MIKE napisał:"Zasadniczo 1.5 dci po od 2011 nie różnią się in minus od konkurencji. Panewki obracały się na początku"
No i tutaj trafiłeś w sedno MIKE!!! Nic dodawać nie trzeba. Klepią i powtarzają te bzdury o 1,5 dci o panewkach od 20 lat. Na początku nie było na tych panewkach zamków ale Renault poprawił jakoś tę wadę po czasie przez co ją wyeliminował.
Zawsze trzeba pamiętać ,że obracały się panewki w Renówkach których zalecany interwał wymian oleju był 30 tys.km. (zrobione niskie koszty serwisowe pod leasingi). takie same silniki trafiały do Micry ze znaczkami Nissan i tutaj wymiany były co 15 tys.km i nic się nie obracało w silniku...Czary?? Poza tym na początku zmieniano pompy i wtryski różnych firm i to tez była porażka ale mówimy o Clio sprzed 20 lat !!!
Współczesny silnik 1,5 dci jest udana konstrukcją i napędza od 10 lat już bezproblemowo kupę Nissanów i Renówek na naszych drogach.
Oczywiście ktoś może nadal z oślim uporem uważać ,że mniej awaryjne są niemieckie TDI np 1,9 TDI z BXE lub BLS... albo pierwsze 2,0 TDI !!! No to gratulacje...
Co do sterowania nawigacją fabryczną w Renault ,to steruje się nią dżojstikiem przy skrzyni biegów. Lepiej działa niż IDrive z BMW.
![Uśmiechnięty :)]()