Miejskie auto do 25k

06 Maj 2019, 19:39

Dzień dobry wszystkim forumowiczom.
Od jakiegoś czasu szukam auta, typowo na dojazdy do pracy / sklepu etc.
Są to krótkie dystanse, rzędu do 10km, sporadycznie ekspresówką około 30km w jedną stronę.
Raczej skłaniam się do niewielkiej benzyny max 1.6 i raczej nie będę jej gazował, bo mija się to z celem, według mnie.
Budżet do około 25k najlepiej z uwzględnieniem starter packa.
Patrzyłem za 1.6 mpi, ale czym więcej czytam, tym bardziej mnie odpycha ten motor.
Pragnę zauważyć że jestem dość wysoki troszkę ponad 190cm - co ma jednak wpływ na wybór auta dla mnie.

Z góry dzięki za podpowiedzi w wyborze.
TeeOz
Nowicjusz
 
Posty: 7

06 Maj 2019, 19:53

Jeśli nie zależy ci na mocy to ja bym brał auto z tym silnikiem bo jest oszczędny i wytrzymały.

Proponował bym octavie albo a3 jeśli ma być w miarę ładne ;D
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

06 Maj 2019, 20:14

Jedynie martwię się kwestią spalania w tym aucie. Czytałem o nawet 12l w mieście. Wiem, że to prosta konstrukcja i trwała przy odpowiednim zadbaniu.
Fiesta wydaje się za mała, rozpatrywałem Megane 3 z 1.6, aurisa 1 1.6, ewentualnie cee'd / i30.
Jeżeli chodzi o 1.6 mpi to podoba mi się zarówno audi a3 jak i golf V plus.
TeeOz
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Maj 2019, 08:37

Jakie roczne przebiegi robisz? Jesli to bedzie 10tys to nawet to spalanie jest do przełknięcia
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2019, 08:51

Wydaję mi się że 10k rocznie też nie przejadę. Wczoraj znalazłem Auris 1 1.6 valvematic w okolicy.
Pytanie czy nie lepiej skupić się na jeszcze mniejszym silniku?
TeeOz
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Maj 2019, 08:59

Maly nie koniecznie oznacza ze bedzie palil nniej, wszystko zalezy od stylu jazdy, mpi nie spali 12l jak nie będzie notorycznie kręcony do 5tys.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...

07 Maj 2019, 09:05

Przeważnie mam styl jazdy taki że lubię dynamicznie rozpędzić samochód i jechać na możliwie wysokim biegu w okolicy 2000 obrotów. Przy rozpędzaniu nieznacznie przekraczam 3k z 2. Na 3. bieg.
Nie jest to raczej pałowanie od świateł do świateł. Pewnie realnie do max 10l bym doszedł.
Tylko jak do pracy mam plus minus 5km, to jazda na zimnym silniku jest oprócz paliwożerna, to jeszcze nie zdrowa dla silnika.

Proszę o komentarz, bo może jestem w błędzie. :ok:
TeeOz
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Maj 2019, 09:06

Akurat mpi to jeden z najszybciej rozgrzewajacych sie silnikow, woda ma 90 stopni po 1km
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2019, 10:19

Czy możesz napisać jak wygląda spalanie w twoim przypadku?
Czy konstytucje silnika 1.6 mpi pomiędzy np. Golfem 4, a golfem plusem z 2010 będą się jakoś odczuwalnie różniły?
TeeOz
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Maj 2019, 14:17

U mnie oscyluje wlasnie ok 12l ale ja mam ciezka noge i szerokie kapcie 17.
Silniki te mialy kilka odmian, w starszych wersjach mialy np 101 koni, niektore mialy EGR czy chlodnice oleju, nowsze maja 102 konie i oznaczenie kodowe najczesciej BSE lub BGU, osprzet ograniczony do min stad wysokie spalanie ale i wysoka bezawaryjnosc.

Z bolączek ktore moga wystapic to usterka termostatu, falowanie obrotow
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2019, 14:25

Z falowaniem to chyba czyszczenie przepustnicy. Z termostatem też nie powinno być problemów z wymianą.
Te spalanie na krótkich odcinkach może odwieść mnie od zakupu.
Jeżeli są inne propozycje ciekawych aut, to chętnie poczytam o tych modelach.
Dziękuję za dość żywą reakcje :)
TeeOz
Nowicjusz
 
Posty: 7