20 Wrz 2020, 15:23
Akurat tak się składa,iż mój brat miał W203 1.8 compressor,obecnie posiada W204 polift,przedliftowca nie kupuj!!!Jakościowo to zupełnie inne pułapy,W203 rdzewiał okropnie,poza tym miał wadliwe jakosciowo mech.skrzynie biegów.W204 przedlift z kolei był niedopracowany,przeciekający olej silnikowy z wariatorów do instalacji,oraz rozciągający się łańcuch ,zuzywajace się koła zębate,przeciekający olej do mechatroniki automatu,po prostu skarbonka,zdarzały się odpadające tylne sanki(rdzewiały gniazda mocowania) A jak jest z W204? Brat kupił od pośrednika,który nabył auto od wojskowego ,sprowadził go z USA,przebieg pewny 80 tyś km,auto było uderzone kosmetycznie,przedni zderzak,peknięta delikatnie chłodnica,maska tyrknięta oraz przednia lampa biksenonowa,auto silnik 1.8T 204 KM ,stylizacja AMG,poszło do najlepszego mechanika a potem lakiernika,na gotowo wyszedł go coś ciut ponad 60 tyś zł,największy koszt lampa ksenonowa oryginalna MB,używana ale mimo wszystko kilka tyś zł,zaoszczędził ok.40 tyś zł.Auto wygląda jak z salonu,zero rdzy,no ale z Californii,niezbyt trwały zespoł termostatu,koszt ok.500 zł.Autem jezdzi się świetnie,przy jeżdzie normalnej silnika w ogóle nie słychać,po prostu elektryk(bezpośredni wtrysk)Niestety Pardi Mercedes na YT nie pozostawia złudzeń,niby poprawili łańcuch i koła ale dalej nie grzeszą trwałością,na razie nic się nie dzieje ale brat zamierza sprawdzić stan niebawem ,na wszelki wypadek.Kosztowna wymiana dynamiczna oleju w ASB ,całkowity koszt ok.1800 zł.Brat miał szczęście,kupił auto nie wyjeżdżone.Kolego moja rada,w tym budżecie jakim dysponujesz odpuść sobie to auto,trafisz raczej na studnię bez dna,polecane silniki tam masz 1.6T,1.8 T oraz 3.0 CDI,i koniec.