Hamilkar napisał(a): Zastanawiam się nad capturem ponieważ sądzę że w LPG może ono mało palić i będę w ten sposób oszczędzał na paliwie.
Auto jadąc na LPG ZAWSZE pali więcej LPG niż benzyny. No ale LPG wciąż tak czy inaczej jest o połowę tańsze niż benzyna. W każdym razie jadąc na LPG silnik tego paliwa będzie zużywał więcej. Nie są to jakieś wielkie ilości oczywiście.
Co do silnika....Auto ma 1 litr pojemności i 90KM. Auto waży 1180 kg. Do tego doliczyć nalezy wagę paliwa oraz kierowcy. ewentualnie pasażera. Masz więc prawie półtorej tony. Jak dla mnie, to 90KM jest niewiele...Polonez miał silnik 1,5 ccm i 87KMK. ważył 1,5 tony. Jak się to zbierało każdy wie...
Silnik ma 3 cylindry. Nie jest to demon przy przyśpieszaniu. Jadąc autostradą na 5 biegu, chcąc przyspieszyć żeby kogoś wyprzedzić, to lepiej będzie jak zwolnisz i pojedziesz za nim. Chcesz wyprzedzić TIR-a? Lepiej jechać za nim lub wypatrzeć moment, gdy lewy pas jest z tyłu daleko daleko wolny, żeby nie być zawalidrogą i nie stresować się niepotrzebnie jak ktoś jedzie za tobą i ci mruga światłami, bo wyprzedzasz TIR-a jakbyś sam był TIR-em
Do jazdy na autostradzie i wogóle w trasy brakuje 6 biegu. Podobno na wolnych obrotach są też dość duże drgania pochodzące z silnika, które potrafią wprawić w drgania całą karoserię. Drgania ustępują podczas jazdy i w środku jest nawet dość cichutko.
To wszystko to jednak nic takiego w porównaniu z tym, nad czym należy się naprawdę dobrze zastanowić - Renault na to auto daje tylko 2 lata gwarancji
Dlaczego
Przeglądy gwarancyjne natomiast nalezy robić co 30 tyś lub raz na rok... Zastanawiające....
Autko jest fajne, dość dobrze wyposażone, dobrze spisuje się na autostradach i krajówkach, dobrze trzyma się zakrętów. Jest w środku dość dużo miejsca, jest wygodne. Jednakaże jest to autko raczej dla jednej osoby ze względu na słaby silnik. Podróży rodzinnych raczej tym autem bym nie odbywał. Średnie spalanie w trasie to 8,5 litra.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...