Mitsubishi vs Volvo - Autko do 25 tyś.

19 Maj 2019, 16:59

Hej, rozważam zakup nowego auta głownie na dojazd do pracy (po 100km/dziennie) Obecnie jezdze S80 I 2.4 170 kuni w LPG. 2001 rok, świetne auto ale prowadzenie tego krążownika i parkowanie to dwie różne dziedziny motoryzacji morskiej. Ale coś za coś, w oko wpadło mi kilka modeli.

Volvo C30 I - 1.6 Diesel (D3) Manual
Volvo S80 II - 2.0 Diesiel (D4) Automat
Mitsubishi Lancer IX - 1.6 lub 1.8 Benzyna (MIVEC) + LPG. Manual

Zalezy mi na wmiare bezawaryjności i oszczędności (Tak, wiem, nie mozna miec wszystkiego na raz :D) Ale może ktoś z was się wypowie które autko było by lepsze do robienia nawet 40 tys km rocznie nie wydając przy tym na paliwo miesięcznie więcej niż powiedzmy 600zł na sam dojazd do pracy. (takie mniej-wiecej mam granice w obecnym aucie) A koszta eksploatacji można ograniczyć głownie do podstawowego serwisu jak Oleje, hamulce, opony :unsure: Chyba ważne ale autem głownie poruszać będę się po trasie, wiem jakie są Volva, temu wzialem Mitsubishi pod lupe bo z Volvem to taka przygoda ze zaparkować go jest dosc ciezko w scislym centrum czy gdziekolwiek w miescie ^^ Manewrów co nie miara + zalezy mi jednak by auto ładnie sie prezentowało wiec raczej Toyoty, Dacie i inne odpadają. Poradzicie cos? :)
postalpl44
Nowicjusz
 
Posty: 21
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf MK3 Bon Jovi
Silnik: 1.6 75km benz
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Maj 2019, 17:11

Mitsu jest bardzo zwrotne jak na swoje gabaryty, niezawodność na najwyższym poziomie, tani serwis(m.in. dzięki prostocie konstrukcji), ale w trasie na pewno lepiej będzie się spisywać Volvo. Ja tam sobie chwalę Lancera, ale ja rzadko jeżdżę autostradami. Na trasy to chyba jednak Volvo będzie lepsze.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Maj 2019, 17:17

Dzięki za odpowiedź, tak myślę czy przepłacać jednak wygodą Volvo za koszta eksploatacji Mitsu. Trochę czytam o tych silnikach i przemawia do mnie Mitsu, a zwłaszcza w sportbacku.
\
@EDIT
Pytanie czy lepiej takie auto kupować u "Handlarza" czy u osoby prywatnej?
postalpl44
Nowicjusz
 
Posty: 21
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf MK3 Bon Jovi
Silnik: 1.6 75km benz
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Maj 2019, 19:47

postalpl44 napisał(a):Pytanie czy lepiej takie auto kupować u "Handlarza" czy u osoby prywatnej?

To chyba pytanie retoryczne :lol: Ale sprawdzać trzeba zawsze.
Ps, a co do wersji nadwozia, to jedynie słuszną wersją Lancera, jest sedan :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Maj 2019, 21:03

postalpl44 napisał(a):Obecnie jezdze S80 I 2.4 170 kuni w LPG. 2001 rok, świetne auto ale prowadzenie tego krążownika i parkowanie to dwie różne dziedziny motoryzacji morskiej
postalpl44 napisał(a):Volvo S80 II - 2.0 Diesiel (D4) Automat
nie bardzo rozumiem :unsure: owszem, s80 II to imponujący model, ale z pewnością nie jest bardziej zwrotny od poprzednika. Tak czy inaczej można go spokojnie skreślić z listy, bo masz za mały budżet (tak, wiem, widziałeś na otomoto).

Ode mnie Peugeot 308 1.6/2.0 HDI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Maj 2019, 21:06

Bo dylemat leży w wygodzie jazdy Volvo a eksploatacją takiego Mitsubishi ^^ Kompromisy, kompromisy.
postalpl44
Nowicjusz
 
Posty: 21
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf MK3 Bon Jovi
Silnik: 1.6 75km benz
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Maj 2019, 21:21

To już lepiej zejść o klasę niżej od s80 i szukać fajnej s60 I gen z końca produkcji. Zwrotność też nie powala, ale jest mniejsze. Ew masz jeszcze c5/407 (bardzo niedoceniane auta), ale to też typy mini tankowców.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2019, 10:18

A co sądzicie o C30?
postalpl44
Nowicjusz
 
Posty: 21
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf MK3 Bon Jovi
Silnik: 1.6 75km benz
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2019, 11:06

Hej, ostatnio pisałem o Mitsubishi i Volvo S80II z budżetem do 25 tys...

mitsubishi-vs-volvo-autko-do-25-tys-vt115469.htm

Generalnie odpuściłem sobie na rzecz C30, z takim budżetem mniejsza szansa by trafić trupa z S80 a zajechane przez gniewnego Mitsubishi, gdzie 3/4 ofert to handlarze.

