Mercedes A 140 nierówna praca na wyższych obrotach

23 Mar 2013, 15:14

Witam
Proszę o pomoc.
Mercedes A140 ( 1,4 bęzyna ) świeżo ściągnięty z Niemiec. Ma dość dziwną przypadłość. Na biegu jałowym przy około 4 tyś obrotów zaczyna przerywać, tak jakby gubił część obrotów i za chwilkę znowu na nie wskakuje , dzieję się to w dość krótkich odstępach czasowych około 1 do 1,5 sek , przy 5 tyś obrotów objawy te się nasilają tzn te kichnięcia są głośniejsze i bardziej wyczuwalne. Przerwy te lub kichnięcia ( bo jest to coś pomiędzy ) są bardzo regularne. Co to może oznaczać ? Za porady z góry dziękuję :)
cezarr3
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 20 12 1988
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Mercedes a 140
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Mar 2013, 15:27

Silniczek krokowy ewentualnie cewka.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Mar 2013, 17:32

Dzięki ,sprawdzę
Nie znam się ale z tego co słyszałem o silniczkach krokowych to odpowiadają za prace silnika na niskich obrotach, a u mnie problem dotyczy obrotów 4 do 5 tyś.
cezarr3
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 20 12 1988
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Mercedes a 140
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Mar 2013, 18:40

To źle słyszałeś, silniczek krokowy odpowiada za sterowanie przepustnicą. A to że problemy zaczynają się przy niskich obrotach to inna sprawa. Należało by też sprawdzić przepływomierz.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Lis 2013, 21:14

Witam , przy wysokich obrotach te przerywania to ODCIĘCIE ZAPŁONU zapobiega to uszkodzeniu silnika powyżej 5 tyś obrotów. A co do silniczka krokowego TO ON NIE STERUJE PRZEPUSTNICĄ, na wolnych obrotach reguluje przepływ powietrza i odpowiedzialny jest za równą pracę silnika na wolnym biegu jak i przy zmianie biegów
misiek83
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 07 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Mercedes
Silnik: 1.4 B 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lis 2013, 21:51

Jeszcze nie widziałem silniczka krokowego w mercedesie, w osprzęcie silnika.
Mam prośbę zamieść zdjęcie, tego silniczka z mercedesa.
Dzięki.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy
    Aż 30% polskich kierowców przyznaje, że w czasie jazdy trzyma kierownicę tylko jedną ręką – wynika z ankiety zorganizowanej we współpracy Szkoły Jazdy Renault i serwisu Motoryzacja w portalu Interia.pl(1572 ...

13 Lis 2013, 22:22

Ja też nie, bo GO TAM NIE MA. Koryguje tylko teorię o silniczku krokowym .
misiek83
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 07 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Mercedes
Silnik: 1.4 B 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999