Mitsubishi Eclipse

24 Lip 2010, 14:01

Witam wszystkich!
Otóż mam następujący problem, w niedalekiej przyszłości zamierzam sobie kupić mój pierwszy samochód, mitsubishi eclipse 2G (najpewniej wersja podst. GS). I teraz zastanawiam się gdzie najlepiej kupić ten samochód? Za tydzień z rodziną wyjeżdżam do Niemczech na tydzień i czy właśnie nie w Niemczech kupić ten samochód... [link do AutoScout24 wygasł]
(Jedna z Niemieckich wyszukiwarek samochodów)
Polski rynek: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ceny samochodów które mnie interesują wahają się od 3 tyś Euro do 5 tyś. Zaś w Polsce od 10 tyś zł do 20 tyś zł. (więc w przeliczeniu na zł. podobnie), ale do tych Euro dochodzi około 1 500 zł różnych dodatkowych opłat, aby go zarejestrować w Polsce. No i teraz mam dylemat kupować w Polsce czy w Niemczech.... (choć wiadomo, że często stan Polskich samochodów na sprzedaż pozostawia wiele do życzenia...) I styczność z samochodami już miałem jeździć też już trochę jeździłem, więc całkowitym laikiem samochodowym nie jestem. :wink:

P.S. Jakie jeszcze coupe z analogicznych lat polecacie? (mogą być droższe) oprócz tych które wymienie:
- Honda Integra
- Honda Civic SI:
- Nissan 3000GT
- Nissan 240SX
- Nissan 200SX
- Nissan 300ZX
- Mitsubishi 3000GT
- Toyota Supra
- Toyota Celica

P.S.2 z góry dziękuję za wszelka POMOC! :grin:
DoNi_007
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Biskupiec (war-maz)

24 Lip 2010, 15:10

DoNi_007 napisał(a):jeździć też już trochę jeździłem


A masz już prawo jazdy?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

24 Lip 2010, 15:20

:shock: skoro mam zamiar kupić taki samochód.. to pytanie jest nie na miejscu....
tak mam prawo jazdy kat B a nawet i A....
DoNi_007
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Biskupiec (war-maz)

24 Lip 2010, 16:23

Wybacz, ale często zdarzają się tu typy, którzy jeszcze nie zrobili prawka a już marzą o sportowych brykach...

Jeżeli to ma być Twój pierwszy samochód to radzę Ci się dobrze zastanowić. Takie auta nie wybaczają błędów.
Część z nich to już totalne egzotyki i ciężko cokolwiek znaleźć, nie mówiąc już o dobrym stanie.

Ile masz kasy na zakup takiego auta?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

24 Lip 2010, 16:32

wybaczam... :grin:
Już od pół roku zastanawiam się jaki samochód wybrać... od samego początku zakładałem że to ma być tylko i wyłącznie coupe (fajne coupe). Wiem co to za auto, ma 140 koni przy 1400 kg... wiec stosunek mocy do masy jest niezły. Przez rok jeździłem i jeżdżę hondą civic type S (140 koni), ale ma większą masę... (oczywiście samochód jest moich rodziców...). Więc pewne dośw. z mocą mam, no i wiadomo, że na samym początku będę się wczuwał w samochód wiec prędkości nie będą duże... :wink: Wiem, że częśc z nich to egzotyki (supra np) ale akurat eclipsów trochę jest w samych Niemczech znalazłem około 70 ofert sprzedaży, będzie się szukało to może coś się trafi dobrego.
Limit to 6 tyś Euro, analogicznie około 23 tyś zł.
DoNi_007
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Biskupiec (war-maz)

24 Lip 2010, 16:52

Zobacz na to [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat
    Pod koniec 1975 eksperymentalny pojazd zbudowany w oparciu o BMW LS oraz wyposażony w nowe akumulatory oraz nowy silnik elektryczny zaczął przynosić pierwsze rezultaty. Następnie, w roku 1980, zapoczątkowany został projekt ...

