Mitsubishi Eclipse 1G - nie odpala po zgrzytaniu silnika

12 Gru 2014, 22:06

Witam.

Po dynamiczniejszej jeździe (przeciągnąłem auto delikatnie na 3 pierwszych biegach) auto zaczęło dziwnie się zachowywać. Obrotomierz trochę wariował, sam jakby się unosił delikatnie. Auto normalnie jechało, bez zawieszania się.

Dojechałem na parking, zgasiłem silnik ale słychać było z pod maski bardzo głośny dźwięk - podobny do dźwięku odkurzacza. Potem krótki zgrzyt, chrupnięcie i koniec.

Próbowałem odpalić silnik ponownie - zero reakcji. Kontrolki się świecą, ale nic więcej.

Co się mogło stać?
swistak105
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2011
Auto: Mitsunbishi
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe

12 Gru 2014, 23:10

Zerwał się pasek od rozrządu i zrobił burdel w klawiaturze? Sprawdz ów pasek czy jest cały.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Gru 2014, 08:24

Nie sprawdzilem jeszcze tego paska, ale akumulator się samoistnie rozładowal. Czuć delikatny zapach spalenizny pod maska.
swistak105
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2011
Auto: Mitsunbishi
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe

13 Gru 2014, 16:03

A więc coś zrobiło zwarcie - albo rozrusznik albo alternator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Gru 2014, 16:08

A ten głośny dźwięk pod maska i ten zgrzyt? Do elektro mechanika z tym jechać? Czy gdzie?
swistak105
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2011
Auto: Mitsunbishi
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe

13 Gru 2014, 16:23

Mół dochodzić zarówno od rozrusznika jak i alternatora. Albo i z czegoś innego. Nałąduj akumulator, odłącz przewody między aku a alternatorem i alternatorem a rozrusznikiem. Odsuń je tak, żeby niczego nie dotykały i podłącz aku do auta wcześniej sprawdzając jego napięcie na bolcach. Podłącz aku i sprawdz napięcie - powinno być takie jak przed podłączeniem. Potem odłącz klemę plusową, podłącz altek, klemę na aku i sprawdz napięcie. I potem znowu odłącz klemę plusową podłącz rozrusznik, klemę i znowu sprawdz napięcie. Jak jedno z tych urządzeń będzie miało zwarcie, to napięcie na aku spadnie i to o dużo. Może być nawet tak, że z jednego albo z drugiego zacznie się kopcić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...