Mercedes A170 CDI 2002r. Dziwny problem

12 Lut 2014, 15:57

Witam,
Mam problem z elektryką. Sprawa wygląda następująco:
Jeżdżąc powoli (do 2-2,5 tyś obrotów) przy suchej nawierzchni wszystko jest ok.
Problem pojawia się gdy jeżdżę agresywniej (obroty powyżej 3tyś lub prędkość powyżej 110 km/h)
lub gdy koła wpadają w poślizg (włącza się ASR) zaczyna migać lampka ładowania ale tylko przy odjęciu gazu, zmianie biegu, hamowaniu silnikiem. Kontrolka mruga pulsacyjnie.
Czasem zapali się kilka razy, czasem przez całą podróż daje o sobie znać w momentach wymienionych powyżej.
Mechanicy cudowali już wszystko i dalej nic.
Czy spotkaliście się z podobną sytuacją w tym modelu?
Zastanawiające jest również to, że gdy wjadę kołem w kałuże lub błoto pośniegowe podczas ponownego rozpędzania czasem auto traci moc (auto zwalnia przez chwile) i coś piszczy (tak jakby pasek). Może te objawy są ze sobą związane. Dodam że paski i rolki i rolka do alternatora była wymieniana. Alternator też.
Jeśli potrzeba dodatkowych informacji to dopiszę.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
ProMystic
Początkujący
 
Posty: 55

13 Lut 2014, 10:53

Prawdopodobnie nie masz osłony silnika od spodu pod alternatorem. Woda z kałuży leje sie na alternator ( i do niego, bo to nie jest szczelne urządzenie ), robi zwarcie, silnik ma większe obciążenie i traci moc. Dodatkowo woda spod kół leje się na pasek napędzający altek i pasek się ślizga i piszczy.
Co do tej mrugająćej kontrolki aku - sprawdz napięcie ładowania, czy czasem nie jest za niskie. Mierz je na wolnych obrotach przy właczonych światłach mijania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lut 2014, 11:02

Witam,
Dziękuję za odpowiedź.
Co do osłony to sprawdzę.
Jeśli chodzi o migającą kontrolkę ładowania to niby 2 mechaników jeździło i sprawdzało napięcie. Wszystko było ok. Najdziwniejsze jest to, że pojawia się ona jak silnik schodzi z wysokich obrotów a potem już przy praktycznie każdym schodzeniu.
Nie dodałem, że czasem przy dłuższej jeździe potrafiło mi wyłączyć na rondzie (podczas migania - tzn podczas odpuszczania gazu) wspomaganie, a raz jak dojeżdżałem do domu i hamowałem silnikiem to zgasło wszystko oprócz silnika (światła, radio, wentylator itd.)
Proszę o pomoc.
ProMystic
Początkujący
 
Posty: 55

14 Lut 2014, 08:42

Zmierzyłem napięcie na włączonym silniku i pokazuje prawie 14 V. Po włączeniu świateł, klimy, wentylatorów itp. napięcie nie zmienia się. Minimalne spadki podczas uruchamiania świateł czy wentylatora.
Próbowałem zmierzyć podczas jazdy ale nie zauważyłem spadków podczas mrugania kontrolki.
ProMystic
Początkujący
 
Posty: 55

14 Lut 2014, 10:44

ProMystic napisał(a):Zmierzyłem napięcie na włączonym silniku i pokazuje prawie 14 V. Po włączeniu świateł, klimy, wentylatorów itp. napięcie nie zmienia się.

Generalnie napięcie ładowania jest ok, aczkolwiek mogłoby być lepsze - prawidłowe to 14,4V przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Po włączeniu świateł mijania, nie powinno spaść poniżej 13,9V. No ale przyjmijmy, że te 14V to jest progowe prawidłowe ładowanie. Niepokojące natomiast jest to, że to napięcie nie zmienia się po włączeniu świateł, klimy itd. Napięcie powinno wówczas spaść o kilka dziesiętnych volta. Być może coś nie tak jest z regulatorem.
Co do reszty problemów, to odkręć klemy z bolców aku, przeczyść bolce i klemy od wewnątrz drobnoziarnistym papierem ściernym i załóż spowrotem. Idz po kablu masowym i odkręć go w miejscu, gdzie jest przykręcony do karocerii. Wyczyść zacisk na kablu, sprawdz jak wygląda śruba do przykręcenia, jak trzeba to ją wymień ( nie może mieć na gwincie rdzy ) i przykręć spowrotem. No i obserwuj czy sie poprawiło.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    BMW X2 Edition GoldPlay - ekskluzywne i sportowe
    Nowa edycja specjalna kompaktowego Sports Activity Coupé łączy wyraźnie dynamiczny wygląd z ekstrawertycznymi akcentami zewnętrznymi i wnętrzem zaprojektowanym z myślą o maksymalnej radości z jazdy. Od marca 2022 r. ...