24 Lip 2010, 17:29

Wszystkie wymienione przez ciebie auta no może poza Celicą będą strasznie kosztowne w eksploatacji. A najdrożej będzie pewnie utrzymać Integre i Supre. Dobrze ktoś powiedział że to "egzotyki". Eclipsa też sobie daruj. No chyba że kupujesz go jako pasjonat i auto większość czasu będzie stało w garażu a dla Ciebie koszta utrzymania nie będą miały żadnego znaczenia . Jeżeli auto ma służyć do codziennej jazdy to zdecydowanie odradzam. Kolega kiedyś miał Eclipsa i strasznie się wnerwiał. Wszystkie części strasznie drogie, w większości sklepów na zamówienie a poza tym często brak tańszych zamienników. Kup sobie jakieś coupe produkowane na bazie popularnego cywilnego modelu. I jak najbardziej zgodzę się tutaj z "barol91" Astra II Coupe to dobry i rozsądny wybór. Od siebie dodam, że warto się zainteresować również Fordem Cougar powstałym na podzespołach popularnego Mondeo!
Tu masz przykład:
[link do oferty na Allegro wygasł]
mistrz27
Początkujący
 
Posty: 146

24 Lip 2010, 21:03

Fajnie mieć jakąś pasje i kochać prawdziwe samochody, dające dużo radości z jazdy.
Jeżeli zdajesz sobie sprawę z kosztów utrzymania takiego auta to bierz :)
Auta, które wymieniłeś mają to coś. Na ulicach prezentują się znacznie ciekawiej niż inne pospolite auta i przede wszystkim ich prowadzenie daje dużo przyjemności.
Jak już coś kupisz to zaprezentuj :)

Co do silnika to w wymienionych przez Ciebie autach często są mocniejsze motory :mrgreen:
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

24 Lip 2010, 21:36

do mistrz27
Zdaję sobie sprawę że Eclipse może być drogi w eksploatacji, ale co mam poradzić... po prostu się w nim zakochałem... :grin: wymieniłem resztę tych samochodów tylko po to żeby forumowicze wiedzieli o jakich autach już wiem... i podawali przykłądy innych aut, dlatego wybrałem eclipsa bo mi się właśnie strasznie podoba i jest najbardziej "rozsądny" z tej listy. Barol auto które podałeś, w ogóle do mnie nie trafia.... :wink: (ale dzięki za próbę wybicia mi z głowy eclipsa).

Klakier napisał(a):Fajnie mieć jakąś pasje i kochać prawdziwe samochody, dające dużo radości z jazdy.
Jeżeli zdajesz sobie sprawę z kosztów utrzymania takiego auta to bierz :)
Auta, które wymieniłeś mają to coś. Na ulicach prezentują się znacznie ciekawiej niż inne pospolite auta i przede wszystkim ich prowadzenie daje dużo przyjemności.
Jak już coś kupisz to zaprezentuj :)

Co do silnika to w wymienionych przez Ciebie autach często są mocniejsze motory :mrgreen:


i chyba właśnie o to coś chodzi.... :grin:
DoNi_007
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Biskupiec (war-maz)

24 Lip 2010, 21:59

Fajnie, że się zgadzamy i podobnie myślimy :D Jak wrócisz z Niemiec to daj znać jak tam wygląda sprzedaż takich sportowych wózków z dawniejszych lat. Możesz na PW do mnie napisać jak bd chciał oczywiście ;]
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

24 Lip 2010, 22:08

DoNi_007 napisał(a):Witam wszystkich!
Otóż mam następujący problem, w niedalekiej przyszłości zamierzam sobie kupić mój pierwszy samochód, mitsubishi eclipse 2G (najpewniej wersja podst. GS). I teraz zastanawiam się gdzie najlepiej kupić ten samochód? Za tydzień z rodziną wyjeżdżam do Niemczech na tydzień i czy właśnie nie w Niemczech kupić ten samochód...

Ja szukałbym u Niemca. Zawsze ciut większa szansa, że:
- samochód był lepiej serwisowany,
- samochód jest od pierwszego właściciela.
Ale to nie są reguły, niestety.


DoNi_007 napisał(a):P.S. Jakie jeszcze coupe z analogicznych lat polecacie? (mogą być droższe) oprócz tych które wymienie:
- Honda Integra
- Honda Civic SI:
- Nissan 3000GT
- Nissan 240SX
- Nissan 200SX
- Nissan 300ZX
- Mitsubishi 3000GT
- Toyota Supra
- Toyota Celica

P.S.2 z góry dziękuję za wszelka POMOC! :grin:


Dobry masz gust, ale... profilaktycznie chyba trzeba wylać Ci zimny kubeł wody na łeb :P Nie wiem czy do końca ogarniasz temat wymienionych wyżej samochodów, ponieważ nie wymieniłeś nawet generacji które Cię interesują, a poza tym:

- Nissan 3000GT - nie było takiego samochodu,

- Nissan 240SX i 200SX? One były robione na tej samej płycie podłogowej (S13 [1989-1993r.] i S14 [1993-1998r.]), różnią się między innymi silnikami i rynkiem docelowym - 240SX (USDM - United States Domestic Market, czyli rynek Amerykański), 200SX (EDM - European Domestic Market, czyli rynek Europejski).


