Mocna benzyna w automacie do 40tyś

17 Lis 2014, 15:13

Witam

Szukam mocnej benzyny (powyżej 160KM) z automatyczną skrzynią biegów. Poprzednio miałem Seata Toledo i Opla Signum w dieslu i przyzwyczajony jestem do sporego momentu.
Oczekiwania:
Duże zarejestrowane na 5 osób, takie w którym wygodnie mogą podróżować co najmniej 4 osoby i czasami 5. Może być VAN, osobówka, SUV.
Spalanie, fajnie jak by nie przekraczało 12-14litrów w cyklu mieszanym 80/20 - miasto/trasa.
Wyposażenie: tutaj fajnie aby był full wypas.. no ale nie jest to wyznacznikiem wyboru.
Bezawaryjne. Znaczy się, wiem że nie ma takiego.. ale fajnie by było jak by więcej jeździło niż stało w warsztacie.

Pozdrawiam
vwdragon
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Opel Signum
Silnik: 3.0 V6 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

18 Lis 2014, 01:36

Moze Volvo S80 3,0 T6 285KM lub bez turbiny, wolnossacy 3,2 243KM?
Spory, trwaly, bezpieczny, dobrze wyposazony samochod, za 40k pln mozna dostac zadbany egzemplarz z 2007 roku.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Lis 2014, 12:01

A który silnik lepszy? I jak wygląda sprawa z "podobno awaryjnym automatem' w Volvo?
vwdragon
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Opel Signum
Silnik: 3.0 V6 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

18 Lis 2014, 14:53

Lepszy i trwalszy jest wolnossacy 3,2 bez turbiny wiec jedna rzecz mniej do popsucia.
Automaty z tego co pamietam sa japonskiej produkcji Aisin Warner, awarie zdazaja sie sporadycznie. Wlasnie jestem na etapie poszukiwan Volvo XC70 III 3,0; 3,2 lub D5 w automacie i takie informacje mam od uzytkownikow tych samochodow z volvoforum.pl
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Lis 2014, 17:56

Lexus. Wolnossak 3.0 lub V8 4.3. Pancerne automaty silniki świetnie jadą i nie palą dużo jak niektórzy myślą. Bezawaryjność na wysokim poziomie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Lis 2014, 21:31

Gdyby tak naciągnąć trochę budżet można by pomyśleć nad S80 4.4 V8 :naughty:
Również jestem za Lexusem a skoro może być Van to może... S-max 2.5t? :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga - dziury na drodze!
    Powoli nadchodzi wiosna i w wielu miastach trwa naprawianie nawierzchni uszkodzonej m.in. pod wpływem zimowych temperatur oraz działania soli drogowej. Czym może skończyć się dla kierowcy wpadnięcie w dziurę i jak jeździć ...

18 Lis 2014, 21:56

z tym automatem w volvo...
są skrajne opinie


Jak ma byc automat ...
to ja polece mercedesa
klase E W211:
E320[4] V6 3,2 l (3199 cm³), SOHC wtrysk EFi 89,90 × 84,00 mm 10,0:1 224 KM (165 kW) przy 5600 obr./min 315 Nm przy 3000-4800 obr./min 7,7 s 243 km/h
E350[5] V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC wtrysk EFi 92,90 × 86,00 mm 10,7:1 272 KM (200 kW) przy 6000 obr./min 350 Nm przy 2400-5000 obr./min 6,9 s 250 km/h
E500[6] V8 5,0 l (4966 cm³), SOHC wtrysk EFi 97,00 × 84,00 mm 10,0:1 306 KM (225 kW) przy 5600 obr./min 460 Nm przy 2700-4250 obr./min 6,0 s 250 km/h
E500[7] V8 5,5 l (5461 cm³), DOHC wtrysk EFi 98,00 × 90,50 mm 10,7:1 388 KM (286 kW) przy 6000 obr./min 530 Nm przy 2800-4800 obr./min 5,3 s 250 km/

Poliftingowa wersja jest pozbawiona problemów przedliftingowej ( pompy hamulcowej SBC ITD)

co nie zmiania foktu że temat pomp SBC zostal dawno ogarniety w Polsce i to niskim kosztem.

Danych slabszych wersji nie wstawiam , to duże auto i mniejszy silnik nie ma sensu zastosowania
a Jesli ma byc bezawaryjmy to polecam klase
C W204:
Silniki benzynowe:

C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h (W204 przed liftingiem)
C180 - 1595 cm³, 156 KM, 225 km/h (W204 po liftingu)
C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h
C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h (W204 przed liftingiem)
C250 (automat) – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h
C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h
C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h
C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h (W204 przed liftingiem)
C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h (W204 przed liftingiem)
C350 (automat) - 3498 cm³, 306 KM, 250 km/h (W204 po liftingu)
C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h


oba modele są w przedziale cenowym

i powiem Ci szczerze że w wszystkich autach tego typu nie są ważne koszty zakupu ani częstotliwość wizyt w serwisie.
ważne są koszta eksploatacji ...

Jeśli zaś chodzi o skrzynie manualne to polecam BMW
Mercedes nie stosuje manualnej skrzyni biegów przy dużych silnikach

Natomiast odradzam zakup auta z silnikiem o mocy powyzej 170 koni z napędem na oś przednią.
Takimi samochodami nie ma sensu jezdzic .
są szybkie na prostej i na zakretach jadą prosto...
przy mocnym przyspieszaniu trzeba sie bic z kierownicą o sterowność

Swoją drogą mowiłeś o NM , ale chodzi Ci o przyspieszenie czy ?
bo signum ma (najmocniejszy diesel v6) ponad 9 sekund do 100
czyli tyle samo co najslabszy benzyniak w klasie C
i w klasie E w211 nawet nie ma tak wonej wersji benzynowej z oferowanej gamy silnikow
najslabsze e200k ( silnik 1.8)
jest szybsze od najmocniejszego signuma wiec mysle że wszyscyna forum Ci zle doradzamy.

