Miejski, dobrze wyciszony do 20 tyś

30 Mar 2021, 23:27

Autem głównie będę jeździł po mieście, jednak zależy mi, aby do 110 km/h auto było w miarę ciche. Obecnie mam corse c 2002r 1.2 benzyna i od 80km/h nie da się w ogóle rozmawiać przez telefon na głośnomówiącym, przy 110 głowa może rozboleć. Oprócz braku klimy jest to drugi powód dla którego zmieniam auto. Na początku chciałem z 6-cioma biegami, ale bardzo mało ich jest, a jeżeli już to "świeżo sprowadzone z Niemiec". Rocznie robię około ~10 tyś km.

Cena: około 20 tyś.
Koszty utrzymania: jak najmniejsze.
Typ: nie kombi, nie limuzyny, nie suvy.
Paliwo: z racji że głównie miasto to chyba benzyna
Rok: od 2010
Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna.
Inne: ciche auto do 110km/h
Moc: od 100hp
Kraj pochodzenia: preferuję Polskę, jednak z racji że zagraniczne mają o niebo lepsze wyposażenie, może być pod warunkiem, że był przez kilka lat użytkowany u nas.

Moje typy:
1. Citroën C4 1.6 120hp ([link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]). Tutaj cena niestety wykracza poza budżet, ale za to auto mega mi się podoba + ma fajne wyposażenie.

2. Peugeot 308 1.6 120hp ([link do ogłoszenia na Otomoto wygasł])

3. Hyundai i30 1.4 lub 1.6
panDawid
Nowicjusz
 
Posty: 20
0

31 Mar 2021, 12:55

Silnik w powyższych francuzach raczej z tych gorszych. Lepiej trzymać się dowolnego innego kompakta o tej pojemności - dowolny VAG, Focus/Volvo s40 (technicznie to samo), Megane, Astra, Auris.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

07 Kwi 2021, 10:15

Francuzy nigdy nie cieszyły się zbyt dużą popularnością i nie mają dobrego PR-u. Obecnie modeli miejskich nie brakuje i każda marka je posiada, warto więc bardziej się rozejrzeć i rozszerzyć listę o inne możliwości.
łączniczka
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Chevrolet
0

12 Kwi 2021, 23:57

Wytypowałem 3 auta. Co o nich myślicie?
Wymagania troszkę się zmieniły, cena do 18k, rok produkcji od 2007.

Od najlepszego wg mnie:
1. Citroen C4 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - chyba właściciel dbał o auto, nawet serwisował w ASO, wymienionych jest sporo drogich rzeczy (sprzęgło, rozrząd, amortyzatory). Jedyne co zwróciło moją uwagę to wymiana oleju co 20k km, a wg mojej niefachowej wiedzy to powinno być co 10k km lub co roku.
2. Citroen C4 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3. Ford Focus [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wiem, że odradzaliście C4, ale czytałem na autocentrum opinie i są bardzo dobre. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Przeglądałem Astry, Aurisy, Focusy w Warszawie i okolicach (do 100km) i tylko powyższy Focus zainteresował mnie, ale niezbyt mocno.
panDawid
Nowicjusz
 
Posty: 20
0

13 Kwi 2021, 03:20

Wyciszony? Volvo jeśli znajdziesz. Najlepszy komfort z tych wozów. Upierałbym się na szweda z tych roczników.
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138
0

13 Kwi 2021, 07:39

panDawid napisał(a):Jedyne co zwróciło moją uwagę to wymiana oleju co 20k km, a wg mojej niefachowej wiedzy to powinno być co 10k km lub co roku.


No to Twoja "fachowa wiedza" opiera się na standardach z poprzedniego wieku. Teraz jest 20, 25, 30 a nawet więcej. Co jest lepsze dla silnika to już szeroki temat.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Renault Supercinq GT Turbo
    W styczniu 1985 roku, czyli zaledwie cztery miesiące po wprowadzeniu Supercinq, pojawiła się wersja GT Turbo. Był to samochód o nowoczesnej stylistyce, innowacyjnie rozwiązanym wnętrzu i bardzo dobrych osiągach. Jak ...

13 Kwi 2021, 11:46

Invi napisał(a):
panDawid napisał(a):Jedyne co zwróciło moją uwagę to wymiana oleju co 20k km, a wg mojej niefachowej wiedzy to powinno być co 10k km lub co roku.


