,,Mocne'' auto - jaki budżet jest wystarczający

19 Cze 2019, 16:33

Trochę nie miałem pomysłu na nazwę tematu ale jest:
,,Mocne'' auto - jaki budżet jest wystarczający

Otóż stoję przed zakupem samochodu mam do wydania 60tyś ale zastanawiam się czy warto - bo to tylko samochód, zmienia się komfort czy znaczek, którym się poruszamy.
Dojeżdżam do pracy dziennie 40km, weekendy jakieś małe wycieczki (często jeżdżę autostradą).
Jeździłem kiedyś E46 330i, przewinąłem już trochę aut po tamtym...
Do czego zmierzam, chciałem kupić teraz coś równie mocnego (7s 0-100km/h) ale nawet przy budżecie 60tyś. niektóre auta to roczniki 2004-2006.
Zastanawiam się czy równie dobrze do 30tyś kupię coś mocniejszego (min 200KM) i w automacie, a do tego z silnikiem pod LPG?
Podróżuję najczęściej w 2 osoby więc liczba furtek jest mi obojętna.
Warto dokładać drugie tyle do budżetu (30+30tyś) czy do tej mniejszej kwoty również coś się znajdzie?
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Cze 2019, 19:11

Jaki segment, jaki naped, automat/manual? bo poki co to mozna z 50 aut zaproponowac
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2019, 19:51

Segment bez różnicy, najlepiej coupe lub sedan. Tylko, że musiałoby to być jakieś większe coupe.
Jak pisałem wyżej tylko i wyłącznie automat, napęd tył (znowóż jeśli będzie coś fajnego z fwd to nie ma problemu).
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Cze 2019, 20:18

Na poczatek lexus gs 300 lub 430 mk3.
Automat jest, moc jest, komfort i wygoda jest, jak na marke premium przyzwoite koszty eksploatacji.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2019, 20:32

duzy90 napisał(a):Na poczatek lexus gs 300

Tak sobie ...
duzy90 napisał(a):430 mk3.

:ok:
Kason napisał(a):Zastanawiam się czy równie dobrze do 30tyś kupię coś mocniejszego (min 200KM) i w automacie, a do tego z silnikiem pod LPG?

Ostatnio testowałem śmisnotę pt. civic type-r ep3, auto miało zrobiony wydech i było wystrojone. Śmieszny mod a wrażenia z jazdy na mega plus. Dla porównania hyundai i30n nie mógł sobie z nią poradzić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Cze 2019, 22:08

Za mało info żeby coś doradzić, możesz mieć coś fajnego mocnego np z Japonii z gównianym wnętrzem i blacha z przystanków autobusowych lub coś droższego w utrzymaniu a np bardziej komfortowego, wykonanego na poziomie, lub ładnego a z gównianym wnętrzem i silnikiem. Nie wiemy czego oczekujesz i jak podchodzisz do tematu, jednemu na amortyzatory wydać 1000 zł to kosmos a inny co miesiąc u mechanika tyle zostawia i dalej jest zadowolony
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

19 Cze 2019, 22:41

Miałem wcześniej jak pisałem E46 330i i koszty utrzymania nie były kosmiczne, co prawda mogła to też być kwestia jak mój egzemplarz był utrzymany przez poprzednika, były momenty, że jak coś się sypało to miesięcznie zostawiałem 1-1.5kzł ale to tylko w grubszym przypadku.
Ogólnie jeśli chodzi o przebiegi średnio mi teraz wychodzi, że pokonuje 15tyś rocznie kwestia tego czy na 100% będę tym dojeżdżał do pracy, więc auto też nie będzie tak 'tłuczone'.
Najważniejsze jest dla mnie to aby był automat i silnik nadający się do gazu.
Z pierdół to standardowo czujniki parkowania, fotele skórzane + elektryka (lub sama elektryka) i jakiś sensowny tunel środkowy, gdzie powrzucam ,,podręczne'' szpargały. W Megance czy Lagunie miałem z tym wcześniej problem, bo nie było nawet gdzie kubka z kawą wstawić, podłokietnika czy schowka mieć. Co nie znaczy, że skreślę jakieś auto ,,bo nie ma uchwytu na kubeczek''

Zastanawiałem się nawet nad E90/E92 ale koszty utrzymania z tego co widzę po tematach to jest trochę inna bajka niż takie E46 330i.
Powiedzmy, że comiesięczne wydawanie 1000zł u mechanika nie będzie dla mnie kompromisem (jeśli w ciągu roku idąc tym tokiem wyjdzie ~10k zł).
Miałem też wcześniej Mazdę 6 2006r. w automacie (2.0 147KM) i jeśli chodzi o koszty utrzymania to nawet nie odczuwałem, że posiadam auto (kwestia też tego, że udało mi się wtedy kupić auto z potwierdzonym przebiegiem ~100k, i nie tłukłem auta do pracy, ogólnie było jedynie coś tam walone z tyłu i z czasem zaczęła się pojawiać rdza, a co najlepsze dopiero to wychodziło 4 lata później po tym jak ją kupiłem).