No i ogólnie, kilka oczywistych faktów:

- większość tych samochodów, to raczej nie są dobre opcje jako wybór na "pierwsze auto",

- większość z nich, to opcje raczej dla pasjonatów z zasobnym portfelem,

- przez całe życie samochody te dostawały potężny wpier*ol, większość zapewne jest powypadkowa, więc NIKT zdrowy na umyśle nie sprzeda zadbanego samochodu w bdb stanie w cenie "okazji" (np. allegro i Supra MK3 za 5000zł, Integra Type R czy 3000GT za 15000zł itp. Najlepiej porównać z ofertami za granicą [link do mobile.de wygasł] ),

- utrzymanie większości z nich bywa bezlitosne dla portfela (drogie części zamienne, długi okres oczekiwania na części lub/i długie szukanie ich po Europie/USA/Japonii, brak niektórych zamienników - ceny ASO :shock: , wysokie spalanie), co prowadzi do wniosku, że zapewne nie każdy poprzedni właściciel odpowiednio serwisował taki samochód, w dodatku wielu zwykłych mechaników średnio ogarnia takie "egzotyczne" wynalazki, trzeba być na to gotowym,

- oczywiście do 23k kupisz każdy z w/w modeli, nie ma żadnego problemu :mrgreen: nie ma to jak mieć fajny i unikalny samochód, tylko fakty są takie, że nie sztuką jest po prostu kupić taki samochód, ale kupić go zadbanego, utrzymać i serwisować,

- szukanie jakichkolwiek "okazji" w przypadku kupna tego typu samochodów, to kopanie sobie grobu (również finansowego),





Jednakże z tej listy, moim zdaniem najlepsza i najbezpieczniejsza opcja, to Civic, Eclipse 2G i Celica - chociaż tu znów nie wiadomo jaka generacja, ale ja raczej celowałbym w przed ostatnią, zadbane GT - 2.0L 175KM można bez najmniejszych problemów wyrwać za poniżej 20000zł, reszta kasy starczy na ewentualną wymianę jakichś tam części eksploatacyjnych, ubezpieczenie i pewnie trochę jeszcze w kieszeni zostanie. Później to już tylko wsiadać, lać paliwo i jeździć. Równie dobrze można spróbować pokusić się o najnowszą generację, ale tam, to tylko 1.8L 143 KM, bo ceny wersji 192 KM są o wiele wyższe.

Eclipse to taki amerykański japończyk, czyli zaprojektowany i produkowany w USA, często porównywany z Celicą oraz Prelude. Różne opinie można znaleźć na temat tego samochodu, nie są chyba tak pozytywne jak w przypadku Celicy i Prelude. No ale 2G za takie pieniądze jak najbardziej do dostania, bardzo ładne auto, choć trochę przyciężkie, przez co osiągi wersji z silnikiem 2.0L odstają od np. Celicy 2.0L

Civic Si... to amerykańska wersja, nie wiem czy to o nią chodziło, jak również o która generację. Ale do 23k można poszukać europejskiej 6-generacji EKx (hatchback) lub Ejx (coupe) z mocnym silnikiem B-serii pod maską (często po swapie). Użytkowanie takiego samochodu będzie zdecydowanie najtańsze spośród wszystkich wymienionych. W końcu to tylko Civic, części od groma i w miarę tanie, spalanie np. 1.8L 169KM przy normalnej jeździe po mieście (bez butowania i palenia gumy) to ~10 l/100km, a w razie czego 7 sek. do setki w lekkiej budzie zawsze jest.

Natomiast 200SX... 23k powinno starczyć na S14 w miarę dobrym stanie, ale koszty utrzymania o wiele wyższe, niż w wyżej wymienionych samochodach. S13 to już w większości skorodowane trupy, ekstremalnie ciężko trafić na zdrowy egzemplarz, chociaż za 23k... może od jakiegoś pasjonata i fanatyka marki...

Można by tu jeszcze dorzucić Hondę Prelude 2.2 VTi, Toyotę MR2 MK2 (ale ona jest za bardzo hardcorowa na pierwsze auto, RWD + silnik umieszczony centralnie + brak doświadczenia = :( ), BMW E36 coupe, Audi A3 (8L) itp.





