Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

06 Lip 2015, 15:34

Witam. Mam pewien problem z moją
meganka, mianowicie nie bardzo wiem co jest uszkodzon, uszczelka pod głowica, pompa wody czy może zupełnie co innego. Objawy są następujące:

Nie równa praca silnika na biegu jalowym,
Silnik szybko się nagrzewa i przekracza temperaturę 90stopni o nie cała kreskę, nie zależnie czy jest 10stopnii na zewnątrz czy 30.
Gotujacy się płyn w zbiorniczku,
Silnik jest cały mokry, wygląda jak olej, al jego nie ubywa, za to płynu chłodniczego ubywa.

Termostat jest sprawny, chłodnica się załącza. Co może być przyczyną takiego zachowania auta?
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

06 Lip 2015, 19:14

A zauważyłeś może, że auto kopci na niebieskawy kolor? Czy z tłumika nie leci woda?
Ten stan rzeczy, który opisałeś, może być spowodowany właśnie przez uszczelkę pod głowicą, ale może być też tak, że głowica pęka :|
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lip 2015, 19:51

Nie kopci na niebiesko. Ostatnio jak parę dni stal, deszcz popadal i wtedy woda leciała, tak to nic nie zaobserwowalem. Wieczorem nagram filmik jak pracuje silnik, może to pomoże? Czy w tym "grubym" wezu który dochodzi do chłodnicy powinna stać cAły czas woda? Bo gdy go dotkne czuć wodę. I po zgaszeniu samochodu odkrecam zbiorniczek wyrownawczy poziom płynu się zwieksza jakby wrzał
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

08 Lip 2015, 07:39

Kapie gdzieś płyn jak auto jest max rozgrzane..? Połóż sobie karton pod silnikiem. Moim zdaniem ,to jednak i niestety będzie głowica. jeśli płyn znika ,to może dostaje się do oleju w silniku. jak wyglada olej..? Jest siny osad pod korkiem wlewu i w samym oleju silnikowym? jak tak to na 100 % to głowica.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2015, 07:49

Coś kapie. Olej wygląda wporzadku. Mechanik powiedział że najprawdopodobniej do naprawy będzie uszczelka i maglownica, bo wycieka płyn od wspomagania i okolice maglownicy są całe mokre. Aczkolwiek żadnych luzow i stukania nie ma. Tylko gdy skrecan wydaje dziwne odglosy, Ale może z powodu ze płyn szybko ubywa?
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

08 Lip 2015, 08:23

No tak jeździć długo nie będziesz... uszczelnić musisz wspomaganie,bo ci siądzie nagle i nieszczęście gotowe... ty się zadasz do skrętu ruszając i nagle zaskoczony brakiem wspomagania pojedziesz kilka metrów prosto zanim połapiesz się,że kręcić musisz z całej siły...w tym czasie możesz być już na czołówce z Tirem... Przy skręcie może być dźwięk nasilony ,bo w układzie wzrasta ciśnienie im bardziej są skręcone koła.
Jeśli płyn chłodniczy nie kapie i nie ma go w silniku,to kapie powoli na rozgrzany element silnika i odparowywuje.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2015, 09:23

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

tutaj praca silnika I bąbelki w zbiorniczku wyrownawczym.

Płyn chłodniczy gdzieś kapie, bo go ubywa. Auto odebrałem od mechanika i po około tygodniu musiałem dolewać.
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

08 Lip 2015, 13:15

Witamy. Przy weryfikacji uszkodzenia uszczelki pod głowicą przydatny jest specjalny płyn reagujący na obecność spalin w układzie chłodzenia i urządzenie do jego stosowania montowane na zbiorniczku wyrównawczym.
W.w. płyn zmienia kolor w przypadku przedostawania się spalin do układu chłodzenia.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki