
Mam taki problem, na zdjęciu widocznym poniżej, znajduje się zaznaczona wajcha do regulacji kierownicy.
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
W moim Megane po zwolnieniu jej mogę regulować kierownicę w kierunku "od siebie" i "do siebie", czyli przybliżać do klatki piersiowej, albo oddalać. Problem jest taki, że ta wajcha w czasie jazdy sama wyskakuje (otwiera się). Zatrzaśnięcie jej pomaga na chwilę, 10 minut jazdy po wyboistych drogach i już wajcha jest do połowy otwarta, a kierownica daje się przysuwać i odsuwać.
Czy macie jakiś pomysł, jak to naprawić i co mogło się zepsuć?
Jeszcze sobie przypomniałem, że na początku kierownica regulowana była także góra/dól, teraz wyczytałem w necie, że to standard i właśnie chodzi mi po głowie, że na początku także mogłem to zmieniać. Na chwilę obecną tylko do siebie i od siebie.
Wygląda to tak:
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
chodzi dokładnie o tą wajchę
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
gdy spojrzymy bliżej po rozkręceniu maskownicy widać, że połączona jest z pewnym mechanizmem
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
tak ten mechanizm wygląda z bliska
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
moim zdaniem uszkodzone są dwa elementy, ale może się mylę. Do czarnej wajchy przytwierdzony jest taki specyficzny "klocek 1", który ma żłobienia i one powinny odpowiednio sterować kolejnym "klockiem 2" jeżdżącym po widocznej karbowanej prowadnicy. Prowadnica ma moim zdaniem rozdwojony jeden z ząbków, a do tego klocek 2 po niej jeżdżący, tak jakby wypadł z klocka 1 przytwierdzonego do wajchy. W sumie są to tylko moje domysły, nigdy nie widziałem sprawnie działającego tego mechanizmu. Może teraz ktoś pomoże, czy idę w dobrym kierunku, jak to naprawić i ile to może kosztować?