Niestety, w przypadku 300ZX, 3000GT i Supry nie będzie tak różowo i wesoło. Radziłbym to mocno przemyśleć, a jeśli już, to podczas kupna/oględzin mieć obok siebie człowieka, który jeździ takim samochodem i ogarnia temat w sensie - wie co sprawdzić aby nie wpakować się do finansowej studni bez dna (z resztą, to się tyczy raczej każdego z wymienionych samochodów).

Integra Type R (bo rozumiem, że chodzi właśnie o ITR) za takie pieniądze to też nieciekawy pomysł. Co innego zwykła Integra, ale bardzo trudno ją dostać, w sumie nie oferuje ona niczego specjalnego.





Fora klubowe danych marek to dobre miejsce do pozyskania konkretnych informacji.

Sorry za długi wywód. Mam nadzieję, że przemyślisz sprawę, wybierzesz jak najlepiej i nie wpędzisz się w kosmiczne koszta kupując odpicowanego trupa.

No i generalnie mówiąc, większość z tych samochodów, to nie są dobre pomysły na pierwszy samochód, pomijając oczywiste (w większości przypadków) wysokie koszta utrzymania, nie chcę tutaj wrzucać wszystkich do jednego wora - wprawdzie spora moc i napęd na tył (w niektórych modelach) jeszcze nikogo same w sobie nie zabiły, no ale... nie wiadomo co kto ma w głowie - a o to tutaj głównie chodzi w przypadku "pierwszego samochodu", bo wielu już się zapewne zaklinało, że szaleństwa im nie w głowie i są dobrymi kierowcami, a skończyli w drewnianym pudle kilka metrów pod ziemią. I bynajmniej nie pisze tego z jakiejkolwiek zazdrości itp.

Z drugiej strony, jeden myślący i z wyobraźnią da sobie radę w 300-konnym RWD na pierwsze auto, a drugi głupek zabije się w Tico ;)
Ostatnio edytowany przez Hardaway 25 Lip 2010, 14:24, edytowano w sumie 2 razy
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

24 Lip 2010, 22:26

DoNi_007 napisał(a):Zdaję sobie sprawę że Eclipse może być drogi w eksploatacji, ale co mam poradzić... po prostu się w nim zakochałem... :grin:


Za czasów szczyla też zakochiwałem się w co drugim samochodzie który widziałem. Nie masz co się kierować wyglądem i uczuciami tylko logicznym i realistycznym myśleniem, oraz podstawowymi zasadami, są to:
1. Niskie spalanie (albo przynajmniej na naszą kieszeń)
2. Niskie części zamienne
3. Licz sobie, że ubezpieczenie takiego auta też kosztuje (zobacz sobie w przeliczniku na stronie jakiegoś ubezpieczyciela ile będziesz płacił rocznie za takiego przecinaka)

Jeśli posiadasz na tyle pieniędzy, żeby utrzymać to bydle, to bierz. Parę osób które się wypowiadały po prostu zżera zazdrość, ale to są tylko i wyłącznie moje odczucia.
- Na skrzyżowaniu niespodziewanie dostałem ataku daltonizmu.
Siwy600
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 224
Miejscowość: Bielsko-Biała
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Lip 2010, 00:40

do Klakier
Jak mi się uda coś znaleźć to dam znać... :wink:
W przyszłości, ale to na pewno w dalszej perspektywie, myslę o zrobieniu filmiku przed i po małym tuningu (oczywiście nie mam na myśli wieśniackiego tuningu... jak np rynna u dołu, skrzydło na bagażniku i progi tudzież wykończenia na dole rodem z biedronki.... :razz: )
Myśle raczej o fajnym kolorze, spojlerze z eclips GSX i ogólnie zrobić tak żeby to się zaje^^ komponowało i prezentowało, jak na samochód przystało, bez żadnej przesady w każdą stronę...). Ale najpierw trzeba jeszcze mieć samochód.... :lol:

Hardway za twój wykład bardzo DZIĘKUJĘ, był długi ale interesujący (choć kilka nieścisłości się w darło) :wink:
1 Temat ogarniam i myślę nad nim jak wspomniałem od pół roku. (zdaję sobie sprawę z ewentualnych kosztów.. i stanu silnika)
2. Nissan 3000GT w Japonii nazywał się GTO (był produkowany na rynek Japoński jak rónież Amerykański, ale na Europę chyba nie http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_GTO (oczywistym jest że samochód ten pozostaje po za moją strefą marzeń, nie sposób go zdobyć.... :grin:
3. Jak wspomniałem wyżej w poście to nie jest lista samochodów które mam na oku do kupienia. Wypisałem je żeby forumowicze wiedzieli, jakie samochody już znam, i ewentualnie podsunęli nowe pomysły na fajne coupe... :lol:
Lista jest ogólna... więc część nieścisłości jest z mojej strony.

