Mercedes w210 cdi czyszczenie kolektora duży błąd konsekwencje

17 Lis 2023, 18:30

"Czyściłem" kolektor w dieslu wpsikując preparat do czyszczenia kolektorów. Żeby preparat lepiej zadziałał zatykałem kolektor, ale w całości. Tak ,że silnik w ogóle nie dostawał powietrza. W konsekwencji z każdym wpsikaniem i przytkaniem silnik dymił mocno na niebiesko. Dodatkowo nie odłączyłem wężyka od EGR. Teraz jak odpalę, przejadę parę km, zgasze i chce odpalić to silnik ma chwile zawahania ale odpali. Czy uszkodziłem zawory lub coś innego?
asdasd
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Wrocław

19 Lis 2023, 09:22

Kolego,te preparaty to cuda wianki,jeśli zamierzasz nimi wyczyścić kolektor wtryskując preparat na pracującym silniku,twardego nagaru nimi nie zlikwidujesz,tylko czyszczenie mechaniczne,kolektor trzeba wymontować,ja miałem kolektor pokryty od środka tylko miękkim mazidłem,zero twardego nagaru,wiesz ile mi zajęło pozbycie się go? Cały dzień,kolektor aluminiowy musiałem wymontować,5 l benzyny poszło,5 razy wypalałem kierutając nim ,przez cały ten czas szedł czarny dym,potem stygnięcie do zera po każdym razie i znowu,pozostała warstwa cienkiego twardego nagaru po wypaleniu,którą musiałem wyciorem wyczyścić do zera,na koniec pod kran by usunąć drobinki,żadnym preparatem bym tego nie usunął,owszem są skuteczne,mogą rozmiękczyć nagar,ale wszystko trzeba usunąć mechanicznie,dopiero po zamontowaniu czystego kolektora zacząłem wtryskiwać prep.do czyszczenia EGR i to tylko na podwyższonych obrotach,(inaczej można uszkodzić silnik,układ zaworowy,lub nawet wał,urwać pasek rozrządu jeśli taki jest),po to by zadziałał na zawory,tam już grzebać nie zamierzałem,zatkany miałem wylot podciśnieniowy do mapsensora,efekt jest taki,że silnik na miejscu z 12 l zszedł mi do 8-9 l i tak już się spalanie utrzymuje,dlatego warto to zrobić,bdb.że zająłeś się tym,nie sądzę byś uszkodził silnik,skoro odpala i normalnie pracuje,chyba,że słyszysz niepokojace dzwięki.Jesli masz kolektor plastikowy,to owszem zapuśc go środkiem np.do czyszczenia kominków,b.skuteczne są te,które pełzając się pienią,samochodowe,nazwy nie pamiętam tych topowych,dopiero potem czyszczenie mechaniczne,benzyna,płukanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Lis 2023, 11:25

cokolwiek czyszcąc w ten sposób to demontujemy daną część i ją czyścimy a nie wstrzykujemy i jeszcze odpalamy silnik, zapewne silnika nie uszkodziłeś ale wcale mu też nie pomogłeś :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

19 Lis 2023, 21:07

Więcej filmików ekspertów na YT...

Skąd mamy wiedzieć co się stało? Przekombinowałeś to teraz kombinuj.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2023, 07:49

Tak się zastanawiałem nad tym przypadkiem,mogło dojść do uszkodzenia zaworu,podstawowy błąd jaki został popełniony,to zatkanie dolotu podczas wtryskiwania preparatu,tego się nie robi,dlaczego? Preparat nie miał możliwości ulec całkowitemu spaleniu,tłok w punkcie GMP napotkał przeszkodę w postaci płynu niespalonego,który zadziałał niczym kawałek betonu,oby tak nie było,dolotu przytykać nie wolno pod żadnym pozorem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Lis 2023, 22:40

Kolektor miał nie dużo nagaru, ściągałem wcześniej żeby usunąć klapy.
asdasd
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

20 Lis 2023, 22:48

To środek liqui moly, niepalny. Silnik przy zatykaniu kilka razy zadzwonił ale to raczej nie szklanką bo było za głośno, chyba tłokiem. Pozniej dałem płukankę archoil, wymieniłem olej i filtry. Teraz chyba bierze olej, ubyło pół litra na 300km z wlanych 7l. wcześniej nie brał oleju. Silnik 2.7 cdi 240k przebiegu. nigdy nie mial robionej płukanki. Zauważyłem od spodu wyciek z miski wydaje mi się że od płukanki.
asdasd
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Wrocław

21 Lis 2023, 08:18

Właśnie to zadzwonienie,zagranie zaworow jest b.niebezpieczne,zadzieje się tak,gdy preparat jest wtryskiwany a silnik ma zbyt niskie obroty,nie wolno do tego dopuścić,to jest w stanie przetrzymac silnik starszej daty z dwurzędowym łańcuchem,do tego z rozrządem w bdb stanie,wychodzi na to,że silnik był uszczelniony nagarem,ja oczywiście też ryzykowałem ,no ale nie chciałbym mieć auta z silnikiem uszczelnonym przez osady,w moim przypadku nic się nie zmieniło,nie muszę dolewac nawet kropli od wymiany do w.,a ponieważ to mnie troche martwi,dolewam 2T do ON,silnik ma dopiero 340 tyś przebiegu,na 2.9 TD to pestka.Galakty,masz rację,gdy zobaczyłem na YT filmik z czyszczenia dolotu preparatem z praktycznie zatkanym całkiem dopływem powietrza,to?!Nim coś się samemu robi,należy zasięgać wiedzy u kilku żródeł,i wybrać metodę podpartą logiką.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Lis 2023, 22:33

Ojciec miał 2.9 td i mówił że jest lepszy od 2.7 cdi którego miał następnego.
asdasd
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Wrocław

21 Lis 2023, 23:14

Ogólnie dzięki za pomoc.
asdasd
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Wrocław