Megane II - śmierdzi z nawiewu

26 Wrz 2017, 08:24

Witam. Mam problem z nawiewem i klimatyzacją w Megance II. Po włączeniu czy to nawiewu czy klimaty przez chwilę czuć ostry, nieprzyjemny zapach, jak podmucha 1-2 minuty wszystko jest ok. Klimatyzacja była ozonowana, dwa razy używałem grantu, nowy filtr kabinowy, spust pod samochodem drożny. Auto ma 60 tys przebiegu, bezwypadkowe. Macie jakiś sposób żeby z tym jeszcze powalczyć ? Może kupić piankę do klimaty i bezpośrednio wpuścić na parownik, w miejsce filtra kabinowego ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2017, 09:18

mateusz9986 napisał(a):Może kupić piankę do klimaty i bezpośrednio wpuścić na parownik, w miejsce filtra kabinowego ?
Pianki nie i tym bardziej w żadne nawiewy czasem nie psikaj. Kup preparat z sondą który wprowadza się przez rurkę odprowadzającą wodę i rozpyla bezpośrednio na parownik. Jak masz takie objawy że przez chwilę czuć że śmierdzi i nie jest to wilgoć to po jednym dwóch razach nie pozbędziesz się tego trzeba taką aplikację preparatu przeprowadzić np. co drugi dzień trzy razy z rzędu i później jeszcze dobrze powtórzyć po np. tygodniu. No i jeździć cały czas z włączoną klimą włączanie jej i wyłączanie powoduje wyżej opisane problemy.

Tu masz bardzo podobny temat klimatyzacja-przy-wlaczeniu-i-wylaczeniu-smierdzi-vt103056-15.htm w którym jest dyskusja na temat krótkotrwałego smrodu podczas włączania klimatyzacji. Sporo rzeczy zostało tam wyjaśnionych.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2017, 09:36

No właśnie chcę kupić taki preparat i spryskać bezpośrednio parownik w miejsce filtra kabinowego. Dodatkowo zacznę używać cały czas klimatyzację i wyłączać 2-3 minuty przed zgaszeniem auta.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2017, 09:46

mateusz9986 napisał(a):Dodatkowo zacznę używać cały czas klimatyzację i wyłączać 2-3 minuty przed zgaszeniem auta.
Jak dobrze usuniesz grzyby z układu to nie musisz wyłączać klimatyzacji wcześniej. Poza tym nie wiem czy 2-3 minuty wystarczą na osuszenie raczej nie. Wystarczy że będziesz na niej jeździł cały czas, a preparat okresowo zastosujesz za ok. 2 miesiące w okresie letnim i będzie wszystko ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2017, 09:49

Ciągła jazda na klimatyzacji nie wpłynie negatywnie na żywotność kompresora ? Przed zgaszeniem auta wydaje mi się że lepiej jednak kompresor wyłączyć, tym bardziej że potem przy uruchomieniu nie obciąża tak auta. Okres letni to raczej za jakieś 8 miesięcy :p
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2017, 11:10

Kompresor nie działa podczas uruchamiania silnika poza tym jak go dłużej nie używasz to nie jest smarowany, układ może się rozszczelnić itd. Więc nie używanie gorzej na niego wpływa niż używanie :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2017, 14:02

Do tej pory klima była użytkowana "normalnie" tzn. zawsze w upały plus gdy pada deszcz, paruje i minimum 2 razy w tygodniu.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2017, 14:41

Masz klimatronik czy maualną klimatyzację?

Jak wyłączasz klimatyzację na dłużej i zrobisz to kilka razy to pozwalasz w ten sposób na rozwój grzybów na parowniku i w odpływach tam gdzie jest wilgoć. Jak używasz klimatyzacji regularnie czyli jest włączona non stop to zagrzybienie jest mało prawdopodobne bo tam praktycznie non stop skrapla się woda w mniejszym lub większym stopniu oczyszczając się w ten sposób układ.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2017, 14:43

W megance mam automatyczną, w drugim samochodzie manualna, jest jakaś różnica w eksploatacji ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2017, 15:16

mateusz9986 napisał(a):W megance mam automatyczną, w drugim samochodzie manualna, jest jakaś różnica w eksploatacji ?
Jest jak już sama nazwa wskazuje :) w automatycznej zmieniasz tylko temperaturę i nie wyłączasz jej praktycznie nigdy nawet w zimie. Tu regulujesz tylko temperaturę dla własnego komfortu i tyle. Czujniki dbają o to żeby była taka jak ustawisz niezależnie od tego jaka będzie temperatura na zewnątrz.

W manualnej musisz sam regulować intensywność nawiewu jak chcesz bardziej schłodzić lub jak chcesz zrobić cieplej to musisz zwiększyć temperaturę.

Oba systemy nie będą działały poniżej zaprogramowanej temperatury zewnętrznej około 5 stopni. Nawet jak będą włączone przyciskiem.

Jeżeli chodzi o czyszczenie to zasada taka sama dla obu wymiana filtra, odgrzybianie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Wrz 2017, 07:22

Tyle że automatyczna sama reguluje siłę nawiewu i kierunek. Przeważnie jak używam to i tak w manualu.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2017, 10:22

mateusz9986 napisał(a):Tyle że automatyczna sama reguluje siłę nawiewu i kierunek.
No i to własnie ta zaleta że nie musisz nic kombinować tylko ustawiasz temperaturę i już więcej się nie martwisz :)
Można też ustawiać manualnie ale lepiej kratki nawiewu w samochodzie odpowiednio ustawić / skierować w odpowiednią stronę, a resztę pozostawić już automatycznemu sterowaniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999