Peugeot 309 1.6 - jednopunktowy wtrysk... Problem z obrotami

16 Wrz 2014, 19:23

Witam !!

Mam problem z moim 309. Gdy auto jest zimne i gdy je odpalę obroty nie są równe i bardzo skaczą aż trzęsie autem. Po chwili się uspokoi zaczyna chodzić spokojnie ale gdy wkręcę go na 3000 obrotów nagle dławi się i gaśnie a do tego strasznie kopci. Gdy jest zagrzany chodzi w miarę OK. Gdy przełączę go na gaz chodzi bardzo ładnie. =

Świece zmienione, filtry również i kable też. Znajomy stwierdził awarie wtryskiwacza i mówi że leje za dużo paliwa i dlatego się dławi. Nie mam koncepcji.

Może ktoś to przerabiał ?
BartFi
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 04 05 1914
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Peugeot 309
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

16 Wrz 2014, 19:38

Wychodzi na to, że "Twój znajomy" raczej wie co mówi :ok:. Test przelewowy rozjaśni sytuację.

Na co chcesz mieć koncepcję??? Prosta sprawa :wink:, nie ma się co łamać, trzeba to zrobić i hulać.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Wrz 2014, 10:10

No dobrze ale zakładając hipotetycznie gdy pójdę w koszta i zakupię nowy wtryskiwacz i okaże się że problem nadal ma miejsce to gdzie później szukać przyczyny? :)
BartFi
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 04 05 1914
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Peugeot 309
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

17 Wrz 2014, 18:59

BartFi napisał(a):No dobrze ale zakładając hipotetycznie gdy pójdę w koszta i zakupię nowy wtryskiwacz i okaże się że problem nadal ma miejsce to gdzie później szukać przyczyny? :)


Na razie to radzę zrobić test przelewowy -> jeżeli okaże się że np. wtrysk na 3 cylindrze (3 cylinder to oczywiście przykład) "leje" jak wodospad to i tak musiałbyś to załatwić... Wątpię by problem występował dalej, a jeśli będzie występować (tfu, tfu) to wrócisz na forum i Ci doradzimy -> będzie to oznaczało że lejący wtrysk nie był jedyną usterką ale raczej zostawiłbym takie gdybanie do testu. Drugą usterkę też byłoby łatwiej znaleźć gdyby była to jedyną. Tak czy siak nie widzę sensu szukania dalszej przyczyny przed sprawdzeniem wtrysków. Oczywiście nie naprawiaj/wymieniaj wtrysków jeśli nie będzie takiej potrzeby... No ale to Ci już oceni ktoś kto będzie sprawdzać stan ich zużycia.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...