19 Lis 2023, 09:22
Kolego,te preparaty to cuda wianki,jeśli zamierzasz nimi wyczyścić kolektor wtryskując preparat na pracującym silniku,twardego nagaru nimi nie zlikwidujesz,tylko czyszczenie mechaniczne,kolektor trzeba wymontować,ja miałem kolektor pokryty od środka tylko miękkim mazidłem,zero twardego nagaru,wiesz ile mi zajęło pozbycie się go? Cały dzień,kolektor aluminiowy musiałem wymontować,5 l benzyny poszło,5 razy wypalałem kierutając nim ,przez cały ten czas szedł czarny dym,potem stygnięcie do zera po każdym razie i znowu,pozostała warstwa cienkiego twardego nagaru po wypaleniu,którą musiałem wyciorem wyczyścić do zera,na koniec pod kran by usunąć drobinki,żadnym preparatem bym tego nie usunął,owszem są skuteczne,mogą rozmiękczyć nagar,ale wszystko trzeba usunąć mechanicznie,dopiero po zamontowaniu czystego kolektora zacząłem wtryskiwać prep.do czyszczenia EGR i to tylko na podwyższonych obrotach,(inaczej można uszkodzić silnik,układ zaworowy,lub nawet wał,urwać pasek rozrządu jeśli taki jest),po to by zadziałał na zawory,tam już grzebać nie zamierzałem,zatkany miałem wylot podciśnieniowy do mapsensora,efekt jest taki,że silnik na miejscu z 12 l zszedł mi do 8-9 l i tak już się spalanie utrzymuje,dlatego warto to zrobić,bdb.że zająłeś się tym,nie sądzę byś uszkodził silnik,skoro odpala i normalnie pracuje,chyba,że słyszysz niepokojace dzwięki.Jesli masz kolektor plastikowy,to owszem zapuśc go środkiem np.do czyszczenia kominków,b.skuteczne są te,które pełzając się pienią,samochodowe,nazwy nie pamiętam tych topowych,dopiero potem czyszczenie mechaniczne,benzyna,płukanie.