Mitsubishi colt vi - Prawidłowa eksploatacja silnika

30 Lis 2020, 18:26

Witam serdecznie. Od długiego czasu zastanawia mnie, w jaki sposób powinienem jeździć moim coltem vi. Silnik 1.3 95 km. Moment przy 4k, max moc przy 6k. Przy 3 tysiącach juz mi się robi żal, bo głośno go słychac, a wiem, że można go kręcić znacznie wyżej. Jeździłem 3008 w dieslu, wiec przyzwyczajenie co do obrotów plus dobre wyciszenie od 1,5 roku nie pozwala mi się przestawić. Zawsze te 15-20 km jade maksymalnie do 2,5 ale raczej 2,0 2,2 k, aby silnik się rozgrzał, potem ciągne do 3. Pytanie brzmi, jak najefektywniej kręcić ten samochód? Nie chodzi mi o spalanie, tylko o żywotność silnika. Chce się pozbyć wreszcie fobii wysokich obrotów, a coś mi nie idzie. A to przecież wolnossaca benzyna. Pozdrawiam.
Maciej12799
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 11 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi colt vi
Silnik: 1.3 95km mivec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lis 2020, 23:34

Maciej12799 napisał(a):Zawsze te 15-20 km jade maksymalnie do 2,5 ale raczej 2,0 2,2 k, aby silnik się rozgrzał, potem ciągne do 3
Przy rozgrzewaniu silnika możesz tak do 3tyś. obr i będzie ok a później do 4tyś. obr. Podczas przyspieszania nie musisz go kręcić wyżej ale taka jazda jak opisałeś to trochę mało.

Problem w tym że przy niskich obrotach możesz szybciej załatwić sprzęgło i teoretycznie męczysz silnik. Jak masz tam chwilowe spalanie to zobacz sobie jak ono wygląda. Jak jedziesz spokojnie i masz 2tyś. obr to przy przyspieszaniu koniecznie redukuj. Takie silniki dobrze się czują jak masz około 3tyś. obr.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

01 Gru 2020, 00:01

Dzieki za odpowiedź. Zauważyłem też dziwne zachowanie na trasie. Przy 130 i 3,5k obrotów spala jakieś 7,5-8, w momencie gdy przycisne go do 140-145 i ma 4k obrotów, czyli max nm, spalanie spada do 5,5-6 :) inna sprawa, gdy wyprzedzajac wkrece go na 3-4k obrotów to on naprawde ciekawie idzie. Zastanawia mnie przy jakich obrotach załącza sie zmienna faza rozrządu.
Maciej12799
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 11 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi colt vi
Silnik: 1.3 95km mivec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MOTO Session 2013 / relacja
    Moto Session 2013 to wielkie lubelskie święto motoryzacji, na którym zaprezentowały się aż 22 marki. Najnowsze modele wielu marek samochodów kusiły wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Dzięki motocyklom i samochodom ...
    McLaren Senna - wydech o sześciokątnym przekroju
    W przypadku McLarena Senna możemy mówić o dwóch typach wydechu, bowiem na niektórych rynkach układ wydechowy samochodu jest zakończony dwoma końcówkami, a na innych trzema. Ta druga konfiguracja ...