Oczywistym jest że wszelkie okazje, mając na myśli te samochody, są nie na miejscu... dlatego jak już będę kupował tego eclipsa (bo przy nim jednak zostanę), to raczej będę spoglądał na te droższe oferty... oczywiście samemu je zobaczę z ojcem najpewniej, który się na tym zna) i mam nadziję że coś fajnego w dobrym stanie się znajdzie :grin:

Civic, Eclipse 2G i Celica i właśnie nad nimi myślałem

co do civica to miałem na mysli:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



co do celici:
http://www.toyotapic.com/toyota/model/t ... res/page/2

Wiem, ze na pierwszy samochód to eclipse, może być dziwnym pomysłem (ale wierzcie mi naprawdę nie mam ochoty "zahaczyć" o jakieś drzewo, czy coś w tym stylu)
Śmigam na cbr 125r już od 2 lat... i nigdy nic poważnego mi się nie przytrafiło (a specjalnie wolno nie jeżdzę i 7000 tyś km już wybiłem :lol: )
Więc chyba z moim chłodnym i w miarę racjonalnym rozumem nie jest tak źle...

do Siwy600
Zakochanie to jedna a kasa to drugie...
Wszystko o czym piszesz od samego początku brałem pod uwagę...
za oryginalność się płaci.... :grin:

P.S. nikt nie odpowiedział na sedno problemu!
czy opłaca mi się z tych Niemiec ten samochód ściągać... czy lepiej go w Polsce kupić... :wink:

P.S.2 Moim największym marzeniem motoryzacyjnym jest bez wątpienia Nissan Skyline GTR R34.... zjawiskowe cudo na kołach... aż brak mi słów...
DoNi_007
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Biskupiec (war-maz)

25 Lip 2010, 02:56

DoNi_007 napisał(a):3. Jak wspomniałem wyżej w poście to nie jest lista samochodów które mam na oku do kupienia. Wypisałem je żeby forumowicze wiedzieli, jakie samochody już znam, i ewentualnie podsunęli nowe pomysły na fajne coupe... :lol:

Aaaaaa, OK. Nie doczytałem i popłynąłem z wykładem :oops:

DoNi_007 napisał(a):co do civica to miałem na mysli:


Ano Civic jak Civic. Mnie wcześniej bardziej chodziło o silniki. W budzie coupe najmocniejsza wersja wychodziła w Stanach Zjednoczonych i zwała się właśnie Si (1.6L VTEC 160 KM), Kanadyjska była słabsza, w sumie taka sama jak w Europie, czyli 125 KM. Ale nic straconego, swapy silników na mocniejsze wersje, to już chleb powszedni w Hondach, więc raczej nie ma co zazdrościć amerykanom.

DoNi_007 napisał(a):Wiem, ze na pierwszy samochód to eclipse, może być dziwnym pomysłem (ale wierzcie mi naprawdę nie mam ochoty "zahaczyć" o jakieś drzewo, czy coś w tym stylu)

Wiadoma rzecz. Ten mój końcowy wywód w poprzednim poście dotyczył takich potworków jak np. 300ZX Twin-Turbo, bo to już ostro kusi :P
A co do Eclipse, wybór jak najbardziej OK. Poza tym, jak już wspomniałem - bardzo ładne auto :)
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

25 Lip 2010, 03:48

DoNi_007 napisał(a):P.S. nikt nie odpowiedział na sedno problemu!
czy opłaca mi się z tych Niemiec ten samochód ściągać... czy lepiej go w Polsce kupić... :wink:


Nie można jednoznacznie powiedzieć czy się opłaca czy nie. Opłaca się kupić tam gdzie stan jest najlepszy i cena w miarę dobra chociaż wiadomo, że w przypadku tego typu samochodów nie ma okazji. Było to już powiedziane parę razy, nie ma co mieć nadzieję, że znajdzie się tanio rodzynek czy to w Polsce czy w Niemczech.

Hardaway napisał(a):Ja szukałbym u Niemca. Zawsze ciut większa szansa, że:
- samochód był lepiej serwisowany,
- samochód jest od pierwszego właściciela.
Ale to nie są reguły, niestety.


Jestem dokładnie tego samego zdania co kolega.
Po za tym świetny wywód

A co myślisz o Preludzie albo o Celice? Podoba Ci się?
Czy jesteś już całkowicie uparty na Eclipse'a?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock