Mocne Kombi/Sedan V8 za około 50tys

22 Gru 2016, 11:00

Witam wszystkich forumowiczów,

poszukuje jak w temacie, coś z dość sporym bagażnikiem, zastanawiałem się nad BMW 5 E60 z silnikiem co najmniej 3.0 R6 lub może nawet V8 z napędem na tył, ale ostatnio wpadło mi tez w oko Audi A6 C6 i tutaj w zasadzie chyba tylko 4.2 bo 2.4 wydaje mi się za słabe. Odnośnie Audi to czytałem że lepsze silniki bez FSI, chyba że jeśli nie taki diabeł straszny i byłoby 4.2FSI brane pod uwagę to może wtedy warto też się zastanowić nad mniejszym FSI? Coś typu 3.0 lub 3.2?

Proszę o wszelkie opinie o ww samochodach, w szczególności chciałbym kupić za około 50tys, włożyć w pakiet startowy tyle ile trzeba (chętnie w okolicach do 5tys, ale jak będzie trzeba to może być do 10tys) i mieć powiedzmy że zagwarantowany spokój z usterkami na 30-40tys km.

Samochód będzie jeździł około 7-10tys km rocznie, 2 osoby dorosłe, 2 dzieci.

Przez myśl przeszła mi jeszcze E-klasa ale te które mi się podobają kosztują ponad budżet, a z kolei np Volvo wygląda jakoś tak nie nowocześnie.

z góry dzięki za zainteresowanie.

Pozdrawiam
Krzysztof
Bambambam
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Golf 5

22 Gru 2016, 12:53

Bambambam napisał(a):Przez myśl przeszła mi jeszcze E-klasa ale te które mi się podobają kosztują ponad budżet, a z kolei np Volvo wygląda jakoś tak nie nowocześnie.

Ale tu nie patrz sztywno na budżet tylko na stan auta gdyż niemiecka taniość premium wymienionych marek może okrutnie przetrzepać Ci kieszeń zarówno serwisem jak i naprawami.
Więc jeżeli np: masz 50k na auto a trafisz coś w dobrym stanie za 60k to nie zastanawiaj się nawet 10sec. :D
No i jeszcze musisz się zastanowić co kwotowo jesteś w stanie przełknąć podczas płacenia za zwykły serwis bo tu też musisz zacząć nadawać na innej częstotliwości przy w/w markach :D

p.s.

Jak coś to używam V8 ja i moi koledzy a każdy z nas idzie (lub już nie idzie) inną
moto ścieżką V8 więc uwierz mi że trzeba być ostrożnym.
No i wkładasz r6 do jednego worka z V8 a są to różne silniki dające różne odczucia z jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Gru 2016, 13:05

Wiem że R6 to nie V8 ale taki głos rozsądku powiedzmy w tym przypadku. Ogólnie wiem ile eksploatacja kosztuje, wiem ile amorki, opony czy zawias.

wczoraj wyhaczyłem taką sztukę np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
wg ogłoszenia wygląda bardzo ok, przy tym przebiegu powinna spokojnie jeszcze zrobić drugie tyle bez poważnych usterek które na dzień dobry wyjmą 4-6 tys z kieszeni.

ogólnie poza ubezpieczeniem, paliwem klockami, oponami, tarczami itp małym rzeczami czy też podobną eksploatacją chciałbym nie przekraczać wydatków na usterki na poziomie 5tys rocznie przy przebiegu 7-10tys - myślisz że to właściwie założony budżet?
Bambambam
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Golf 5

22 Gru 2016, 13:09

Bambambam napisał(a):wczoraj wyhaczyłem taką sztukę np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 891a600b1e
przód po dzwonie i foto z fotoshopa
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Gru 2016, 13:22

Możesz coś więcej napisać na temat tego po czym zauważyłeś że klepany był? Pomoże mi to na przyszłość przynajmniej przy internetowej pierwszej selekcji ogłoszeń.

Poza tym odnośnie wcześniejszej odpowiedzi o koszty V8 to wyobrażałem sobie że będą wyższe od R6/V6 o to czego jest 2szt więcej + droższe klocki/tarcze bo pewnie większe + 3L paliwka więcej/100km + szybsze zużycie opon + trochę droższy Aku i tym podobne rzeczy. Jeśli jest coś o czym nie wiem chętnie posłucham. Może to za wysokie progi jak na moje nogi i wówczas z A6 C6 czego szukać? 2.4 trochę słabe, czy 3.2 lub 3.0 się nadają do czegoś? Tutaj więcej wiem akurat o BMW i 3.0 jest bardzo ok.
Bambambam
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Golf 5

22 Gru 2016, 13:34

Nienaturalnie duże szpary w okolicy reflektorów + różnica lakieru między błotnikami, a drzwiami. Tył też jakiś dziwny - zderzak, tylna ćwiartka, jakaś próba odcięcia na nadkolu?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Gru 2016, 13:37

