Megane III vs Laguna III

08 Sie 2017, 16:08

Tak jak w temacie ;) chciałbym się dowiedzieć plusów i minusów a propo dwóch aut, Laguna 2.0 benzyna 140 vs Megane 1.4 benzyna 130. Zawieszenie? Silnik? Komfort jazdy? Koszty utrzymania? Awaryjność? Kwota do 35tys zł razem z opłatami, więc powinno wystarczyć :) Dla mnie szala przychyla się ku Megane za wygląd i uturbiony silnik. Chciałbym zobaczyć Wasze opinie.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Sie 2017, 16:18

Dwa różne segmenty = inna wielkość auta. Wybierz takie, którego potrzebujesz

Poszukałbym laguny 2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sie 2017, 16:22

Witaj,
sam stałem w grudniu przed dokładnie takim samym wyborem, co Ty w tej chwili. Budżet masz dobry na oba samochody.

Dla mnie to, co dla Ciebie jest zaletą, czyli uturbiony silnik był wadą ;) Wolałem niewysiloną jednostkę. Mi megane odpowiadało tylko w kombi, ale i tak uważam, że ta wersja jest ładniejsza od mojej laguny. Koszty utrzymania uturbionego silnika mogą w przyszłości negatywnie zaskoczyć - jeśli nic się nie będzie z nim działo to laguna wyjdzie nieznacznie drożej w codziennej eksploatacji. Jeśli z kolei chodzi o komfort to oczywiście laguna, która jest segment wyżej.

Ogólnie uważam, że obydwa modele są bardzo fajnymi samochodami do codziennego użytku - nie zauważysz znaczącej różnicy dotyczących kosztów eksploatacji i awaryjności. Kwestia bardziej wyboru dotyczącego tego, czy wolisz mniejsze auto z turbo czy większe bez turbiny ;)
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2017, 16:41

2.0T odpada, za dużo będzie palić w mieście.

Czyli dalej nie wiem :( na pewno chcę autko w wersji kombi. Megane podoba mi się bardziej. Ale już sam nie wiem co mam wybrać. Zależy mi na większym komforcie niż w aktualnej Maździe 6 I (chodzi o tłumienie nierówności). Ale z drugiej strony chciałbym spróbować turbo (najlepiej jeździło mi się elastycznym dieslem). Dlatego mam problem co wybrać.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Sie 2017, 20:10

maciejmacku napisał(a):2.0T odpada, za dużo będzie palić w mieście.


Benzyny z turbo mają to do siebie, że jeśli się nie wściekasz to palą tyle co wolnossące odpowiedniki o tej samej pojemności. Jeśli korzystasz z mocy to wiadomo, nie ma górnej granicy.
Ciężko żeby to samo auto ze 170/205km paliło tyle co 140
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sie 2017, 20:21

No, ale z tego co wiem, to 2.0T jest tylko w automacie, a to raczej kolejne koszta. W mieście spali pewnie 13-14l, a 140KM 10-11l
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan GT-R
    Choć GT-R jest w zasadzie zupełnie nowym autem, wprowadzonym na rynek w 2008 roku, wprost wywodzi się od sportowych wersji modelu Skyline o takim samym oznaczeniu. A te nigdy nie były dostępne ze zdejmowanym dachem. Nawet ...

08 Sie 2017, 20:51

Zagadza się, Laga 170 KM jest w automacie lecz 204 KM już w manualu. W dodatku silnik 2.0t to stara szkoła, bdb nadająca się pod LPG, a wersja 140 to już konstrukcja Nissana niezbyt dobrze tolerujaca instalację gazową z uwagi na szybko wypalajace się gniazda zaworowe.
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

08 Sie 2017, 22:24

Ja nie chcę żadnego gazu :P przy 10tys rocznie jest to nieopłacalne.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Sie 2017, 15:01

Ktoś napisze coś więcej na temat 1.4TCe? Ma auto z tym silnikiem? Jakieś poważne awarie?
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Wrz 2017, 11:14

Przy przebiegu 10k rocznie, faktycznie montaż lpg kompletnie mija się z celem,a jeżeli jeździsz głównie po mieście to silnik wolnossący 2.0 też da radę, turbo jest Ci wtedy w ogóle nie potrzebne.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2017, 17:57

niestety wolnossące 2.0 w Megane występuje tylko i wyłącznie ze skrzynią CVT
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Wrz 2017, 15:04

Panowie przeraziłem się ceną dwumasy w LIII w 2.0 140KM, czy w wersjach uturbionych również jest dwumasa? Rozrząd już na pasku? Ile kosztuje wymiana?
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Wrz 2017, 15:36

W tubo też jest dwumasa (skrzynie manualne). Pytanie tylko dlaczego ludzie wpadają w taką paranoję z tymi dwumasami...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Wrz 2017, 19:01

Na forum laguny ogólnie bardzo negują silnik 2.0 140 w tym aucie, ze względu na małą elastyczność, i brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych.
Z kolei 2.0T 170KM występuje tylko z automatyczną, podobno, powolną skrzynią, ale jest bez dwumasy (koszt 3,5tys zł w 2.0 140).
W Megane 1.4tce też jest dwumasa, ale mniejszy koszt.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Wrz 2017, 20:54

Dwumasa w wolnossącym benzyniaku a dwumasa w dieslu to dwie zupełnie różne rzeczy, nie rozleci się po 150kkm, nie przenosi takich obciążeń, nie ma się czego bać.
2.0T masz też z manualną skrzynią, ma wtedy 204km, ten sam motor
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km