Mocniejsze 16v do 35tyś - co wybrać ?

29 Gru 2021, 21:27

Cześć wszystkim
Jak w temacie, poszukuje informacji na temat takich motorów, nie przekreślam żadnej marki, rocznikowo wolałbym coś jak najmłodszego aczkolwiek wiadomo że pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć bo budżet jest jaki jest.
Z tego co już trochę poczytałem to jest słabo z dobrymi motorami tego typu w tej kasie albo ja źle szukam.
Pomożecie ? Co polecacie ?
Wcześniej miałem s3 8l i nie powiem bardzo zacne auto i powoli zaczynam żałować że sprzedałem patrząc na to co się dzieje na rynku z autami ale oczywiście nie musi to być aż taka rakieta jak to.
A do pracy mam 1km wiec moje auta robią symboliczne przebiegi bo głównie używam ich do tego plus czasem jakiś sklep czy raz lub dwa razy w roku większą trasa ale spalaniem się aż tak nie przejmuje bo jestem singlem i tak to wygląda ;d
MecenasKarol
Nowicjusz
 
Posty: 13

30 Gru 2021, 08:17

Na 1km to najlepszy spacer lub rower. Zajedziesz każde auto.
Po co ci mocniejszy motor na takie trasy?

Ja bym kupił jak najprostszą benzynę, na pewno bez turbo.
Może jakaś toyota 1.6/1.8/2.0 valvematic
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 330
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

30 Gru 2021, 08:26

Hmmm po co ? Bo mnie stać :|
Bo nie lubie sobie w życiu odmawiać :|
Nie chce żeby zabrzmiało to jakoś dziwnie ale tak po prostu, lubię mocne, lubię czasem dać mocniej po garach, przegonić auto po autostradzie i zamknąć budzik :happy:
A pracę mam na tyle fizyczna że po 8-9h nie jeden by marzyl o tym żeby wsadzić dupe w auto i wrócić do domu a nie jeszcze zapieprzac z buta ;)
Dlatego pytam bo są niemieckie tfsi ale wiadomo z nimi loteria, są wolnossaki od Hondy, od opla 1.6 lub 2.0t, od renault tez 2.0 t lub zwykły w clio iii rs itd itd i pytam o Wasze doświadczenia żeby nie wtopić.
MecenasKarol
Nowicjusz
 
Posty: 13

30 Gru 2021, 10:10

MecenasKarol napisał(a):Bo mnie stać
Bo nie lubie sobie w życiu odmawiać
Nie chce żeby zabrzmiało to jakoś dziwnie ale tak po prostu, lubię mocne, lubię czasem dać mocniej po garach, przegonić auto po autostradzie i zamknąć budzik


Lubię takie podejście, niektórzy odkładają te uczucia na później i tak przez całe życie :D

Jak hanka to civic typer pewnie ep3 może ufo, jak clio to rs... jest to klimat szybkich winkli... jak tanie v8 to lex gs430 mk2 spokojnie zamyka blacik i to w fajnym stylu, z innej beczki volvo/focus 2,5t i soft albo może polo gti 1,8t, z tsi to pewnie s3.

Ogólnie jakiś wybór jest tylko trzeba się na coś zdecydować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Gru 2021, 10:30

MecenasKarol napisał(a):Hmmm po co ? Bo mnie stać
Bo nie lubie sobie w życiu odmawiać
i bardzo dobrze, nie po to się zapitala caly dzień żeby dusić grosza.

Idz w Focusa jak juz szybki wspomniał, Clio rs też fajne auto, moj kumpel kupił megane 2 rs, gdyby nie kapryśna elektryka to fajnie lata to żelazko.
Opel nie zapewni Ci Twoich oczekiwań
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2021, 11:06

Ale wiecie, że pomiędzy powiedzeniem, że mnie stać a stanem faktycznym w przypadku takich aut może być różnie :mrgreen:
Zresztą większość tematów zakładanych na tym forum zaczyna się od uświadomienia delikwenta, że jednak go nie stać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    BMW 325iX (1987-1990) - samochód elektryczny
    Projekt badawczy "Samochód elektryczny z wysokoenergetycznym akumulatorem " po raz pierwszy zapoczątkowany w 1981 roku doprowadził ostatecznie w 1987 roku do przekształcenia ośmiu modeli BMW 325iX z napędem na cztery ...

