04 Lip 2009, 10:06
Przyczyną wbrew pozorom mogą być źle wyważone koła(nie koniecznie musi wtedy być to odczuwalne na kierownicy - koła tylne),zbyt mocno dociśnięty uchwyt zacisku lub zpieczone tłoczki.Przy tych problemach wibracje na pedale hamilca są w około 3 przypadkach na 10.Następną przyczyną mogą być tarcze lub klocki,mimo,że są nowe - jest to urok zamienników lub części tanich(nie zawsze się iopłaci kupować elementy układu hamulcowego najtańsze lub zamienniki).Tak więc musisz wyeliminować te tarcze i klocki,mimo,że są nowe.Tarcze należy przykręcać z jednakową siłą do piasty(służy do tego klucz dynamometryczny) - jak jedna śruba jest przykręcona słabiej niż inna,wówczas tarcza jest krzywo przykręcona i będą te drgania.Zakładam,że piasty przed założeniem tarcz dokładnie wyczyściłeś szczotką drucianą.
Nie polecam też tarcz hartowanych mało znanych producentów - są one niewłaściwie hartowane i po kilku kontaktach rozgrzanych tarcz z wodą,ulegają one zniekształceniu.
Na początek można odrzucić tarcze z przodu,ponieważ wibracje tych tarcz odczuwa się na kierownicy.Natomiast wibracje na pedale hamulca odczuwa się od tarcz tylnych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...