Sprzęgło ślizga się rok po wymianie

17 Gru 2016, 15:29

Rok temu wymieniłem u mechanika zużyte sprzęgło na nowe marki LUK. Od tego momentu pokonałem około 48 tysięcy kilometrów, nie przypaliłem sprzęgła, starałem się posługiwać nim ostrożnie, wrzucać na luz w korkach, żeby nie trzymać nogi na pedale i byłem ogólnie z niego zadowolny. Na początku grudnia pojawiły się pierwsze przymrozki i sprzęgło zaczęło się ślizgać! Czy to możliwe, że tak szybko się zużyło? Czy jakimś trafem to może coś jeszcze innego? Aż trudno mi w to uwierzyć.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

19 Gru 2016, 14:49

Samochód to Octavia? Jaki silnik?

Warto sprawdzić układ odpowietrzenia hydraulicznego sprzęgła chociaż on nie powinien wpływać na uślizg sprzęgła, a raczej na samą zmianę biegów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2016, 15:04

Tak, Octavia I 1.6 MPI 102KM 2003 rok.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

19 Gru 2016, 15:16

Nie jest to duży przebieg na benzynę jeżeli chodzi o sprzęgło. Przyczyną ślizgania sprzęgła może być też sam wysprzęglik.
Czujesz że sprzęgło chodzi ciężej? Biegi wchodzą bez oporów?
Uślizgi czujesz na 2 czy raczej na wyższych biegach?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2016, 15:38

Czuję, że sprzęgło chodzi delikatnie ciężej, niż jak było nowe, ale nie jakoś super ciężko. Dwójka i trójka jakby wchodziły ciężej, niż pozostałe, ale tak miałem odkąd kupiłem ten samochód. Ślizga się praktycznie na wszystkich biegach.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

15 Sty 2017, 06:38

Sachs,LUK,Valeo to pierwsza trojka zacnych producentow kompletow sprzegiel producentow europejskich.Wymieniles caly komplet czyli ,docisk,lozysko i tarcze? A czy mechanik wymienil inne elementy jak np.tulejka,ktora powoduje osiowa prace,czyli rownomierny styk tarczy? Jesli to bylo zrobione to wada materialowa jest bardzo malo prawdopodobna,byc moze doszlo do zaolejenia tarczy sprzeglowej lub uszkodzenia docisku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?
    Jakość autostrad w Polsce to temat, który budzi w kierowcach wiele emocji. Polityka inwestycyjna w infrastrukturę drogową, w tym autostrady, jest jednym z kluczowych wyzwań dla polskiego rządu. Wysokie koszty przejazdu, ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    W zestawieniu 10 modeli, które ich pierwsi właściciele posiadają najdłużej, znalazły się wyłącznie japońskie samochody. Zdecydowanie prym wiedzie Toyota z 5 modelami, w czołówce są też Subaru, Lexus i trzy Hondy. ...

15 Sty 2017, 19:48

PhantomASA1 napisał(a):,byc moze doszlo do zaolejenia tarczy sprzeglowej lub uszkodzenia docisku.
dokładnie. Jak masz możliwość to sprawdź od dołu łączenie między silnikiem a skrzynią moze poszedł simering olejowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sie 2018, 15:47

Gdy sprzęgło [link wygasł] po tak krótkim przebiegu od montażu nowego zestawu, nie można wykluczyć jakiegoś drobnego błędu przy montażu. Mogło dojść również do awarii systemu włączania sprzęgła lub do zaolejenia sprzęgła przez nieszczelny uszczelniacz wału korbowego.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74