Megane III vs Laguna III

08 Sie 2017, 16:08

Tak jak w temacie ;) chciałbym się dowiedzieć plusów i minusów a propo dwóch aut, Laguna 2.0 benzyna 140 vs Megane 1.4 benzyna 130. Zawieszenie? Silnik? Komfort jazdy? Koszty utrzymania? Awaryjność? Kwota do 35tys zł razem z opłatami, więc powinno wystarczyć :) Dla mnie szala przychyla się ku Megane za wygląd i uturbiony silnik. Chciałbym zobaczyć Wasze opinie.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Sie 2017, 16:18

Dwa różne segmenty = inna wielkość auta. Wybierz takie, którego potrzebujesz

Poszukałbym laguny 2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sie 2017, 16:22

Witaj,
sam stałem w grudniu przed dokładnie takim samym wyborem, co Ty w tej chwili. Budżet masz dobry na oba samochody.

Dla mnie to, co dla Ciebie jest zaletą, czyli uturbiony silnik był wadą ;) Wolałem niewysiloną jednostkę. Mi megane odpowiadało tylko w kombi, ale i tak uważam, że ta wersja jest ładniejsza od mojej laguny. Koszty utrzymania uturbionego silnika mogą w przyszłości negatywnie zaskoczyć - jeśli nic się nie będzie z nim działo to laguna wyjdzie nieznacznie drożej w codziennej eksploatacji. Jeśli z kolei chodzi o komfort to oczywiście laguna, która jest segment wyżej.

Ogólnie uważam, że obydwa modele są bardzo fajnymi samochodami do codziennego użytku - nie zauważysz znaczącej różnicy dotyczących kosztów eksploatacji i awaryjności. Kwestia bardziej wyboru dotyczącego tego, czy wolisz mniejsze auto z turbo czy większe bez turbiny ;)
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2017, 16:41

2.0T odpada, za dużo będzie palić w mieście.

Czyli dalej nie wiem :( na pewno chcę autko w wersji kombi. Megane podoba mi się bardziej. Ale już sam nie wiem co mam wybrać. Zależy mi na większym komforcie niż w aktualnej Maździe 6 I (chodzi o tłumienie nierówności). Ale z drugiej strony chciałbym spróbować turbo (najlepiej jeździło mi się elastycznym dieslem). Dlatego mam problem co wybrać.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Sie 2017, 20:10

maciejmacku napisał(a):2.0T odpada, za dużo będzie palić w mieście.


Benzyny z turbo mają to do siebie, że jeśli się nie wściekasz to palą tyle co wolnossące odpowiedniki o tej samej pojemności. Jeśli korzystasz z mocy to wiadomo, nie ma górnej granicy.
Ciężko żeby to samo auto ze 170/205km paliło tyle co 140
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sie 2017, 20:21

No, ale z tego co wiem, to 2.0T jest tylko w automacie, a to raczej kolejne koszta. W mieście spali pewnie 13-14l, a 140KM 10-11l
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 Hybrid zdobywa 5 gwiazdek w ADAC Ecotest
    Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji. ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

08 Sie 2017, 20:51

Zagadza się, Laga 170 KM jest w automacie lecz 204 KM już w manualu. W dodatku silnik 2.0t to stara szkoła, bdb nadająca się pod LPG, a wersja 140 to już konstrukcja Nissana niezbyt dobrze tolerujaca instalację gazową z uwagi na szybko wypalajace się gniazda zaworowe.
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

08 Sie 2017, 22:24

Ja nie chcę żadnego gazu :P przy 10tys rocznie jest to nieopłacalne.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Sie 2017, 15:01

Ktoś napisze coś więcej na temat 1.4TCe? Ma auto z tym silnikiem? Jakieś poważne awarie?
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Wrz 2017, 11:14

Przy przebiegu 10k rocznie, faktycznie montaż lpg kompletnie mija się z celem,a jeżeli jeździsz głównie po mieście to silnik wolnossący 2.0 też da radę, turbo jest Ci wtedy w ogóle nie potrzebne.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2017, 17:57

niestety wolnossące 2.0 w Megane występuje tylko i wyłącznie ze skrzynią CVT
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Wrz 2017, 15:04

Panowie przeraziłem się ceną dwumasy w LIII w 2.0 140KM, czy w wersjach uturbionych również jest dwumasa? Rozrząd już na pasku? Ile kosztuje wymiana?
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Wrz 2017, 15:36

W tubo też jest dwumasa (skrzynie manualne). Pytanie tylko dlaczego ludzie wpadają w taką paranoję z tymi dwumasami...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Wrz 2017, 19:01

Na forum laguny ogólnie bardzo negują silnik 2.0 140 w tym aucie, ze względu na małą elastyczność, i brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych.
Z kolei 2.0T 170KM występuje tylko z automatyczną, podobno, powolną skrzynią, ale jest bez dwumasy (koszt 3,5tys zł w 2.0 140).
W Megane 1.4tce też jest dwumasa, ale mniejszy koszt.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Wrz 2017, 20:54

Dwumasa w wolnossącym benzyniaku a dwumasa w dieslu to dwie zupełnie różne rzeczy, nie rozleci się po 150kkm, nie przenosi takich obciążeń, nie ma się czego bać.
2.0T masz też z manualną skrzynią, ma wtedy 204km, ten sam motor
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km