Młody kierowca a napęd na tył

05 Maj 2010, 21:44

mam prawo jazdy 2 lata, więc nie jestem doświadczonym kierowcą, ostatnio się zastanawiałem, czy mógłbym się przesiąść do samochodu z napędem na tył, chodzi o normalną, bezpieczną jazdę nie o świrowanie.
ps. proszę o poważne opinie :)
sikor9050
Nowicjusz

Miejscowość: Poznań

05 Maj 2010, 22:33

a dlaczego niby nie??
ja się uczyłem na RWD w zasadzie jeździć pierwsze autka drogowe też były RWD, nie sądze żeby były mniej bezpieczne... wszystko zależy od tego co masz w głowie i jak ciężkie sandały nosisz :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Maj 2010, 22:36

Czemu nie? Wiek kierowcy nie przekłada się na umiejętność wyprowadzania auta z poślizgu. Możesz mieć 20 lat i prawko od 2 lat i jeśli ogarniesz temat to sobie dobrze z tym radzić albo mieć 60 i prawo jazdy od 40 lat, ale jeśli nie miałeś okazji poćwiczyć takich poślizgów, to 40 lat doświadczenia w zmianie pasów i parkowania na nic ci się nie przyda.

Podstawa to wiedzieć że napęd na tył oznacza możliwość zerwania przyczepności tylnej osi w określonych momentach, i albo takich momentów unikać, albo wiedzieć co robić. Wiek nie ma tu nic do gadania.

Inna sprawa że starsi kierowcy na ogół jeżdżą spokojniej (chociaż z tym też różnie bywa) więc mają mniej okazji do "wpadek", albo już mieli kilka stresujących sytuacji i wiedzą kiedy nie dodawać gazu. Ale jeśli zaznajomiłeś się z tematem i znasz teorię jak i praktykę nie ma większych przeciwskazań.