód cywilny dość twarde, świetny jest system 4Control. Co do automatu to nie uważam, że jest bardziej kosztowny w eksploatacji. Odpada koło dwumasowe, którego w klasycznym automacie nie ma a w Renault jest dość drogie.
Megane będzie pewnie bardziej dynamiczne, ale jest zdecydowanie gorzej wygłuszone, jeździłem co prawda zwykłymi wersjami z silnikiem 1.6 natomiast akustyka we wnętrzu jest słaba.
Co do Mazdy to jeździłem tą nowszą z początku produkcji z silnikiem 2.5 i automatem. Słabo wygłuszona i jak na tą moc słabo przyspiesza.
W mojej ocenie najbardziej warta zachodu jest Laguna III Grandtour. Udany, od lat stosowany silnik, dobre wyposażenie no i można kupić całkiem świeże rocznikowi auto.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 197
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003