No to Twoja "fachowa wiedza" opiera się na standardach z poprzedniego wieku. Teraz jest 20, 25, 30 a nawet więcej. Co jest lepsze dla silnika to już szeroki temat.

Posty czytamy z większą uwagą.
panDawid
Nowicjusz
 
Posty: 20
1

13 Kwi 2021, 12:16

C4 trapi sporo drobiazgów (i nawet nie chodzi o elektronikę), które uprzykrzają codzienne życie, a samo auto jest trochę badziewne.

Chciałem coś dorzucić o tym ASO, ale sobie daruję :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
1

13 Kwi 2021, 21:55

Mam c4, też serwisuję w ASO w UK i nie wiem czemu ludzie tak się tym serwisowaniem podniecają, gdyby się dowiedzieli co się dzieje w tych serwisach. Ja miałem to 'szczęście' że nagrałem wszystko na kamerce: przegląd 6 minut gdzie powinien trwać minimum 45, wymiana oleju z 8 minut, nie wymienienie filtra kabinowego, lanie wody do chłodnicy na każdym serwisie, ogólnie porażka. Powiedzieli mi, że to będzie długo bo to też puretech recall na pasek rozrządu, a z filmiku to serwis trwał 15 min z przeglądem. Żałuję strasznie bo swoje zapłaciłem przez te lata a tu chodzi wyłącznie o pieczątkę. dla chętnych polecam filmy na YT jak ktoś ma czas, do wpisania w search: pablo mablo citroen
pablomalin
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Southampton
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

16 Kwi 2021, 00:09

Co sądzicie? Dla mnie jest w miarę ok, sprzęgło wymienione, rozrząd pewnie też przy tym przebiegu, gaz jest.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
panDawid
Nowicjusz
 
Posty: 20
0

16 Kwi 2021, 12:44

Wygląda ok, ciekawe tylko jakie LPG tam siedzi i czy było regularnie serwisowane. Masz blisko to jedź i oglądaj.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

16 Kwi 2021, 18:34

Ossy napisał(a):Wygląda ok, ciekawe tylko jakie LPG tam siedzi i czy było regularnie serwisowane.

No właśnie...LPG...
Nie wiem dokładnie, ale jak to jest silnik 1,6 101 KM ( były jeszcze tylko 1,6 TiVCT 115 KM ), to byłby to silnik Zetec-SE Duratec. I wtedy z LPG nie jest za wesoło. LPG w tym silniku jest stanowczo odradzany, ponieważ są problemy z głowicami i wypalonymi gniazdami zaworów. Typowa bolączka silników Forda i ogólna opinia, że silniki Forda nie nadają się do LPG. Oprócz tego w tym silniku sa też problemy z rozrządem - zalecana wymiana rozrządu to 150 tyś, natomiast pasek rwie się dość często w okolicach 120 tys. Tu wszyscy zgodnie proponują wymianę rozrządu przy max 100 tyś km.
Chyba, że mi się silniki pomyliły...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
1

18 Kwi 2021, 20:54

To może zamiast Focusa to ta Astra? W gazie od 2 lat. Mam z nim taki problem, że jest po remoncie silnika i nie wiem czy to dobrze, czy źle?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
panDawid
Nowicjusz
 
Posty: 20
0

18 Kwi 2021, 21:26

Tam żadnego remontu silnika nie było. Jeśli wszystko co tam wymienił kosztowało 2k to pewnie jakiś problem z uszczelką był. Rozrząd, oleje i filtry to zwykłe eksploatacyjne wymiany a kosztowały połowę tej kwoty.

Niestety "remont silnika" nie kosztuje 2 tysiące a kilka razy więcej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

19 Kwi 2021, 19:48

Coś innego niż dotychczas. Nissan Micra 1.6 110KM. Wg mnie z minusów to auto jeździło na krótkich dystansach i silnik nie zdążył się rozgrzewać. No i czytałem, że spalanie w tej wersji jest wysokie 8, 9, a nawet 10 litrów. Na plus to wyposażenie oraz dodatkowe wyciszenie auta.
Jak wyglądają koszty serwisowania takiego auta? Co myślicie o tym egzemplarzu?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
panDawid
Nowicjusz
 
Posty: 20
0