30 Gru 2021, 11:56

Franccc stać mnie, wiem ile takie auto może spalić paliwa bo miałem s3 i przy upalaniu łykała bez ograniczeń ;)
Wiem też ile może kosztować ewentualna naprawa jak się coś sypnie.
Jakby mnie nie było stać to bym nie szukał.
A jak już wspomniał szybki o v8 to rozglądałem się także za 300c 5.7 v8 i był taki zajebisty w Europejskiej specyfikacji i ktoś mnie ubiegł dosłownie o 5 min bo wpłacił zaliczkę..
A jeśli nie kupię takiej 16v to będę właśnie szedł w coś wyżej
MecenasKarol
Nowicjusz
 
Posty: 13

31 Gru 2021, 11:06

MecenasKarol napisał(a):miałem s3 i przy upalaniu łykała bez ograniczeń


Pisałem o s3 zapomniałem że miałeś :D . W/c tego polecam Clio rs a z v8 gitarowy pomysł z tym 300c. O tyle jest problem że budżet taki po środku a biorąc pod uwagę że wsjo podrożało to jest dosyć chudy ale nie trzeba go skreślać :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Gru 2021, 11:19

No niestety ceny poszły ostro ale można kupić do 35 takiego 300c tylko ze jest to rzadki samochod i tu jest pies pogrzebany trochę.
Wracając do tematu i do podrzuconego pomysłu focusa 2.5 to tu jest mały problem bo mam znajomego znawcę volvo i jak go pytałem o mondeo mk4 to te silniki miały problemy z przegrzewaniem się, tam jest lipa z gładzią cylindrowa na 2 i 3 garze no i na dodatek zdarzały się przypadki pękania bloków a remont takiego motoru to horror dla portfela, pytanie czy w focusie to ten sam motor ? Obstawiam że tak. Najlepsze od volvo do 2.0t i 2.3 ale niestety te stare są za stare a na nowsze volvo z takim motorem brakuje mi jakieś 15tys budżetu lekko haha no i zamykanie się też w jednej marce rodzi kolejne problemy
O clio iii w rs myślałem już wtedy kiedy kupowałem s3 tylko ze wtedy nie było mnie stać bo s3 kupiłem za 15 a budżet był 20tys a takie clio chodziło po 25 fajne, teraz budżet 40tys ale clio kosztuje fajne kolo 30..
MecenasKarol
Nowicjusz
 
Posty: 13

31 Gru 2021, 11:25

Tylko weź pod uwagę to ze 300C służy do cruisingu, do ostrzejszej jazdy się poprostu nie nadaje gdyż jest za duży a w Hemiku też remont silnika to nie zadna nowinka i za darmo go nie robią
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2021, 11:32

Tak ja to rozumiem, 1900kg raczej nie będzie jeździlo jak gokart, zdaje sobie również sprawę z tego że remont v8 to koszty razy 2 w stosunku do 4 garów.
Miałem nawet przez chwilę duże ciśnienie na takie v8 bo świat idzie w takim kierunku że to powoli może być ostatni moment żeby zwykły Kowalski jak to sie mówi spróbował takiego auta z v8
A myślałem akurat o 300c, ewentualnie o jakimś v8 od wspomnianego lexusa lub mercedesa bo to najlepsze motory v8 z tego co się orientuję. Niby jest audi i bmw ale audice miałem 2 i póki co chce coś innego a bmw to tak jakoś do mnie nie gada za bardzo
MecenasKarol
Nowicjusz
 
Posty: 13

31 Gru 2021, 11:40

MecenasKarol napisał(a):myślałem akurat o 300c, ewentualnie o jakimś v8 od wspomnianego lexusa lub mercedesa bo to najlepsze motory v8 z tego co się orientuję.

Wchodź w temat bo v8ki znikają. :ok: Fajną opcją jest w209 m113 bo z masą nie ma bidy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Gru 2021, 12:32

A jeszcze z innej beczki problem z takimi markami jak lexus saab infiniti czy inne jest taki że nawet jak ma się dobrego mechanika bo mam takiego u którego robie auta od wielu wielu lat te konkretne generują potem problemy z diagnostyka i naprawami lub z dostępnością ewentualnych zamiennikow gdzie przy mercedesie czy wspomnianym 300c raczej nie ma takich bo 300c to tak naprawdę dużo gratów z w211.
No chyba że znacie kogoś w mojej okolicy kto ogarnia lexa bo ja jestem z Śląskiego, knurow/gliwice
MecenasKarol
Nowicjusz
 
Posty: 13

31 Gru 2021, 15:03

Powiem Ci tak. Moderatorzy lubią takie wynalazki, bo sami ogarną sobie te samochody. A Ty przemyśl to bardziej, bo nie sztuka kupić samochód i wtopić w niego 50% wartości.

Chyba, że Ci to odpowiada. ;)
Gość114260
 

31 Gru 2021, 16:07

Dobra chłopie przestań się produkować daremnie, Ty możesz jeździć puntem 1.2 ale niektórzy mają bardziej rozszerzone horyzonty.

Co do infa V8 no to za ciekawie nie jest, brak części i wychodzi drogo do tego kolejnym problemem jest rdza niestety, same silniki też takie sobie bo mają mała pojemność miski więc słabe smarowanie, po całym silniku, jak auto dostawało w lekkie ciry a dodatkowo zmieniany rzadko i na 5w30 to silnik jedt już tylko nazwą.
Auto dla pasjonata lub kogoś kto sam dłubie.
Z m113 czyli mercedes masz spory wybór i to jedna z lepszych v8 jakie możesz sobie wynaleźć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4