W większości do tej pory poruszałem się samochodami co miały 9-11s 0-100km/h w pewnym momencie przeskok na E46 z 3.0i w automacie był dla mnie czymś niewyobrażalnym. Inna dynamika jazdy, nie musiałem kręcić motoru wysoko, żeby sprawnie wyprzedać. Ogólnie podejrzewam, że w tym E46 większość części miałem już wymienianych zaczynając od zawiechy po silnik (nie miałem jakichś papierów od poprzednika na to). Bo czasem było coś do zrobienia ale nie było tragedii, znajomy miał ten sam model i silnik i non-toper pakował w to kasę w większości było, że ,,ten element nie był wymieniany od nowości i przy tym przebiegu i tak długo wytrzymał''. A przebiegi robiliśmy takie same.
Z coupe widzę, że mało jest ,,większych'', a Sedan - fajnie jakby to nie była też kolumbryna prawie 5m. Wydanie 4-5k zł na dobrą instalację to nie będzie problem. Kwestia tego do jakiego budżetu można mieć już auto, którego szukam.
Na pewno, aż gołego/gównianego wnętrza nie zdzierżę. Na krótkich odcinkach nie zwracałbym na to uwagi ale często wybieram się na jakieś wycieczki.
GS 430, gdzieś czytałem, że są tu problemy z zatrzymaniem auta, gdy je rozbujamy? :D
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Cze 2019, 23:00

Kao napisał(a):GS 430, gdzieś czytałem, że są tu problemy z zatrzymaniem auta, gdy je rozbujamy?

Niestety jest problem. Potrzebne są tarcze i klocki z max górnej półki daje to ochrone przed zjaraniem hebla a w gs mk2 hebel jest za mały.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Cze 2019, 15:56

Dlatego też trochę chciałbym pominąć długie i ciężkie auta
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29

20 Cze 2019, 17:50

Jak mniejszy sedan to moze lex is 350 mk2. Ewentualnie e90 n52b30.
Wiekszosc aut z taka moca to i tak bedzie cos w stylu HH lub duzej limuzyny (wielkosci lexa gs, mondeo 2.5t, volvo s80 itp).
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Cze 2019, 13:52

Ile tutaj trzeba mieć budżetu tak na prawdę? Bo widzę, że rozbieżność jest spora.
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29

21 Cze 2019, 14:41

Kason napisał(a):le tutaj trzeba mieć budżetu tak na prawdę? Bo widzę, że rozbieżność jest spora.

Pogmeraj w necie i na lexforum. Is350 udany silnik, brak miliona bolączek zwanych serwisem, zaskakująco dobre osiągi, bardzo mały spadek wartości.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Cze 2019, 14:59

Znalazłem jedną sztukę u nas w kraju, co jest jeszcze na balchach z Niemiec.
Odznaczyłem opcję bezwypadkowy/uszkodzony i znalazło się trochę więcej ale z tego co widzę wszystko to amerykańskie czyli zegary do wymiany i brak czujników parkowania co dla mnie trochę lekki minus.
Ogólnie jak już zacząłem szukać tego Lexusa to natknąłem się na ofertę co była na otomoto i na mobile.de
Co sądzicie o czymś takim?

[link do mobile.de wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do mobile.de wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29

21 Cze 2019, 15:33

Kason widzę że włączył Ci się moto Janusz pt.opcje/czujniczki pstryczki itp.więc olej temat kup sobie to czego jest dużo z dostpsowaną opcją dla Janusza.
Ogólnie nie ma tematu :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Cze 2019, 15:38

To znaczy przy takiej kasie (50k) fajnie gdyby była opcja czujników. Zegary i reszta to tam nie problem, bo to zawsze można samemu z czasem wymienić.
Kwestia tego, że bardzo mało u nas tego jest i z częściami również nie będzie problemu?
Nie skreślajmy mnie, że jestem, aż takim 'Januszem'. Chciałbym do końca wyczerpać ten temat czy równie dobrze można kupić auto do 20, 30 czy 50k. I w którą stronę ,,warto'' dopłacić.
Kason
Nowicjusz
 
Posty: 29