luntek7 napisał(a):Tak się składa, że jak wróciłem do domu to poczułem, że podczas przekładania dźwigni biegów na pozycję "P" czuć haczenie, jest opór i nie działa to tak jak wcześniej.
Pozycja "P" ma taką blokadę na skrzyni kół żeby samochód stał bez ręcznego. Problem w tym że jeżdżąc automatem i nie używając ręcznego hamulca bardzo obciążamy skrzynię szczególnie jak jest jakaś niewielka nierówność to samochód wisi na skrzyni w zapiętej tej pozycji. Dlatego zawsze przed wrzuceniem "P" powinno się zaciągnąć ręczny który będzie trzymał samochód.
Przy przełączaniu biegów powinno być słychać działanie elektrozaworów w skrzyni. Nie powinno być raczej żadnych stuknięć czasem może wystąpić lekkie szarpnięcie co nazywane jest twardym zapięciem przełożenia.
Spróbuj wrzucić na N oczywiście na włączonym silniku zaciągnij ręczny i wtedy trzymając hamulec przełącz pomiędzy biegami szczególnie między "R" i "D" obserwując i nasłuchując jak skrzynia przechodzi te zmiany.
Sprawdź też olej w skrzyni na jakim jest poziomie to ważne w automacie.
Kolejna kwestia jak silnik nie domaga i pojawiają się takie problemy jak u ciebie to skrzynia też może nie do końca prawidłowo funkcjonować. Miałem kiedyś problem w jednym samochodzie ze sporadycznym wypadaniem zapłonu i automat potrafił szarpnąć przy zapinaniu przełożenia innym razem było ok. Po usunięciu tej usterki ASB działało poprawnie.