MkIV 2.0 TDCi 140km - dziwne odgłosy podczas skręcania

15 Wrz 2021, 16:51

Witam serdecznie,

Od kilku miesięcy jestem posiadacze Forda Mondeo MK4, rok produkcji 2010, kombi, 2.0 TDCi 140km, przebieg 280 tys. kilometrów.

Dwa tygodnie po zakupie byłem zmuszony wymienić koło dwumasowe. Zostałem uprzedzony przez poprzedniego właściciela, że nie było wymieniane. Sam nie czułem objawów jego zużycia. Nagle przy zmianie biegu usłyszałem charakterystyczny metaliczny dźwięk (Czy możliwe jest taka sytuacja, że bez objawów koło dwumasowe nagle się zepsuje?).
Wymieniłem koło dwu masowe wraz z całym zestawem (w tym sprzęgło), zmieniony został olej w skrzyni i uszczelniacz na wale. Po tym zaczęły się moje problemy.

Po pewnym czasie po opisanej wyżej wymianie usłyszałem dźwięki ocierania się, stukania podczas skręcania samochodem częściej w lewo niż w prawo. Z mojej obserwacji dźwięki wydobywają się podczas jazdy na pierwszym lub drugim biegu gdy obroty silnika wahają się od 1tys do 1,5tys obrotów. Dźwięk ten słychać przy skręcaniu, raczej nie słychać gdy samochód jedzie prosto. Jeśli skręcam i nacisnę sprzęgło odgłosy ustają.
Dodatkowo czasami jak puszczam sprzęgło na biegu pierwszym lub drugim, lekko szarpie samochodem. Nie pasuje mi również spalanie. Na niskich biegach jest bardzo wysokie gdy ruszam i mocniej wcisnę gaz to komputer pokazuje mi momentami nawet 35litrów. Ogólnie średnie spalanie wychodzi mi około 5l na 100km według komputera, ale jest to rezultat tego, że jeżdżę głównie poza miastami.

Od tego czasu byłym u kilku mechaników sprawdzono, czy nic nie ociera, wymieniono sprzęgiełko alternatora, sprawdzono paski, poduszki silnika i nic. Obawiam się, że coś złego dzieje się z silnikiem. Okazało się, żę poprzedni właściciel zmienił mapę silnika i podniósł moc z 140km na 163km i tak przejechał ostatnie 50 tys. kilometrów.

Prosiłbym o radę i pomoc w diagnozie co może być przyczyną? Gdzie szukać problemu?
Czy opisane odgłosy mogą wiązać się z jakimś błędem podczas wymiany koła dwumasowego?

Prosiłbym także o polecanie dobrego warsztatu w Szczecinie.

Z góry dziękuję i przepraszam za zbyt długi post!
Pozdrawiam!
baribal19
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 15 Wrz 2021, 20:45

    No a jak puścisz gaz bez wciskania sprzęgła to dalej puka czy tylko stuki występują podczas dodawania gazu czyli przyspieszania?

    Jakiej firmy miałeś założony zestaw sprzęgła z dwumasą?

    baribal19 napisał(a):Dodatkowo czasami jak puszczam sprzęgło na biegu pierwszym lub drugim, lekko szarpie samochodem.
    Coś takiego nie powinno występować nie wiem jakie tą są szarpnięcia ale ruszanie powinno przebiegać raczej gładko. Jednak to nie koniecznie musi być od sprzęgła bo tu równie dobrze może być wina np. poduszki skrzyni.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9996
    Zdjęcia: 35

    21 Wrz 2021, 11:42

    Dzięki za odpowiedź, przepraszam że tak późno odpisuje, ale dopiero wróciłem z zagranic i temat trochę umarł :angry:

    Dwumase mam założona firmy Łuk.
    Dziś po pracy sprawdzę czy po puszczeniu gazu na zakręcie słychać te odgłosy.

    Raz jeszcze dzięki za odpowiedź Rokiko!
    baribal19
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    22 Wrz 2021, 12:36

    baribal19 napisał(a):Dwumase mam założona firmy Łuk.
    Firma raczej dobra :ok: i to LUK bo tu z łuku nikt nie będzie strzelał :)
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9996
    Zdjęcia: 35

    22 Wrz 2021, 19:42

    Luk nie Łuk :D słownik że mnie zadrwił :wink:
    Tak jak pisaliśmy.

    Zrobiłem kilka testów. Skręcałem nie trzymając sprzęgła i gazu ( starałem się miec między 1000-1500 obrotów) dźwięk był mniej słyszalny lub go nie było wcale. Pozostaje pytanie czy to efekt tego że obroty szybko spadły poza zakres kiedy słychać dźwięk.

    Najbardziej słychać te dźwięki kiedy skręcam i dodaje gazu, zwłaszcza jak obroty są w tym zakresie co powyżej.

    A czy przegub może dawać takie dźwięki?
    baribal19
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
      Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...
      Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie
      Nowe Volvo V60 Plug-IN zostało określone przez Euro NCAP najbezpieczniejszym autem na świecie wyposażonym w napęd hybrydowy. W teście europejskiego instytutu samochód otrzymał najwyższy wynik pięciu gwiazdek. "Wszystkie ...