To ałdi co wkleiłeś wygląda na fajną sztukę (mówię o opisie) więc można sprawdzić.
Co do planowanych napraw to założenia masz dobre ale zweryfikowałbym je o dodatkowe tematy chociaż przy Twoich przebiegach i odrobinie szczęścia może Ci się uda. Ja miałem s4 b7 i s8 v10 i się nie udało ale poznałem ludzi którzy handlują gratami do tych aut i to co mnie spotkało nie jest jakimś ewenementem. No i dodam że oba miały 120tyś.km ale razem :ok:
Co do r6 to wielkim rozsądkiem to trudno nazwać w porównaniu do V8 ale frajda jazdy mocno po stronie V8.
Dokładnie nie porównywałem r6 i V8 z bmw ale w lexusie GS r6 (2jz) vs V8 (UZ) większe koszty minimalnie przy V8 ale frajda :ok:

p.s.

W ałdiczku koniecznie sprawdź skrzynkę naprawa 6-7k, sprawdź maglownicę 1,2k, sprawdź wycieki oleju spod głowic, cewki to raczej w trakcie użytkowania 1k, sprawdź deklarowaną moc vs rzeczywistość bo u mnie brakowało 60Km... a to oznacza czyszczenie zawory/dolot, sprawdź napinacze rozrządu bo to jest następna "udana" historyjka wieśwagena i zobacz ile kosztuje sam rozrząd z pompą i z robocizną... reszta kwestia czasu i szczęścia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Gru 2016, 15:10

Mogłbyś popatrzeć w stronę lexów gs/ls
Oooo takie coś, link totalnie przykładowy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jest również opcja na którą sam zwróciłbym uwagę szukając mocnego kombi, które nie będzie dużo jeździć (i w sumie jeden z niewielu vag-ów, którego chciałbym mieć) - RS6 C5, masz 4.2 biturbo, "zwykły" wtrysk - nie fsi. Poza tym masz auto, które utrzymane w dobrym stanie będzie świetnie trzymać cenę.
I takie dwie luźne propozycje - cadillac sts i jag xj
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2016, 15:35

Chrysler 300c :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Gru 2016, 15:55

Dla miłośników dużego bagażnika lex jest :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Gru 2016, 16:22

Można sobie założyć hak i popylać z przyczepką :mrgreen: albo chociaż boxa na dach
W aucie z v8 mod maską to co z tyłu jest mniej istotne :piwo:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2016, 16:53

Dla mnie to co z tyłu jest ważne, poza tym ja mam 30lat i Lex dla mnie tak jak i Merc jest dla kierowców 40+ (No może poza ISem ale te z kolei za małe). Najbardziej mi pasuje BMW w M-pak ale nie ma w czym wybierać na otomoto zbytnio, ale nie fabryczne tuningi albo jasne środki co przy dzieciach = kaplica.
Jeździłem też Volvo S80 V8 kolegi i ogólnie by mi pasowało ale z zew. tez wygląd jakiś taki archaiczny, chociaż silnik w miarę udany.
Jak tak dalej pójdzie to będzie 3.0 diesel - bez sensu trochę ale jest w czym wybrać przynajmniej.

Jag i 300C odpadają, już bym wolał Mondeo 2.5T - budżetowe rozwiązanie, na to mnie na pewno stać ale dlatego wrzuciłem ten temat aby wysądować czy warto iść wyżej. Ogólnie stać mnie na każde o których piszemy ale nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto bo na każde 10tys muszę solidnie zapracować i jeśli nie trzeba ich wydać to wolę bardziej egzotyczne wakacje zamiast w samochód ładować.
Bambambam
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Golf 5

22 Gru 2016, 18:40

A co takiego "młodzieżowego" ma ałdi czego Lexus nie ma?
Jak dla mnie to wszystkie są tatusiowozy / czy dla osób powyżej 40+ w szczególności ałdi/MB z naciskiem na cztery pierścienie na masce - ma być tanio czyli diesel, pojemność (pojemne kombi)

Wybierz się na jazdę testową ałdi podesłanym w linku oraz takim Lexusem 430 np
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
I decyduj :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

22 Gru 2016, 21:07

oj tam oj tam nie wciskajcie mu Lexa jak się nie podoba, bo nie każdemu lezy ta ich stylistyka (emerycka i dla niektórych kontrowersyjna) :)

Ja rzucę czymś innym i może nie V8 ale sprawdzone - Honda Legend
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Gru 2016, 09:59

Hej,

dzięki za wszelkie informacje, tak się jeszcze zastanawiam czy nie rozszerzyć swoich poszukiwań o silniki V6 w Audi? Coś dobrego można powiedzieć o tych FSI czy TFSI które są w A6 C6 dostępne?
Bambambam
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Golf 5