Kao napisał(a):sprawdzę sobie to dziś z ciekawości.
Oczywiście, że możesz sobie sprawdzić. Ja nie widzę żadnych przeciwskazań. Twoja sprawa.
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Kao napisał(a):sprawdzę sobie to dziś z ciekawości.
Rzeczywiście grubo i mylnie Jednakże to zależy od auta , motoru . Np fabia 1,4 BXW . Według teorii kolegi to przejadę tak nawet te 400 metrów z tym że nie do końca za darmo. Dlaczego ? Znaczenie mają obroty silnika i charakterystyka sterownika silnika . Tutaj sterownik przy obrotach motoru już przy niżej około 1350 przełącza funkcję hamowania silnikiem na częściowe obciążenie i włącza dawkowanie paliwa na wtryskiwacze z czasem wtrysku 2 ms. Jeszcze niższe obroty to już bieg jałowy i czas wtrysku 3-4 ms. Jak to ma się do zapiętego biegu a prędkości ? Kogoś to interesuje ? Dam dane na tacyMoskito napisał(a):Najdalej zajedziemy hamując silnikiem przy zapięciu najwyższego biegu który zmieniamy dopiero przed zatrzymaniem mając już bardzo niską prędkość
Taki zacny uszer ,na dokładkę moderator a takie kwiatkiMotoAlbercik napisał(a): Twoja racja, mój spokój. Mnie nie zależy na tym, żebyś ty mi uwierzył
bonifacy napisał(a):Znaczenie mają obroty silnika i charakterystyka sterownika silnika .
bonifacy napisał(a):Tutaj sterownik przy obrotach motoru już przy niżej około 1350 przełącza funkcję hamowania silnikiem na częściowe obciążenie i włącza dawkowanie paliwa
bonifacy napisał(a): Jak to ma się do zapiętego biegu a prędkości ? Kogoś to interesuje ? Dam dane na tacy
MotoAlbercik napisał(a): bonifacy napisał(a):
Jak to ma się do zapiętego biegu a prędkości ? Kogoś to interesuje ? Dam dane na tacy
Jak tylko możesz, to pewnie, że dawaj bonifacy - temat odpowiedni i warto o tym podyskutować, a podejrzewam, że napewno sie przyda
Jakież to auto z jakim motorem ? Czy rzeczywiście teren płaski ? Ja swoją fabianą w zasadzie dotoczę się te 400 m ale z lekkiej górki. Poniżej tabelkaMotoAlbercik napisał(a):Ja silnikiem z prędkości 60 km/h hamuję spokojnie 400 metrów, zmieniając biegi od 5 czy 4 aż do dwójki
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Ładnie tutaj widać hamowanie silnikiem na poszczególnych biegach no i to że przy każdorazowej redukcji jednak jest jakaś tam konsumpcja paliwa . Czy jest te 400 m ? No jest . Sprawdzone licznikiem kilometrów dziennych jak i wujek google potwierdza[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Już inaczej wygląda . Ciężko się połapać gdzie który bieg . W zasadzie udział pb jest znaczny . Nie ma u mnie w najbliższej okolicy drogi gdzie by była tzw stolnica .Zgadza sięyeti65 napisał(a):Da się tak jeździć w realnym ruchu? Bo moim zdaniem nie
yeti65 napisał(a):jest to jedynie eksperyment.
No odbył się test jak najdalej zajedziemy do zatrzymania . No i się zajechało . Wprawdzie z niewielkiej górki ale jest te 400 m. Warunek z powyższego cytatu spełniony i teraz czekamy na opinię jego autora . Poza tym moje odczucia . Podczas tego eksperymentu czułem się jak łoś zagubiony w swoim lesie .Łoś by powiedział - co to k....a jest Nie mój klimat , nie moja technika jazdy . Za dużo uwagi na obrotomierz , za dużo mięszania biegami . Można prościej , bardziej dynamicznie nie wadząc innym . Oszczędności to szukać w innym aspekcie jazdy .eeee, opowiadasz...Ja silnikiem z prędkości 60 km/h hamuję spokojnie 400 metrów,
Jeżeli nikt za nami nie jedzie to możemy sobie pozwolić na takie eksperymenty ale utrudnianie jazdy innym nie jest już wskazane i trzeba jeździć tak żeby tego nie robić ale jechać oszczędzając paliwo. Tu jest właśnie sztuka pogodzenia tego wszystkiego razemyeti65 napisał(a):Da się tak jeździć w realnym ruchu? Bo moim zdaniem nie i jest to jedynie eksperyment. Jak będzie się czuć inny kierowca jadący za takim delikwentem.
yeti65 napisał(a):Pytanie zasadnicze. Da się tak jeździć w realnym ruchu? Bo moim zdaniem nie i jest to jedynie eksperyment.
bonifacy napisał(a):Ogólnie nigdy nie jeżdzę na luzie . Tak już to mam wpojone . Wyrzucam na luz jak się mam zatrzymać .
bonifacy napisał(a):Z tym że pisałem iż podczas testu czułem się jak łoś gdyż tabelka miała wyjść ładnie , z minimalnym zużyciem paliwa .
bonifacy napisał(a): Taka jest prawda eksperymentów a życie na drodze jest inne . Realia są odmienne od warunków testu .
W zasadzie zrobisz to każdym programem obsługującym dany pojazd i posiadającym funkcję zapisu do pliku wybranych parametrów bieżących . Tutaj użyłem programu MaxiEcu. (proszę nie uznawać tego za reklamę ) . Tam mam ustawiony automatyczny zapis raportu do pliku . Cokolwiek diagnozuję mam na dysku do póżniejszej analizy . Format zapisu to XML. Do odczytania np. w Exelu. Póżniej to na potrzeby przedstawienia tutaj obróbka i zapis w jpg.MotoAlbercik napisał(a):I jeszcze pytanko do bonifacego - jakim programem robiłeś ten test?
bonifacy napisał(a):Tutaj użyłem programu MaxiEcu.