Megane III 1.6 16v :VS: i30/ceed II 1.4 crdi

06 Wrz 2020, 16:33

Cześć,
stoję przed wyborem auta i po wstępnym researchu padło na dwa/trzy auta. Budżet to <30 tys. Interesuje mnie wyłącznie opcja kombi.

1. Renault Megane III 1.6 benzyna 2010-2012 (dostępne oferty w budżecie).
2. Hyundai i30 II 1.4 crdi diesel 2012-2015
2,5. Kia Ceed II 1.4 crdi diesel 2013

Generalnie, jak wiecie, i30 oraz ceed to auta bliźniacze. Ceed chyba znacznie bardziej podoba mi się wizualnie, wnętrze o 3 klasy ładniejsze niż w przypadku hyundaia.

Plusy i minusy aut o jakich wiem i jakie dla mnie są najważniejsze to:

Megane ma ładną deskę rozdzielczą i panele do sterowania klimatyzacją/radiem - eleganckie, minimalistyczne - moj gust.

Ceed panele znacznie ładniejsze niż w i30, ale wciąż zbyt naćkane, ale jestem w stanie to przeboleć.

Ceed/i30 - więcej miejsca z tyłu, dodatkowe schowki, bardziej przestronna, kierownica wielofunkcyjna w przeciwieństwie do megane.
Dobre usytuowanie miejsca na kubek.

Ceed ma znacznie ładniejsze zegary niż i30.

Megane jest znacznie mniej podatna na rdzę w przeciwieństwie do ceeda i i30.

I najważniejsze: Megane jest w benzynie, ceed/i30 to diesiel, niby bez dwumasy, ale w przypadku, kiedy główne moje podróżowanie to dojazdy do pracy ~25 km w jedną stronę...
I wiem, że diesela powinno się używać jednak na dłuższych dystansach, ale wśród znajomych spotkałem się z opinią "ja 6 km dieselem jeździłem do roboty i było okej".

Strasznie boję się kosztów naprawy diesela przy tak krótkich odcinkach, a jednocześnie strasznie, ale to strasznie denerwuje mnie fatalna ergonomia megane...

Będę wdzięczny za rady i opinie. Może ktoś dorzuci coś jeszcze, o czym nie wiem w przypadku tych aut.
Dejf
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Wrz 2020, 14:40

Dejf napisał(a):"ja 6 km dieselem jeździłem do roboty i było okej"
Ja kiedyś też tak jeździłem bo diesle nie były tak zaawansowane technicznie jak obecnie i to były proste konstrukcje. Teraz jak ktoś jeździ na takich odcinkach nawet mając nowego diesla to przypuszczam ze długo nie pojeździ bez problemów.

A dlaczego nie rozważysz np. I30 w benzynie? Przecież tam też są silniki 1.4 i 1.6. Wcale nie musisz brać diesla CRDi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

07 Wrz 2020, 14:45

Wiesz co, mam znajomego, który pracuje w motoryzacji (autopartner chyba teraz), sporo mi trułem beret, co by mi polecił i powiedział, że te dwa silniki to najlepsze opcje, maksymalnie bezawarykne, proste konstrukcje, nje ma sie co sypnąć... Tym bardziej, że jeśli to będzie benzyna, to raczej zagazuje ją, a ponoć to 1.6 z megane jest idealne do gazu, a to z i30 to jiż bardziej wadliwa konstrukcja.

A w ogole i30 zamieniam na ceed w wyborze (zdecydowanie ladniejsze auto). :)
Dejf
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Wrz 2020, 15:19

Dejf napisał(a):Megane jest znacznie mniej podatna na rdzę w przeciwieństwie do ceeda i i30.


Moim zdanie bez różnicy jeśli chodzi o rdzę w tych modelach, może nawet w Renault będzie lepiej. Zasadniczo rdza nie atakuje progów czy podłogi, ale np. po kilku latach odkręcenie śrub w zawieszeniu Koreańczyka to może być niezłe wyzwanie...

Moim zdaniem bierz benzynkę. Dodatkowo w i30 masz 1.6 MPI do którego też wsadzisz gaz. Ewentualnie Focus Mk3 1.6 125KM (trochę mniejszy bagażnik), Astra J 1.4T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...