Audi A6 C6 vs Opel Insignia vs BMW E60.

05 Sty 2017, 03:41

Witam, szykuję się w przyszłym roku do zmiany swojego samochodu, aktualnie jeżdżę Oplem Astrą H w wersji GTC w Opc Line z silnikiem 1.9 CDTI 150KM z wyciętym DPF.
W roku 2017r, planuję zakup nowego autka, budżet to będzie około 30-32tyś.
Miesięcznie robię około 1000km, zazwyczaj jest to jazda po mieście.
Jeżeli chodzi o Audi to zaciekawił mnie silnik 3.0 TDI, lecz czy nie zamulę go podczas jazdy po mieście i czy DPF się nie zapcha, chyba żeby go wyciąć?
Co do Insigni to patrzałem na benzynowy silnik 1.6 Turbo 180km oraz 1.8 140km. Nie ukrywam, że moim faworytem jest BMW a dokładnie wersja 530d, która podobno jest bardzo trwała. Lecz tutaj też pojawia się pytanie na temat jeżdżenia dieslem po mieście z dpfem. Co do benzynowych silników to słyszałem, że 3.0 benzyna jest solidna, lecz przy nadchodzącym OC silnik 3 litrowy to są troche koszta.
Dodam, że miesięcznie zarabiam 2500zł, a wiadomo samochód trzeba utrzymać. Audi jak i BMW byłyby to wersje na pewno przed liftowe.
Dodam, że w salonie samochodowym, gdzie posiadamy Audi Service.
Chciałbym aby państwo podzielili się swoją opinią oraz poradą, co do wyboru samochodu czy też silnika, chciałbym się też dowiedzieć jak spisują się skrzynie automatyczne w Insignii oraz BMW, z tego co czytałem w Audi należy kierować swój wzrok tylko na skrzynie typu Tiptronic.
Ostatnia kwestia jaka mnie interesuje to LPG.
Jak dane samochody znoszą jazdę na gazie.
Patrząc na 1.6/1.8 insignie, 2.2/2.5/3.0 BMW, 2.4 V6 Audi.
Serdecznie dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
matys0695
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 09 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra C
Silnik: 2.0 DTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Sty 2017, 22:18

Tak całkiem szczerze to nie porywałbym się na żadne z tych aut. Różnica w normalnych kosztach utrzymania pomiędzy astrą a e60 to kosmos. Do tego celujesz w stare diesle, które swoje kilkaset kkm już przejechały i będą wymagać napraw (to nieuniknione). Nie sprzyja też fakt, że a6/e60 to samochody w 90% importowane. Mam dziwne wrażenie, że ogromna większość e60 na ulicach to niedoinwestowane szroty, które kosztami przerosły właścicieli - był gdzieś link do historyjki o takim gościu na innym forum, możesz pogrzebać. Automaty to kolejne potencjalne koszty - nie kupujesz nowego auta, nie wiesz co się z nim działo.
Insignia...zastanawiałeś się dlaczego mają taką cenę jaką mają?

W takiej kasie rozejrzałbym się za laguną mk3 GT, lub sedan jeśli ma być 4d
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Sty 2017, 23:44

Invi napisał(a):był gdzieś link do historyjki o takim gościu na innym forum
pozwolę sobie przytoczyć :wink: http://7er.pl/showthread.php/38200-Historia-z-mora%C5%82em-czyli-quot-polski-Janusz-vs-in%C5%BCynierowie-BMW-quot

Generalnie rzecz biorąc koszta a6/e60 vs Insignia to niebo a ziemia, a w zasadzie piekło a ziemia. No i diesel nie na Twoje przebiegi
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sty 2017, 00:22

W tym linku jest dużo prawdy z jednym małym ale - autor ukierunkował temat w stronę kiepskich zamienników a nie zapominajmy że oryginały tej marki wcale święte nie są...szczególnie w nowszych modelach. Do tego wymieniani są producenci zamienników dla których przeciętny klient grupy wieśvagen dałby się pokroić więc nie są to takie śmiecie jak by sugerowano... Do tego była mowa o prasie i forach... co do prasy tu też można się fajnie przejechać bo np: w niemieckiej gazecie opisywano x5 3,0d i stwierdzono że drogo ale silnik wytrzyma nawet 500tyś.km. tylko nie dopisano czy będzie taniej niż komputeryzacja ZUSu która była droższa od lotu na Marsa :D
Co do for to też jest fajny temat bo wszystko jest pięknie ładnie, oryginały się nie psują czyli jak serwisujesz tak masz ale prawda często jest sprytnie ukryta pod dywanem zachwytów czyli Ci różowiutcy użytkownicy przy sprzedaży opisują serwisy swoich aut i co ciekawe uznane jest to za normalne "czynności serwisowe". Listy "normalnych czynności serwisowych" często wyglądają jak książki telefoniczne no ale dalej jest normalnie... :D
Więc ogólnie BMW vs OPEL :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sty 2017, 00:45

Masz dość mocny samochód. Umówmy się 150 turbodoładowanych koni w kompakcie to nie tak mało. Ale tak, jak koledzy piszą, kupić jedno, utrzymać drugie. Na Twoim miejscu skłaniałbym się właśnie ku Lagunie III 2.0T. Osobiście wybrałbym wersję kombi ze względów estetycznych. Możesz szukać Accorda VIII, ale nie wiem czy w tej kasie znajdziesz. Jak już to tylko 2.4 benzyna. 2.0 jest za słaby, a diesel nie dla Ciebie. Co więcej? Tutaj się waham, ale podam: Volvo S80. Drogie części, ale samochód duży, wygodny, wlasnie pokroju E60 czy A6 C6. Hmm może jeszcze Citroen C5, z tym że tu bardzo trudno znaleźć benzynę.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 197
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Sty 2017, 01:07

Za 32 tysiące to żadnego A6C6 czy BMW E60 z mocniejszym silnikiem nie kupisz.
Tak samo nieosiągalne są Laguna III 2.0T, Volvo S80 II czy Accord VIII. Insignia też nie za tyle.
Za 32 tysiące możesz szukać:
Mercedes E W211
Citroen C5 III
Ford Mondeo MK IV

Jak nie robisz min. 10-15km tras to diesel nie ma za bardzo sensu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?
    Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że inżynierowie mogą stworzyć naprawdę niesamowite ...

06 Sty 2017, 10:57

Ostatnio zauważyłem bardzo duży wzrost cebulactwa w BMW e90 i e60 w mojej mieścinie patrząc na nowe numery rejestracyjne.
Kupują Janusze wymażone Nowsze z wyglądu" BMW i nie potrafią ich serwisować. Mój mechanik jest bardzo cięty na ludzi przyprowadzających BMW, bo są dokładni tacy jak Sławcio z tego linku.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2017, 11:12

Tak, a później tacy ludzie śmigają 200+ konnym BMW z najtańszymi chińskimi oponami na tylnej osi. Widziałem, nie wiem czy się śmiać czy bać...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Sty 2017, 11:43

Kolego przepraszam ale muszę to napisać. Zarabiasz połowę średniej krajowej a rozpatrujesz auta klasy wyższej. To się nie uda. Te samochody zostały stworzone pod tylek i portfel możnych tego świata. Dla nich tysiąc złotych to jak dla Ciebie 50. Mierz siły na zamiary bo cię samochód zniszczy.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

06 Sty 2017, 12:26

W tym budżecie jeśli chcesz Audi to najlepiej A4B7 1.8T, a jeśli BMW to jakieś mocniejsze E46 lub E39 z końcówki produkcji. Auta nie najnowsze, ale tańsze w utrzymaniu (i jeszcze dość solidne).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002