REKLAMA
![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/inne-zdjecia-motoryzacyjne-a53/samochody-na-parkingu-t40383.jpg)
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To sporo bo wychodzi około litra na 1000km.Wendiego444 napisał(a):Pokonując około 200km tygodniowo muszę raz w tygodniu dolać około 200-300ml
Przypuszczam że tak nie uleczysz poboru oleju może minimalnie ale nie jest to dobre rozwiązanie. ja bym na twoim miejscu zmierzył ciśnienie na cylindrach i zrobił próbę olejową. Będzie wiadomo wtedy czy problem leży w zaworach czy pierścieniach. Jak w pierścieniach to można by się pokusić o zrobienie płukanki silnika tak jak wspomniałeś ale po niej zalewasz nie gorszy olej tylko lepszy lub przynajmniej taki sam 10W40. Po takiej operacji można dodać do oleju jeden z preparatów o którym wspomniałeś.Wendiego444 napisał(a):pomyślałem o zastosowaniu gęstszego oleju 15W40 i wlaniu jakiegoś ceramizera, cerateca czy cokolwiek innego, co zmniejsza tarcie i uszczelnia silnik
Jakiej firmy jest olej na którym jeździsz obecnie?
Kiedy ostatnio wymieniałeś olej?
Czy pobór oleju zwiększa się wraz z przebiegiem?
Takie ryzyko zawsze jest, jak nie chcesz jej robić to sprawdź to ciśnienie i jak wyjdzie że pierścienie to spróbuj użyć preparatu który aplikuje się przez gniazda od świec to jest bezpieczniejszeWendiego444 napisał(a):Szczerze mówiąc, to boję się robić tej płukanki, ponieważ czytałem, że w przypadku starego i wyeksploatowanego silnika istnieje ryzyko pogorszenia jego stanu.
sprawdzenie na szybko nie da 100% pewności a dawać za niepewny silnik 600 zł do tego transport , przekładka (nie mniej jak 500), płyny, oleje, filtry, rozrząd i zaraz 2000 tyś i gdzie tu sens przy takim aucie? To lepszym pomysłem było by remont obecnego.MotoAlbercik napisał(a):Silnik można kupić za około 600 zł. Oczywiście wcześniej nalezy go sprawdzić.
Ok, czekamy na wynikiWendiego444 napisał(a):W tygodniu postaram się zrobić tą próbę i zobaczyć co wyjdzie.