Mimo zimówek jezdzi sie fatalnie

30 Gru 2010, 21:12

kurcze mam nowe zimówki a dzisiaj ledwo a bym stuknął faceta kurde
za co ja zaplacilem
mam nowe zimówki na 4 kolach a juz mialem duzo sytuacji podbramkowych wcześniej jezdzilem na letnich i ani 1 nie mialem sytuacji takiej powaznej ze az mi sie gorąco zrobilo
dzisiaj jade auto przedemną hamuje i włącze kierunek lewy i czeka na wolną droge ja hamuje nie mocno a lekko i czuje ze właczył sie abs a auto leci jak szalone z prędkością 10-15km/h i w puścilem szybko hamulec i skręcilem w prawo normalnie ma mm przejechalem między tym autem a zaspą po prawej stronie
i to nie pierwszy raz bylo gdzie auto wpadlo w poślizg tz właczył sie abs i lecialo jak na ssaniach do przodu
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

30 Gru 2010, 21:36

piotrauto napisał(a):za co ja zaplacilem

Niestety rozumu nie da się kupić
piotrauto napisał(a): auto leci jak szalone z prędkością 10-15km/h i w puścilem szybko hamulec i skręcilem w prawo normalnie ma mm przejechalem między tym autem a zaspą po prawej stronie

Na drogach warunki są fatalne, jest bardzo ślisko więc trzeba zachowywać odpowiedni odstęp.
Jak byś jechał w odpowiedniej odległości to nie musiałbyś uciekać w zaspę a byś normalnie wyhamował.
I pamiętaj ze nawet najlepsza zimówka praw fizyki nie oszuka i nie zatrzymasz się natychmiast jak wciśniesz hamulec :wink:
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok
0

30 Gru 2010, 22:51

zbychu57, Kolego-nie ma co tłumaczyć kolega piotrauto, ma chyba klapki na oczach i dla tego dopiero teraz zauważył że zima choćby sie miało jakie zimówki to nie nie wyhamuje tak szybko jak na asfalcie :mrgreen: I teraz będzie wszystko na zimówki zwalał i że jeździ przepisowo i dostosowuje si e do warunków panujących :roll: Ale pamietajmy on się równa z" kupicą i shumaherem ":roll: :roll: :lol: :lol:


Wiec odradzam dalszego kontynuowania tematu :grin:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
0

30 Gru 2010, 23:18

samurajsj700 napisał(a):Wiec odradzam dalszego kontynuowania tematu

Obserwując forum i pewne posty zgadzam się z Tobą... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
0

30 Gru 2010, 23:44

Powiem tak. W naszym kraju i nie tylko ludzie mysla ze zyja jak w afryce, tam nigdy nie padal snieg, a teraz tak zasypalo i wielki problem z jazda wpo sniegu sie zrobil.
Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze juz tez musze.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI
0

31 Gru 2010, 08:01

piotrauto napisał(a):za co ja zaplacilem
mam nowe zimówki na 4 kolach

... musisz sobie zdać w końcu sprawę, że żadne opony nie są przystosowane do jazdy po lodzie(śliskiej nawierzchni) ... czy letnie czy zimowe - pojedziesz jak na saniach ... zimówki najlepiej sprawują się na ubitym śniegu - tu jest frajda z jazdy ... niestety u nas sól, sól i jeszcze raz sól ... większość dróg utrzymywanych ,,na biało''= mniej stłuczek ... pozdro ...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexusa LC 500 Convertible - jak będzie cena?
    Polski oddział Lexusa udostępnił cennik najnowszego kabrioletu marki – modelu LC 500 CV. Napędzane 5-litrową V-ósemką luksusowe, sportowe auto z miękkim dachem jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia, w tym ...

