Ten jeden z najsławniejszych modeli w motoryzacji trafił na rynek przypadkowo.Swoją historię zawdzięcza bowiem wyścigom samochodowym. Na początku lat pięćdziesiątych (1952), firma od zawsze znana w osiągnięć w sporcie samochodowym, wyprodukowała bowiem nowoczesny samochód wyścigowy oznaczony W194 (SL- znaczyło Sportowy, Lekki). Był to model, który pomógł w odradzającym się po wojnie koncernie wzmocnić morale i pokazać konkurencji siłę.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Sukcesy typu: potrójne zwycięstwo w wyścigu w Bernie, podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze w Le Mans, czy potrójny sukces na torze w Norymberdze zainteresowały Maksymiliana Hoffmana - oficjalnego importera samochodów Mercedes-Benz w Ameryce. Chciał on zaproponować dla zamożnych klientów w USA (a pamiętajmy, że kraj ten nie odczuł wojennej zawieruchy jak Europa) taki pojazd w sprzedaży seryjnej. W wyniku jego namowy rozpoczęto produkcję szosowej wersji 300 SL (W198) oraz otwartego - 190 SL (W121) i… okazało się to hitem. Szczególnie interesujące dla klientów były otwierane do góry drzwi, które dały nowemu autu przydomek „Gullwing” (w tłumaczeniu „skrzydło mewy”). Łącznie wyprodukowano 1400 pojazdów ze skrzydłowymi drzwiami. Większość, około 1100 sztuk, trafiła do USA. Wymagania klientów w USA zaowocował też powstaniem kolejnego kultowego modelu. W 1957 roku pojawił się 300 SL Roadster, który zapoczątkował sławną do dzisiaj rodzinę roadsterów.