Ile kilometrów pokonujesz rocznie ?

W automacie wciskasz pedal do podlogi i auto redukuje np 2 biegi wrecz niezauważalnie...
wiec auto nie wymaga dużo NM
dopiero wciskanie pedalu do polowy skutkuje czesto powolnymi zmianami biegu ( szczegolnie redukcjami o 1 bieg )
Znudzony
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: często zmieniam

18 Lis 2014, 22:13

Jeżdżę bardzo mało.. Max 15tyś rocznie. Parę razy do roku jadę w dłuższą trasę niemieckimi autostradami. A tak to głównie miasto. Ścigać się nie zamierzam. Chodzi mi bardziej o bezstresowe wyprzedzanie..
vwdragon
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Opel Signum
Silnik: 3.0 V6 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

18 Lis 2014, 22:21

Lexus. Wolnossak 3.0 lub V8 4.3. Pancerne automaty silniki świetnie jadą i nie palą dużo jak niektórzy myślą. Bezawaryjność na wysokim poziomie.


Z wyglądu podobają mi się tylko te nowsze modele GS. A te nie mieszczą się w budżecie. Chyba że nowszy IS.
vwdragon
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Opel Signum
Silnik: 3.0 V6 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

18 Lis 2014, 22:34

naprawde cięzko kupic fajne auto.

polecam mercedesa w204 z silnikami r4 oraz v6
oraz w211 z silnikami v6 ( najlepiej 320)

silniki v8 nie mieszcza się w 12-14 l na 100.
prawde mówiac v6 zazwyczaj ladwo się miesci w13 , jak korki są spore to spala więcej.
natomiast wieczorami gdy na ulicach jest pusto okolo 9-9.5
w trasie ?
spokojnie i do 130 - 7.4L na 100 i nizej się nie da
dużo wyprzedzania predkosci do 180 km/h 9-10
natomiast co ciekawe silniki v8 w trasie wcale nie palą dużo więcej.
Odradzam małe wydmuszki z Turbo i kompressorami - takie motory maja nie fajny dzwięk i wcale nie palą mniej od v6 - chyba ze w korku przy podjezdzaniu

polecam też bmw serii 3 oraz 5

czego nie polecam ?
audi :) no chyba że a4 1.8T i 2.0 TFSI i mowa o a4 b7
bo miala byc mocna PB

no chyba że diesel to teraz dzieje się coś smiesznego i za 40-60 Tyś mozna kupic 2 letniego passata b7 2.0 TDI i to juz nie jest ten mityczny rozwalajacy sie 2.0 TDI na PD
tylko nowsza wersja na CR - glowice juz nie pekaja i pompy oleju sie nie rozwalaja i inne mityczno forumowe historie się go nie tyczą ( opinia o poprzedniej wersji tego silnika byla bardzo negatywna co zniechecilo nabywców auto używanych. lecz ten silnik to inna historia)
i nie trzeba sie bardzo martwic o historie pojazdu - bo mozna ja sprawdzic w aso gdyz pojazd jest jeszcze objety gwarancja :)

moi znajomi z Aso polecają


co do lexusa
IS 250 AWD - 2.5 l V6, 208 KM - tylko Japonia, USA i Kanada
IS 300 - 3.0 l V6, 230 KM - tylko rynki azjatyckie
IS 350 - 3.5 l V6. 310 KM - tylko Japonia, USA i Kanada

co najgorsze :) znajomy się wozil GS v8 i caly problem polegał na tym że auto mialo swoje zachcialnki

- nie tylko w lexusach się to zdaży ( w kazdym aucie czasem jakiś czujnik , jakas swieca czy kabel...)


tylko gdzie w Twojej okolicy jest warsztat specjalizujący sie lexusie ?
i tu jest problem.
Znudzony
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: często zmieniam

19 Lis 2014, 09:34

Kolega Znudzony powinien uzupełnić nieco wiedze bo poleca badziew.
2.0TFSI.
2.0TDI
Wyobrażam sobie zachcianki Lexusa w porównaniu do Mercedesa.
Zdecydowanie mniej palą silniki Toyoty montowane w Lexusie od silników Mercedesa.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lis 2014, 12:58

Znudzony to może zamiast pisać te wszystkie głupoty to podaj linki skąd to z czytujesz będzie szybciej i łatwiej...
Jak autor tematu będzie chciał wiedze z wiki w pastylce to się zgłosi do Ciebie. :)

Ogólnie Twoje doradztwo jest zlepkiem informacji bez konkretów...z których i tak nic nie wywnioskujesz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lis 2014, 10:20

Miałem audi A6 C6 2007r. 3,2 255km, bez quatrro - za to bez problemu mieścisz się w spalaniu jakie piszesz.
Jak trafisz na zdrowy model będziesz zadowolony. Polecam.
michalwa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 03 04 1981
Auto: Nie mam

22 Lis 2014, 13:04

Ile Ci paliło to Audi w mieście? Bo coś mi sie nie chce wierzyć w to spalanie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Lis 2014, 18:01

11-13l. zależnie od jazdy, na drive, nie sport:) I powtarzam - nie było to quatrro - mówię, bo wiem, że w Q. trzeba "dolać" 1,5-2l.
michalwa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 03 04 1981
Auto: Nie mam