z tym automatem w volvo...
są skrajne opinie
Jak ma byc automat ...
to ja polece mercedesa
klase E W211:
E320[4] V6 3,2 l (3199 cm³), SOHC wtrysk EFi 89,90 × 84,00 mm 10,0:1 224 KM (165 kW) przy 5600 obr./min 315 Nm przy 3000-4800 obr./min 7,7 s 243 km/h
E350[5] V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC wtrysk EFi 92,90 × 86,00 mm 10,7:1 272 KM (200 kW) przy 6000 obr./min 350 Nm przy 2400-5000 obr./min 6,9 s 250 km/h
E500[6] V8 5,0 l (4966 cm³), SOHC wtrysk EFi 97,00 × 84,00 mm 10,0:1 306 KM (225 kW) przy 5600 obr./min 460 Nm przy 2700-4250 obr./min 6,0 s 250 km/h
E500[7] V8 5,5 l (5461 cm³), DOHC wtrysk EFi 98,00 × 90,50 mm 10,7:1 388 KM (286 kW) przy 6000 obr./min 530 Nm przy 2800-4800 obr./min 5,3 s 250 km/
Poliftingowa wersja jest pozbawiona problemów przedliftingowej ( pompy hamulcowej SBC ITD)
co nie zmiania foktu że temat pomp SBC zostal dawno ogarniety w Polsce i to niskim kosztem.
Danych slabszych wersji nie wstawiam , to duże auto i mniejszy silnik nie ma sensu zastosowania
a Jesli ma byc bezawaryjmy to polecam klase
C W204:
Silniki benzynowe:
C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h (W204 przed liftingiem)
C180 - 1595 cm³, 156 KM, 225 km/h (W204 po liftingu)
C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h
C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h (W204 przed liftingiem)
C250 (automat) – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h
C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h
C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h
C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h (W204 przed liftingiem)
C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h (W204 przed liftingiem)
C350 (automat) - 3498 cm³, 306 KM, 250 km/h (W204 po liftingu)
C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h
oba modele są w przedziale cenowym
i powiem Ci szczerze że w wszystkich autach tego typu nie są ważne koszty zakupu ani częstotliwość wizyt w serwisie.
ważne są koszta eksploatacji ...
Jeśli zaś chodzi o skrzynie manualne to polecam BMW
Mercedes nie stosuje manualnej skrzyni biegów przy dużych silnikach
Natomiast odradzam zakup auta z silnikiem o mocy powyzej 170 koni z napędem na oś przednią.
Takimi samochodami nie ma sensu jezdzic .
są szybkie na prostej i na zakretach jadą prosto...
przy mocnym przyspieszaniu trzeba sie bic z kierownicą o sterowność
Swoją drogą mowiłeś o NM , ale chodzi Ci o przyspieszenie czy ?
bo signum ma (najmocniejszy diesel v6) ponad 9 sekund do 100
czyli tyle samo co najslabszy benzyniak w klasie C
i w klasie E w211 nawet nie ma tak wonej wersji benzynowej z oferowanej gamy silnikow
najslabsze e200k ( silnik 1.
![Cool 8)]()
jest szybsze od najmocniejszego signuma wiec mysle że wszyscyna forum Ci zle doradzamy.
Ile kilometrów pokonujesz rocznie ?
W automacie wciskasz pedal do podlogi i auto redukuje np 2 biegi wrecz niezauważalnie...
wiec auto nie wymaga dużo NM
dopiero wciskanie pedalu do polowy skutkuje czesto powolnymi zmianami biegu ( szczegolnie redukcjami o 1 bieg )