Mercedes Sprinter 2.9TDI zimny w zimie ciężko zapala

04 Sty 2008, 20:26

Proszę o pomoc.Mam Sprintera 312 2.9TDI '96r. Mam problem z zapaleniem zimnego silnika w zimie. Wymieniłem świece żarowe ale to nic nie pomogło.Dolewam też środek do paliwa do czyszczenia wtrysków i pompy.Jeśli ktoś wie w czym tkwi problem proszę o pomoc. Z góry dziękuję. :)
Badbit
Początkujący
 
Posty: 114
  • 04 Sty 2008, 23:26

    tak tu powodow moze byc kilka na poczatek zacznij od sprawdzenia aku. rozrusznik
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    05 Sty 2008, 14:17

    Czy rozrusznik kręci szybko, czy raczej ospale?
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie

    05 Sty 2008, 18:20

    Rozrusznik jest ok. Akumulator też, ale żeby mieć pewność to ładowałem go ostatnią noc. Rozrusznik kręci normalnie. Silnik co jakiś czas załapuje ale to trwa dość długo. W końcu zapala. I tak codziennie
    Badbit
    Początkujący
     
    Posty: 114

    05 Sty 2008, 21:23

    Sprawdz,czy wogóle dochodzi napięcie do świec żarowych i czy grzeją - czy wogóle włącza się grzanie tych świec.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Sty 2008, 10:08

    Kolego a jak to sprawdzić? Mam jeszcze stare świece. Nie wiem czy to jest dobry pomysł: ściągnąć jeden przewód ze świecy i włożyć starą jeszcze dobrą i zobaczyć czy grzeje?
    Badbit
    Początkujący
     
    Posty: 114
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wpływ opon ciężarowych na bezpieczeństwo i biznes
      Wielkość taboru samochodowego wykorzystywanego w transporcie drogowym szacowana jest na ponad 600 tys. pojazdów. Dla każdego z nich jedynym punktem styku z drogą są opony, które odpowiadają za przenoszenie napędu ...

    06 Sty 2008, 11:01

    Do sprawdzenia potrzebna ci będzie żarówka nap. 5W/12V.Wkładasz ją w obwód zamiast świecy żarowej.Plus do przewodu od świecy,a minus do korpusu silnika.Jak żarówka się zaświeci,to obwód jest sprawny.Samą świecę należy zmierzyć miernikiem.Jej opornośc powinna wynosić 0,9-1,2 ohma.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000