Mercedes SLK 280 - samochód nie rusza

09 Kwi 2019, 20:46

Witam serdecznie!

Jestem posiadaczem ładnego SLK 280 R171 (rok produkcji - 2008, V6 3.0, skrzynia automatyczna). Samochód jest w bardzo dobrym stanie, ale tej zimy postanowił mi już wyciąć numer... Najpierw zaświeciła mi się kontrolka check engine (pierwszy raz - to był cios w samo serce). Od tego momentu przejechałem nim ok. 400 km (z postojami) przez kilka dni, po czym odstawiłem samochód na kilka tygodni (staram się nim nie jeździć w zimie, a poza tym wiedziałem, że naprawa nie będzie tania). Po tym czasie spróbowałem uruchomić samochód i okazało się, że biegi się skończyły :( Jego dokładny stan jest taki, że silnik odpala (kontrolka check engine nadal świeci się na żółto), a kiedy wrzucę bieg D lub R, samochód zachowuje się tak, jakby miał zaciągnięty hamulec ręczny lub zablokowane koła i nie jedzie. Każdorazowo przy wrzuceniu biegu samochód lekko szarpie się do przodu (lub do tyłu - oczywiście w zależności od biegu), koła wykonują minimalny obrót (o ok. 1-2 stopnie), po czym zamiera w miejscu. Silnik przez cały czas pracuje normalnie - nie ma żadnych odgłosów, nierównej pracy ani jakichkolwiek różnic w stosunku do prawidłowego działania. Niestety koła są zablokowane również na biegu N, tzn. nie jestem w stanie go przepchnąć i wygląda na to, że kół nie da się obrócić. Dodam, że zeszłego lata samochód był przeglądany w ASO i wszystkie odczyty były perfekcyjne. W związku z tym pytania:
- co robić? Zablokowane koła to problem z holowaniem i boję się, żeby nie zepsuć skrzyni
- czy ktoś ma jakiś pomysł, co mogło się tutaj wydarzyć oraz jaki jest przybliżony koszt usunięcia takiej usterki?
- czy możecie mi polecić jakiegoś uczciwego mechanika w okolicy Warszawy, który nie ogoli mnie przy tej naprawie do zera i nie ukradnie innych części? :P ;)

Z góry bardzo dziękuję!
OrangeArrow
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 10 Kwi 2019, 06:58

    Problem ewidentnie masz z hamulcami które prawdopodobnie na skutek korozji zostały zablokowane. Tak się czasem dzieje ja uto jest długo nie używane. Czy tarcze hamulcowe są całe pokryte rdzawym nalotem?
    Można tu spróbować użyć odrdzewiacza w sprayu i następnie zmywacza do hamulcy, gdzieś widziałem takie zestawy. To może pomóc tylko w przypadku jak klocki przywarły do tarczy bo jak korozja pojawiła się na prowadnicach to najlepiej rozebrać cały zacisk odpowiednio wyczyścić i zabezpieczyć.

    Podnieś każde koło z osobna i sprawdź które dokładnie jest zblokowane.

    Jak zostawiamy samochód na dłuższy czas to nie powinno się zaciągać hamulca ręcznego.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Kwi 2019, 12:13

    Dzięki za odpowiedź - rzeczywiście to były hamulce! :)))))))) Cieszę się niesamowicie, bo bałem się, że to coś ze skrzynią (za pierwszym razem wyglądało, jakby się po prostu biegi skończyły, dopiero później zauważyłem, że auto jednak wrzuca biegi i chce ale nie może jechać). Teraz już dobrze - oczywiście trze o tarcze, więc chętnie sobie wyczyszczę zaciski.

    Jeszcze raz dziękuję!
    Pozdrawiam!
    OrangeArrow
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Napęd E-Axle - Hybrydy Lexusa będą bardziej dynamiczne
      Lexus pokazał wprawdzie swoje pierwsze auto w pełni elektryczne, ale japoński producent wcale nie zamierza rezygnować z napędu hybrydowego. Inżynierowie pracują właśnie nad nowym układem E-Axle, który sprawi, że nawet ...