Mercedes 190e 1.8 problem odpalania silnika

21 Wrz 2009, 20:39

Witam! Mam problem z odpaleniem, gdy jest nagrzany i trochę postoi, gdy chłodny odpala bez problemu. Silnik 1.8 benzyna. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!
papajek
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Legnica

27 Wrz 2009, 17:37

Masz tam silnik 1.8 K-Jetronic z wtryskiem mechanicznym?! Nie jestem pewien ale w tym systemie wtrysku jest wtryskiwacz rozruchowy sterowany elektrycznie ,włącza się on ,gdy czujnik temperatury wykryje niską temperaturę silnika(ten czujnik znajduje się gdzieś w bloku silnika),najprawdopodobniej ten czujnik padł i przesyła informacje do tego wtryskiwacza,że silnik jest cały czas zimny ,gdy jest zimny nie ma problemu ale gdy jest gorący nie chce odpalić.Ten system ma funkcję korygowania składu mieszanki względem temperatury,którą steruje specjalny zawór.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Gru 2009, 20:56

Witam mam taki sam problem mam mercedesa 190 1.8 B+G jest to mercedes sport line 108KM samochód z rana zapala dobrze jak się nagrzeje źle odpala.wymieniłem kopułkę zapłonową, palec zapłonowy i świece były wymieniane niedawno. proszę o pomoc w tej sprawie z góry wielkie dzięki
Mateusz654
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Biłgoraj

19 Gru 2009, 21:19

Przede wszystkim musisz sprawdzić jaką ma kompresję na cylindrach.Gdy jest gorący silnik i chodzi, nie przebiera,nie ma falowania obrotów?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Gru 2009, 21:29

właśnie była robiona nie dawno głowica była planowana,i wymienione prawie wszystkie zawory silnik chodzi jak rakieta ma dobre sprężanie.tylko jest problem z odpalaniem na ciepłym silniku.po odpaleniu silnik pracuje super jest zrywny i chodzi równo
Mateusz654
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Biłgoraj

19 Gru 2009, 21:49

Jest mało prawdopodobne by akurat w tym czasie czujnik temperatury nawalił,przeglądałem ostatnio schemat systemu wtrysku K -Jet Tronic,tam jest klapka spiętrzająca, o tym już wspominał kiedyś Andrzej 1234,nie wiem czy jego rada była trafna ale najprawdopodobniej tak,musisz zobaczyć na śrubkę przy tej klapce(śruba regulacyjna) i próbować nią pokręcić delikatnie,zapamiętaj tylko pozycję w jakiej jest teraz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Gru 2009, 22:05

a możesz mi podpowiedzieć gdzie ta klapka jest i te śrubki regulacyjne??bo nie wiem czy o tej samej myślę ja. a czy to ta klapka? bo jak odpali to silnik chodzi super. ta klapka jaką zmianę ma na celu ? chodzi mi o to co ona zmieni. przepraszam za tyle pytań ale chcę zrobić mojego merca aby chodził bez zarzutu
Mateusz654
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Biłgoraj

19 Gru 2009, 23:11

Zobaczę jutro na schemat i ci odpisze,gdybyś miał gaźnikowca to zaraz byśmy problem opanowali,mam go w jednym palcu! :wink:

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 09:12 ]
Papajek ,pierwsze to sprawdź czy sprawny jest czujnik temperatury silnika,on jeśli silnik jest zimny uruchamia wtryskiwacz rozruchowy,gdy silnik jest gorący wtryskiwacz uruchamiany nie jest,jeśli czujnik uruchamia wtryskiwacz rozruchowy wtedy gdy silnik jest gorący to będziesz miał problemy z uruchomieniem silnika.Jeśli chcesz to podaj mi na PRIV twój adres internetowy,zrobię zdjęcie schematu systemu wtryskowego K-Jetronic i ci wyślę , wszystko stanie się dla ciebie jasne,masz tam zawory regulacyjne składu mieszanki,zawór regulujący ilość wtryskiwanego paliwa itd.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 09:14 ]
Mateusz to do ciebie było,Papajek chyba maszynę opanował :grin:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Gru 2009, 13:13

ja mam silnik na jedno punktowym wtrysku paliwa u mnie czujnik jest ok bo sprawdzałem odpalanie przy odłączonym czujniku temperatury na ciepłym silniku.A jak myślisz czy ma z tym coś wspólnego cewka zapłonowa??bo ostatnio zauważyłem przy zgaszonym świetle w garażu ze koło cewki jest przebicie lekkie ściągnąłem kabel ten co idzie od cewki do kopułki i był na kablu mały nalot biały przeczyściłem i samochód niby lepiej zapala. Myślę ze na zimnym silniku odpala lepiej bo cewka regeneruje się po pracy a na ciepłym cewka nie zdąży się zregenerować i daje mniejszą iskrę.słyszałem o takim czymś kiedyś ale nie wiem czy to prawda?samochód lepiej mi odpala na gazie niż na benzynie i myślę ze po dłuższej pracy silnika cewka może być już słaba i nie daje takiej iskry jak powinna i benzyna zalewa świecę przy odpalaniu i trzeba troszkę dłużej pokręcić silnikiem a na gazie załapie szybciej. co o tym sądzisz?
Mateusz654
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Biłgoraj

20 Gru 2009, 13:22

To nie jest tak,jeśli układ zapłonowy szwankuje to zawsze silnik lepiej odpala na benzynie,ty masz problem innego kalibru,najprawdopodobniej musisz wyregulować proporcje składu mieszanki dla silnika gorącego,wyślę ci schemat z opisem,jeśli chcesz! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Gru 2009, 13:31

ok

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 12:40 ]
dodam ze czasem udaje się go uruchomić na gorącym silniku tez bez problemu
Mateusz654
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Biłgoraj

01 Sie 2010, 17:20

Witam mam Mercedesa 190 E benzyna 2.0. Jak jest zimny to po odpaleniu muszę czekać minutę latem a nawet kilka minut zimą zanim mogę ruszyć. Jak silnik odpowiednio długo nie chodził to przy próbie ruszenia dławi się jak gdyby nie miał mocy.
darkom
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: łódź

01 Sie 2010, 18:43

Wygląda to na problem ze ssaniem!Gdybym nie korzystał z ssania to objawy miałbym takie same.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Wrz 2014, 20:06

Witam. Mam Mercedesa 190 1.8 92r... od trzech tygodni. Od dwóch tygodni jak jest zimny to muszę dłużej kręcić go by odpalił( jakieś 5,6 sekund) gdy ciepły pali Oki.Dodam że jest założona instalacja lecz w ogóle na niej jeździłem. Przejechałem jakieś 600 km do Niemiec i zaczął się ten problem po dziennym postoju po tej trasie.. A w Polsce po kupnie palił na dotyk. Ktoś zna przyczynę? Czy ktoś może mi pomóc gdyż jestem w Niemczech i mam obawy co robić.
bialasek23
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 08 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Mercedes 190
Silnik: 1.8 108KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992