Mercedes CLK 320, 3.2l, 218 km, 2003 r., automat, dziwny dźwięk

26 Cze 2018, 12:03

Witam,
kupiłem niedawno ten samochód zagazowany. Widać, że był lekko bity, ale nie przejąłem się tym. Podczas jazdy próbnej wszystko było ok, ale gdy już zacząłem nim jeździć to po około 150 km wyskoczył błąd silnika. Pojechałem do fachowca od gazu, podpiął pod komputer i wyszło, że błąd na trzech świecach. Wymienił filtry, wyregulował instalację i powiedział, że jak znów błąd wyskoczy to usunąć go i świece sprawdzić.
Tak się składa, że jak wróciłem do domu to poczułem, że podczas przekładania dźwigni biegów na pozycję "P" czuć haczenie, jest opór i nie działa to tak jak wcześniej. Poza tym na wysokości radia słychać czasem metaliczny dźwięk. Tak jakby coś odskakiwało, takie pstryknięcie blaszki. Co może być z tą skrzynią? Jak wypytywałem sprzedawcę to mówił, że wszystko gra, cud, miód, zadbany i nic nie trzeba robić. Zaledwie po przejechaniu 150 km błąd na silniku, utrata w płynności działania skrzyni automatycznej, dziwne metaliczne pstrykanie (kojarzy mi się, że podczas skręcania, albo przyspieszania).
Może wiecie co to może być?
luntek7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1989
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLK 320
Silnik: 3.2 l, 218 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

26 Cze 2018, 12:21

luntek7 napisał(a):Tak się składa, że jak wróciłem do domu to poczułem, że podczas przekładania dźwigni biegów na pozycję "P" czuć haczenie, jest opór i nie działa to tak jak wcześniej.
Pozycja "P" ma taką blokadę na skrzyni kół żeby samochód stał bez ręcznego. Problem w tym że jeżdżąc automatem i nie używając ręcznego hamulca bardzo obciążamy skrzynię szczególnie jak jest jakaś niewielka nierówność to samochód wisi na skrzyni w zapiętej tej pozycji. Dlatego zawsze przed wrzuceniem "P" powinno się zaciągnąć ręczny który będzie trzymał samochód.

Przy przełączaniu biegów powinno być słychać działanie elektrozaworów w skrzyni. Nie powinno być raczej żadnych stuknięć czasem może wystąpić lekkie szarpnięcie co nazywane jest twardym zapięciem przełożenia.

Spróbuj wrzucić na N oczywiście na włączonym silniku zaciągnij ręczny i wtedy trzymając hamulec przełącz pomiędzy biegami szczególnie między "R" i "D" obserwując i nasłuchując jak skrzynia przechodzi te zmiany.

Sprawdź też olej w skrzyni na jakim jest poziomie to ważne w automacie.

Kolejna kwestia jak silnik nie domaga i pojawiają się takie problemy jak u ciebie to skrzynia też może nie do końca prawidłowo funkcjonować. Miałem kiedyś problem w jednym samochodzie ze sporadycznym wypadaniem zapłonu i automat potrafił szarpnąć przy zapinaniu przełożenia innym razem było ok. Po usunięciu tej usterki ASB działało poprawnie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Cze 2018, 19:19

Między R i D dobrze działa i nic nie słychać. Jedynie przy włączaniu na P czuć, że nie przechodzi płynnie. Jak cofam z P na R to czuć szarpnięcie autem. Czy to te twarde zapięcie przełożenia? No i jak przycisnąłem mocno hamulec to szarpnięcie stało się słabsze. Czy faktycznie za słabo mogłem dociskać hamulec i muszę go tak mocno wgniatać by szarpnięcie było słabsze? Ogólnie jak czytałem o tych skrzyniach i silnikach to podobno bardzo trwałe, a silniki nie do zajechania :roll: Jutro pojadę do fachowca od automatów. Sprawdzi to i powie czy takie działanie jest nienaturalne.
luntek7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1989
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLK 320
Silnik: 3.2 l, 218 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

18 Lip 2018, 12:53

I jak
luntek7 napisał(a):Jutro pojadę do fachowca od automatów
I jak diagnoza?
Czasem jak poduszki są słabe to może być wyczuwalne szarpnięcie przy zmianie przełożenia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Sie 2018, 07:41

W automatach po wlaczeniu wstecznego jest dopuszczalne lekkie szarpniecie.Przyczyna moze byc zuzyty olej.Powinienes kolego od razu po zakupie wymienic olej wraz z filtrem,ale uprzedzam,porzadna wymiana oleju,czyli calkowita wymiana nie jest tania,odbywa sie przy pomocy skomputeryzowanych maszyn,sama wymiana grawitacyjna,powszechna umozliwia wymiane tylko kilku litrow,czyli jest bez sensu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprowadzić swoje wymarzone auto z USA krok po kroku?
    Import auta z USA wymaga spełnienia szeregu formalności, które mogą przysporzyć nieco kłopotów osobom prywatnym podejmującym się tego zadania po raz pierwszy. Sprowadzenie samochodu z USA wymaga znajomości amerykańskiego ...