31 Gru 2010, 11:26

ale wcześniej mnie przekonywaliście ze jak zaloze zimówki to to będzie mega różnica jak niebo a ziemia ze tak przyczepnie sie jezdzi na zimówkach i jak je zachwalaliście ze nawet stare zimówki są lepsze od letnich
ale ja naprawde nie widze duzej różnicy między nowymi firestonami winterhawk2 evo a 3-7letnimi oponami letnimi marki michelin, pirrelli
wg mnie letnia o niebo lepiej spisuje sie na suchym i mokrym nawet przy temp -10C
zimówka tylko lepiej daje sobie rade na duzym śniegu i na błocie pośniegowym i to tyle
i to mając zimówki nie moglem wjechac na miejsce parkinkowe gdzie bylo 10-15cm rozjeżdzonego śniegu auto sie ślizgalo jak szalone aha i po placu tez kolami mieli mimo zimówek
a mówiliście ze jak to na zimówkach sie super jezdzi
jezdząc na letnich nie mialem takiej sytuacji ze lecialem jak na ssaniach przed siebie a na zimówkach juz sie tak kilka razy stalo jade sobie śnieg wiec jade te 30-40km/h nagle skręt w prawo redukuje prędkośc do 25-30km/h i lagodnie skręcam wciskam hamulec a tutaj czuje ze zalączył sie abs i lece jak na ssaniach na szklance prosto do rowu i 2 m zaspe wiec puszczam hamulec i ledwo co ledwo jakos skręcilem a d..a mi na boki jechala jak szalona
jakbym tego nie opanowal to zderzak by jak nic byl do roboty
kiedys jechalem drogą jakies 30-40km/h i nagle na drodze w koleinach widze zamarznięty lod jakies 5-10cm i w to wjezdzam auto przesuneło sie o jakies 30cm w lewo i na mm minąłem sie z tirem, kiedys to samo mi sie zdarzylo na zakręcie
a ostatnio jade sobie widze ze auto hamuje ja tez i jak mialem 10km/h chcialem zatrzymac sie do 0 wciskam hamulec a auto leci z wlaczonym abs na dupe tego co stal puscilem hamulec i na mm przejechalem między tym autem a zaspą śniegu
mówią ze nie nalezy puszczac hamulca jak jest abs ale jak ja bym go nie puścil to juz bym przeszkody nie ominąl bo sterownośc auta z włączonym abs jest o wiele mniejsza

pozdrawiam
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

31 Gru 2010, 11:46

Moja rada jest taka: skoro nie potrafisz poradzić sobie w zimowych warunkach to zaparkuj samochód w ciepłym garażu i zacznij jeździć komunikacja miejską.
Po co narażać swoje i innych bezpieczeństwo :?:
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok
0

31 Gru 2010, 12:40

piotrauto, powiem Ci tak to nie wina opon, ABS-u czy ogólnie samochodu, że masz takie sytuację. Możesz winić tylko i wyłącznie siebie, że nie umiesz dostosować techniki jazdy do zimowych warunków.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

31 Gru 2010, 13:43

Zgadzam się z kolegami powyżej - jak nie umiesz jeździć autem w takich warunkach i nie umiesz korzystać z abs-u i innych systemów w aucie, to wprowadz je do garażu i poczekaj do lata.
Proponuję również poczytać jak działa ABS, bo w swoim ostatnim poście piszesz takie głupoty, że aż po oczach razi. Tak samo z oponami zimowymi. Poczytaj do czego one służą, a potem dopiero zacznij je stosować. Poczytaj też o łańcuchach i tzw pokrowcach na opony - dlaczego mimo opon zimowych kierowcy je zakładają, a nawet na niektórych drogach takie łańcuchy są obowiązkowe i jadąc bez nich zostaniesz scholowany i zapłacisz mandat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

31 Gru 2010, 16:12

na letnich jezdzilo mi sie bezpieczniej moze dlatego ze jak mialo sie letnie to sie jechalo 30-40 a na zimowych grzeje sie i sie wyprzedza wszystko co jedzie
no ale bez jaj zeby zimowe opona ślizgala sie jak hamuje z 10 do 0?
i mówie wam powaznie ze jak włączy sie abs to auto lesi jak szalone i tak latwo sie nie skręci
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

31 Gru 2010, 17:17

A dlaczego twierdzisz, że jak się włączy ABS, to tak łatwo się nie skręci? Poczytałeś już co to takiego ABS i jak działa i po co się go stosuje?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

31 Gru 2010, 17:50

piotrauto napisał(a):na letnich jezdzilo mi sie bezpieczniej moze dlatego ze jak mialo sie letnie to sie jechalo 30-40 a na zimowych grzeje sie i sie wyprzedza wszystko co jedzie
no ale bez jaj zeby zimowe opona ślizgala sie jak hamuje z 10 do 0?
i mówie wam powaznie ze jak włączy sie abs to auto lesi jak szalone i tak latwo sie nie skręci



Czolwieku na lodowicy to zaden system ABS i zadne inne pierdoly nie pomoga. Nawet najlepsze opony zimowe chyba ze opony z kolcami.
Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze juz tez musze.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI
0

31 Gru 2010, 18:16

Już nie raz było pisane, że na lód nie ma opony, opona zimowa jest na śnieg a że przy sporej cześć skrzyżowań jest wyślizgane do tzw. szklanki to trzeba bardziej uważać.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

31 Gru 2010, 19:21

MotoAlbercik napisał(a):A dlaczego twierdzisz, że jak się włączy ABS, to tak łatwo się nie skręci? Poczytałeś już co to takiego ABS i jak działa i po co się go stosuje?
no wlasnie wiem co to abs ale mówie powaznie jak abs sie włączy i czuje to na pedale to auto tak slabiutko skręca leci raczej na oslep przed siebie a jak puścilem hamulec to odrazu reagowal na kazdy ruch i jakos na mm zmieścilem sie między autem a zaspą
a jak bym nie puścil hamulca to bym sie w bil w dupe bo w te 10cm tego auta przede mną bym udeżył
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0