Mieszanie Motul x-clean 8100 5w40 z Motul Specific BMW ll-04 Sae 5w40

28 Gru 2017, 13:33

Jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzacje.

Moje auto to Renault traffic z 2008 roku, 2 litry, 115Km

5 tys kilometrów temu miałem wymieniany olej, teoretycznie następna wymiana zaplanowana na za 6 tys kolejnych kilometrów, ale auto zakomunikowalo mi że ma mało oleju, sprawdziłem bagnet i rzeczywiście olej był na minimum. Postanowiłem że muszę dolać oleju.

Olej jaki był wlany przy wymianie to
Motul x-clean 8100 5w40. Niestety przez brak wiedzy i czasu kupiłem olej Motul Specific BMW ll-04 Sae 5w40. Sprzedawca mnie zapewniał że mogę te dwa oleje wymieszać ale ja nie mam co do tego pewności. Czy mogli byście mi pomóc i stwierdzić czy mogę dolać tego oleju?

Dziękuję za każdą pomoc.
Kekd
Obserwowany

Prawo jazdy: 07 08 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault traffic
Silnik: 2.0 115Km
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2008

28 Gru 2017, 15:37

W karcie charakterystyki tych olejów pisze, że nie należy ich mieszać z nie spełniającymi wymagań ACEA C3. Oba oleje te wymagania spełniają, więc wychodzi na to, że można je mieszać ze sobą. Oba są w pełni syntetyczne, oba mają tą samą lepkość i to samo API, oba są przeznaczone do silników spełniajacych normy Euro IV i V.
Jednak w karcie charakterystyki tego LL-04 jest napisane, że olej ten został wycofany przez producenta i został zastapiony tym, którym masz zalany silnik. Tak więc podejrzewam, że są to te same oleje, ale ten co masz w silniku jest w czymś lepszy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2017, 10:47

Bardzo dziękuję za odpowiedź
Kekd
Obserwowany

Prawo jazdy: 07 08 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault traffic
Silnik: 2.0 115Km
Rok produkcji: 2008