Meganka bez katalizatora

07 Maj 2009, 22:01

Witam mam krótkie pytanie. Dzisiaj musiałem pozbyc sie katalizatora w mojej megane 1,6 98rok poniewaz zrobiła sie gruchawka i dzwoniło az wstyd..
Pytanie: czy teraz będzie wiecej palił i co jeszcze wiaże sie z zdemontowanym katalizatorem?
Z góry dziekuje za informacje
rubikos
Nowicjusz
 
Posty: 24

08 Maj 2009, 09:28

To zależy ile masz sond lambda.Jak jedną,przed katalizatorem,to nie powinno nic się dziać.Możesz mieć tylko problem z przeglądem - może nie przejść badanie spalin - po wjeździe do hali właczy się alarm.Jeżeli masz dwie sondy - jedną przed drugą za katalizatorem,to będziesz miał problem ze sterowaniem silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2009, 21:15

MotoAlbercik napisał(a):To zależy ile masz sond lambda.Jak jedną,przed katalizatorem,to nie powinno nic się dziać.Możesz mieć tylko problem z przeglądem - może nie przejść badanie spalin - po wjeździe do hali właczy się alarm.Jeżeli masz dwie sondy - jedną przed drugą za katalizatorem,to będziesz miał problem ze sterowaniem silnika.


Dzieki za informacje
Dzisiaj jechałem do pracy 100km i auto jedzie ok (troche na początku dziwnie spdały obroty jak wrzucałem nqa luz tzn zatrzymywały siena około 1,5 tys. Ale jak jechałem z powrotem to juz byłlo wszystko ok.
Czy to znaczy że bedzie dobrze?
rubikos
Nowicjusz
 
Posty: 24

08 Maj 2009, 22:15

Jak masz 1 sonde tak jak kolega pisał przed katalizatorem to autko będzie miało troszke więcej mocy no i kopa lepszego. Natomiast jak masz 2 sondy będzie odwrotnie. Auto słabsze, więcej paliło PB ok 15%, i kontrolka CHECK ENGINE się zaświeci. A z tym przeglądem to u mnie na diagnostyce żadnych alarmów nie ma nawet jak kiedyś maluchem jeżdziłem to nie sprawdzali spalin. Po prostu znajomi, ale spaliny sprawdzają jak widać gołym okiem że z autkiem coś nie tak, dymi itd.
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka

09 Maj 2009, 09:03

Tylko ci się tak wydaje,że nie sprawdzają.Kiedyś do rury wydechowej wkładali czujnik.Teraz jest elektroniczny czujnik zamontowany przy drzwiach wjazdowych.Jak jest coś nie tak ze spalinami,włacza się alarm.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2009, 09:35

Dzieki za informację:
Jutro zatankuje do pełna zbiornik przejadę 100km bo tyle mam do pracy i z powrotem i będe wiedział co z paliwem. Nie wiem jak sprawdzic czy mam dwie czy jedna sondę?
Ale żadna kontrolka mi sie nie zapala check engine!
Mam nadzieje że będzie ok.
Fakt tylko że odgłos wydechu jest inny taki bardziej donośny i metaliczny.
rubikos
Nowicjusz
 
Posty: 24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniego spalania
    Policzenie wartości średniego spalania jest dosyć istotne dla większości kierowców dlatego też przygotowaliśmy kalkulator kosztów zużycia paliwa który pozwala obliczyć średnie spalanie na określonym dystansie, ...

10 Maj 2009, 19:24

Żeby sprawdzić ile masz sond,to musisz popatrzeć przed i za katalizator.ondy są wkręcone w rurę wydechową.Wychoidzą z niej przewody,więc napewno znajdziesz.
Jeżeli masz jedną i zdemontujesz katalizator,robiąc wstawkę,to silnik będzie ci troszkę głośniej chodził,ponieważ katalizator jest też swego rodzaju tłumikiem hałasu.Ale to nie koniec - możesz odczuć,że silnik jest ciutek żwawszy,ale z pewnością też odczujesz,że ci więcej pali.Coś za coś,a przeciez moc nie bierze się za darmo....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2009, 23:17

MotoAlbercik napisał(a): możesz odczuć,że silnik jest ciutek żwawszy,ale z pewnością też odczujesz,że ci więcej pali.Coś za coś,a przeciez moc nie bierze się za darmo....


Mi się wydaje, że bez kata auto jest żwawsze i mniej pali do ma lepszy wydech tj. spaliny szybciej wypycha i mniej benzynki potrzeba do napędzania tłoków bo spaliny "luźniej" wychodzą z cylindrów. W motorze 2-suwowym jak się zdejmie tłumnik widać to gołym okiem, że dostaje prawie 2rzay tyle mocy i jak jeżdził 100km/h z tłumnikiem to bez pójdzie 110km/h bez problemu. Ale nie jestem specjalistą. To tylko moje sugestje.
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka

11 Maj 2009, 00:11

Racja - w starych motocyklach dwusuwowych była tzw. klapa wolnego wydechu - spaliny kierowało się bezpośrednio na zewnątrz zamiast przez tłumik, kiedy była potrzebna dodatkowa moc. Rozwiązania zakazano ze względu na hałas. W czterosuwie ma to pewnie raczej mniejsze znaczenie, chyba katalizator nie obniża mocy aż tak bardzo.
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001