Pomogliście mi wiec proszę jeszcze o kilka info o Volvo C30 z silnikami 1.6 D2 lub 2.0 136km Diesel. Na co w ogolę zwracać uwagę przy zakupie? Wiem że to Volvo więc rdzy to tam raczej nie znajdę tym bardziej w egzemplarzach z 2009r. Ale, układ jezdny, zawieszenie, elektryka? Czytałem o wadliwej konsoli centralnej i klimatyzacji która potrafi sie popsuć, co do samego silnika to dbać jaki olej sie leje i świece.

Na oku mam kilka egzemplarzy:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - (Tak wiem, handlarz ale może akurat nimi warto sie zainteresować?)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Gdyby ktoś pytał co przemówiło do mnie za C30 ajezeli takie wielkie monsturm S80 II to powiem - manewrowość. Na dłuższą mete wiecej bede manewrował po miescie niż cieszył się z trasy takim kolosem. Dynamika C30 z silnikiem 2.0 spełniła by moje oczekiwania, zważywszy że autko jest znacznie lżejsze.

Co do tematu 10-30 tys. Taki rozstrzał cenowy widzę tych aut i boje się troche ze to bedzie jak z moja S80... Dałem sie na "okazje" kupić auto za niecale 9 tys gdzie normalna cena wahala sie miedzy 6 a 22 tys. Na dzien dobry wsadzilem 4 k w samo zawieszenia jeszcze dwumas został do zrobienia :D :D Podobnie bedzie w C30?
Ostatnio edytowany przez mike, 20 Maj 2019, 13:11, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Masz już jeden wątek, nie zakładaj kolejnych
postalpl44
Nowicjusz
 
Posty: 21
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf MK3 Bon Jovi
Silnik: 1.6 75km benz
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2019, 11:55

C30 za 30tys to dobry wybór, będziesz miał więcej czasu zanim coś zakończy swój żywot. Ja by brał 2.0 bo to dobre, solidne i trwałe silniki. Awarie konsoli-wodospadu zdarzają się sporadycznie, Klima jak w każdym innym aucie. U siebie wymieniłem chłodnice klimy przy 200kkm, rozszczelnila się od ginących liści pod zderzakiem. Co poza tym, spoko, zawias od forda, śmieszne koszty utrzymania. Na dobre c30 polift, 17tys trzeba miec
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Maj 2019, 13:39

postalpl44 napisał(a):Czytałem o wadliwej konsoli centralnej i klimatyzacji która potrafi sie popsuć, co do samego silnika to dbać jaki olej sie leje i świece.

Generalnie to w każdym samochodzie wszystko się może popsuć i się psuje, nic nie jest wieczne.
Będziesz jechał nowym samochodem i uderzy kamyczek w chłodnice klimy która jest przed chłodnicą wody w niektórych modelach, i już masz klimę popsutą bo czynnik zejdzie i trzeba naprawiać.
Jaki olej? Taki jak zaleca producent, 5W30 Full Syntetic ja zalewam, może być 5W40,
Jakie świece? Normalne żarowe do tego modelu, polecam z Boscha kupić,


Zawieszenie i dwumas?? To są rzeczy eksploatacyjne które się zużywają,
Śmieszą mnie ludzie którzy piszą że kupili auto i musieli dołożyć tyle i tyle na hamulce, klocki, opony i piszą że mina, a to normalne rzeczy które sie wymienia, które można także zdiagnozować w łatwy sposób przed sprzedażą.
Minę to zobacz co kupują ludzie którzy się uchciliwili na okazyjną cenę
To jest Mina klasyczna mina:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Chcesz jeździć dużo i nie często odwiedzać mechaników? kupuj coś japońskiego z silnikiem benzynowym , najlepiej toyotę/Hondę to się naprawdę rzadko psuje i przyjemnie się to naprawia, auta zwłaszcza toyota uważam dla mnie najlepsza pod każdym względem.
Sam użytkuję/ sam przy tym trochę dłubę i wiem o czym piszę.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

20 Maj 2019, 14:08

W jakim stanie kupisz auto tyle będziesz musiał dołożyć. Zawieszenie, hamulce, opony łatwo sprawdzisz przed zakupem. Trochę trudniej jest z silnikiem i osprzętem, bo nie wszystko sprawdzisz "od ręki". Najlepiej podłączyć auto pod komputer przed zakupem i sprawdzić z mechanikiem, który zna się na Volvo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002