Mercedes W245 - lpg

10 Mar 2019, 12:37

Cześć! Planuję założyć instalację gazową w sowim aucie. Sam nie wiem jeszcze od czego zacząć. Silnik 1.7 117KM, rok 2009. Jaką instalację założyć?
Zawadekq
Nowicjusz
 
Posty: 23

11 Mar 2019, 22:08

Warto założyć coś polskiego sprawdzonego zenit czy kme wtryskiwacze hercules oraz reduktor nordic do tego dobry monter bo miejsca pod maską nie ma zbyt wiele.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Mar 2019, 22:14

Czemu akurat polskiego? Inne instalacje nie wchodzą w grę przy moim silniku?
Zawadekq
Nowicjusz
 
Posty: 23

16 Mar 2019, 21:34

Zawadekq napisał(a):Czemu akurat polskiego? Inne instalacje nie wchodzą w grę przy moim silniku?

To nie chodzi o silnik tylko o doświadczenie, możesz oczywiście założyć instalacje chociażby włoskiego pochodzenia ale nie płacisz więcej za jakość czy funkcjonalność tylko za markę. Wybór oczywiście należy do Ciebie.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Mar 2019, 20:51

Najważniejsze będzie i tak to, jaki zakład i montera wybierzesz. Bo to on będzie zakładał i stroił instalację. Masz dobre polskie rozwiązania w oparciu o różne podzespoły, możesz też założyć włoskie BRC, jako kompletną instalację.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

17 Mar 2019, 20:59

lotek33 napisał(a):założyć włoskie BRC, jako kompletną instalację.

jaka jest przewaga instalacji "kompletnej" wloskiej od dobrze dobranej polskiej?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    30 lat Toyoty Camry w Polsce
    Historia Toyoty Camry w Polsce rozpoczęła się 1987 roku. Przez wiele lat był to flagowy model osobowy w gamie marki, który u progu nowego stulecia został wyparty przez Lexusa. Niewykluczone jednak, że wkrótce ...

17 Mar 2019, 21:24

Dzięki Panowie. Ja aż tak się nie znam na pochodzeniu instalacji dlatego pytam Was. Już czytam o tych instalacjach, producentach, co napisaliście. Dla mnie wyznacznikiem będzie niezawodność, jakość, gwarancja itp. W sumie jeszcze warsztatu też nie mam i poszukuję.
Zawadekq
Nowicjusz
 
Posty: 23

18 Mar 2019, 22:30

tak jak pisałem już wcześniej nie warto przepłacać za coś włoskiego lepiej zaleźć warsztat co zna się na rzeczy i założy polska instalację która nie będzie gorsza od włoskiej a na pewno będzie tańsza w eksploatacji
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Mar 2019, 00:05

djkranc napisał(a):jaka jest przewaga instalacji "kompletnej" wloskiej od dobrze dobranej polskiej?

Już to przerabialiśmy kilka razy:) Ty masz swoje racje ja swoje. Gość pytał o poradę i dostał odpowiedź. A jak jest przewaga, choćby to że jest kompletna od jednego producenta i jest montowana do fabrycznie nowych aut bez utraty gwarancji, czego jak na razie podobnej jakości ciężko doszukać się na polskim rynku i trzeba składać instalację z różnych części. Tak żebyśmy się dobrze zrozumieli nie mam nic do polskich produktów w tej materii.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

19 Mar 2019, 22:18

lotek33 napisał(a): trzeba składać instalację z różnych części

akurat ja uważam to za dużą przewagę wybierasz z rynku to co najlepiej pasuje do konkretnego silnika, jedni producenci mają świetne wtryskiwacze inni reduktory, a monter wybiera to co potrzebuje i nie jest skazany na jednego producenta
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2019, 23:26

Ale nikt nigdy nie jest skazany. To i tak klient zawsze decyduje co ma zostać założone, monter może jedynie doradzić, a następnie jak najlepiej się da wykonać swoją pracę. A każdy z nich i tak stara się zachęcić do tego z czym najlepiej mu się pracuje.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

23 Mar 2019, 12:14

lotek33 napisał(a):To i tak klient zawsze decyduje co ma zostać założone

To ma akurat więcej minusów niż plusów, to jakby pójść do lekarza i mówić mu jakie antybiotyki ma mi przepisać. Zadanie właściciela auta powinno się kończyć na wybraniu warsztatu a resztą powinien zająć się już fachowiec.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Mar 2019, 19:25

Sorry, ale nie wyobrażam sobie nie mieć wpływu na to co jest robione z moim autem. I chyba poza Tobą nikt sobie tego nie wyobraża. Faktem jest że w większości przypadków to monter dobiera graty i przedstawia propozycję, ale to klient zawsze decyduje co ma być w środku bo on za to płaci.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

24 Mar 2019, 21:05

lotek33 napisał(a):Sorry, ale nie wyobrażam sobie nie mieć wpływu na to co jest robione z moim autem

Widocznie masz mała wyobraźnie, skąd wiesz co robi serwis z twoim autem, nie masz na to wypływu auto na gwarancji jedziesz płacisz a co oni właściwie robią nie masz pojęcia. Tak samo jest u mechaników jedziesz mówisz że coś hałasuje w zawieszeniu i ma to być zrobione nawet jeżeli powie Ci że jest do wymiany jakaś część 90% społeczeństwa i tak nie wie jak ona wygląda i do czego służy. Dla klienta ostatecznego liczy się efekt końcowy nic nie stuka w zawieszeniu. Jak się nie znam na czymś muszę zaufać warsztatowi dlatego ważne aby dobrze go wybrać.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Mar 2019, 22:53

No to nie wiem gdzie ty serwisujesz albo naprawiasz swoje auta. U mnie mechanik pokazuje mi zdemontowane lub zużyte części i sam mogę ocenić ich stan na tyle na ile potrafię. Jak coś bardziej skomplikowanego to owszem muszę zaufać. Do tego mogę sam zamówić używkę, oryginał czy zamiennik. Co kto woli i na co kogo stać. A jak ktoś nie umie lub nie chce takiej rzeczy dopilnować jego sprawa I tak miałem zarówno w ASO jak auto miałem na gwarancji, a później u normalnego mechanika u którego robię różne rzeczy. Podobnie mam z LPG. Nawet jak przyszło wymienić mi na poczatku filtry pierwszy raz. Widziałem jak wyglądal filtr nowy, a jak po przejechaniu 15 tys.km. I nie trzeba było się na tym znać żeby ocenić.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG