[60-80k] Mocniejszy samochód

11 Lut 2025, 21:40

Obecnie Hyundai ix35 2.0 CRDi 184KM, rocznie robię 13-15k km (70% miasto/ruch podmiejski)
Zanim nabyłem Hyundaia to jechałem po W209 5.0 ale odpuściłem przez stan egzemplarza i szyberdach (mam 194cm wzrostu i za ciasno mi tam było nad głową). W Lexusie IS też było mi za ciasno.
A trafił się finalnie IX35 (w rodzinie od 7 lat) więc kupiłem.
Potrzebuję zmienić obecny samochód na mocniejszy, spalanie do 12l/100km w mieście, a jeśli więcej to silnik nadający się pod LPG.
Szukałem GSa Mk4 450H ale budżetowo widzę, że może być ciężko.
Przeglądając oferty natknąłem się na Hyundaia I30N Fastback 2.0 275KM.
Co o tym myślicie i jak z miejscem w środku dla kogoś mojego wzrostu?
Chciałem zebrać kilka modeli czego mam szukać i przymierzyć się do nich czy w ogóle się zmieszczę :P
np. z tego powodu odpuściłem Megankę 3.
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

12 Lut 2025, 18:24

Może niepotrzebne było to odniesienie do W209 z 5.0.
Bo IX35 mam już 4 lata. Potrzebne mi jest obecnie mocniejsze auto, którego utrzymanie nie będzie przesadne.
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

12 Lut 2025, 18:28

Popatrzyłbym w kierunku journey/freemonta 3.6, duże, konstrukcyjnie proste, gazik założysz i będziesz śmigał
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2782
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lut 2025, 18:40

rafak napisał(a):W Lexusie IS też było mi za ciasno.

To jest ciasne auto.
rafak napisał(a):Szukałem GSa Mk4 450H ale budżetowo widzę, że może być ciężko.

Niestety podaż mierna, ceny to absolutne minimum 80k.pln.realnie 90-100k.pln.
rafak napisał(a):Hyundaia I30N Fastback 2.0 275KM.

Niby ok.ale fwd i charakter trzęsidupy której bliżej do szybkiej jazdy w winklach niż komfortu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lut 2025, 19:03

80k to dla mnie na ten moment górny limit, w zapasie mam na pakiet startowy i ewentualne LPG.
Nad Hyundaiem I30N rozważałem ze względu, że to ostatni moment dla mnie, aby iść w coś takiego. Trafiłem przypadkiem na ogłoszenie i wstępnie po recenzjach wydawało się 'spoko' opcją.
Zatem pozostaje mi pójście w SUVa + lpg?
Problemem jest u mnie budżet czy raczej brak tego czego szukam w swoich kryteriach?
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

12 Lut 2025, 19:17

Jak masz ochotę to przejedź się i30n i podejmiesz decyzję. Możesz oblukać Megane opcje gt220 której prawie nie ma albo gt180/190. O wiele taniej niż i30n a można coś tam pojechać z mocą.
Co do momentu to jeżeli myślisz że to ostatni moment bo tego typu auto jest łał to nie bardzo. To lepiej kup Evo 10 Lancer. To jest ostatni moment na kupienie go w normalnej kasie. Za 10lat już pewnie będziesz 100% do przodu :D
Gs 450h MK4 możesz spróbować zastąpić gs430mk3.
A Hyundai np.genesis coupe, dwoje drzwi ale dosyć obszerne auto, rwd, fajne silniki oo LPG.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przygotuj auto do zimy
    Przed sezonem zimowym warto zainteresować się, czy nasze auto jest do niego przygotowane. A co trzeba zrobić, by tą zimę przejeździć bez problemów? O oponach zimowych pisał nie będę, bo to temat znany każdemu. ...
    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...

12 Lut 2025, 19:38

Mam zamiar właśnie zebrać kilka modeli i udać się nimi na jazdę testową. Bo ważna jest dla mnie też pozycja za kierownicą (żeby później nie narzekać, że wciskam się w malutką puszkę i jednak narzekam).
Megane III gen?
A z tym ostatni moment dla mnie to miałem bardziej na myśli, że za parę lat nie będę mógł już sobie pozwolić na takiego typu samochód, będzie trzeba rozglądać się za kombi lub jakimś suvem :P
Spodobał mi się I30N, żeby mieć jakieś odniesienie co do mnie w środku to na yt zachar mimo, iż się zmieścił na styk to jednak fotel jest wciąż za wysoko w najniższej pozycji. Przy okazji mnie trochę zaciekawiło to jak auto można ustawić jeśli chodzi o zawieszenie (żeby nie było za twardo itd.). Ale dosyć o tym.
Jestem otwarty na propozycję, nie wiem czy uda mi się w mojej okolicy przejechać I30N, prędzej bardziej cywilną wersją.
Hyundai genesis coupe będzie już dla mnie za nisko w środku, sprawdzałem też ostatnio lagune III coupe i niestety skręcony kark w środku, żeby usiąść.
Śledzę od niedwna właśnie również gs430mk3.
Jedyna oferta, którą się zainteresowałem to to:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/l ... GFJWG.html
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

12 Lut 2025, 20:38

rafak napisał(a):Megane III gen?

Tak.

Co do gs430 MK3 jak się zdecydujesz to daj sygn.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Lut 2025, 18:51

Obserwuję od jakiegoś czasu gsa mk430 i trochę ludzie się z nimi bujają, ktoś wystawił za 58k, a obecnie jest już 54k:

https://www.olx.pl/d/oferta/lexus-gs430 ... 3XQKJ.html

Problem odsprzedaży tych aut jest taki, że ludzie boją się V8 i kosztów utrzymania czy taki model staje się już trochę zapomniany?

Ogólnie przeszukałem dzisiaj trochę ofert:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... H7RFD.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... H6fI3.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... H1tqy.html

Byłem dzisiaj przejechać się Mazdą 6 III 2.0 (przy okazji wracając z pracy, bo, żeby przejechać się 2.5 muszę trochę drogi pokonać). Nie wiem jak odpycha się 2.5 w stosunku do 2.0... ale jednak to nie jest jeszcze to.
Megane 3 oraz Genesis coupe odpadają (trochę za ciasno).
Swoją drogą W209 w wersji bez szyberdachu jest dla mnie na styk. Ale to już dla mnie bardziej auto weekendowe niż tłuczenie tego jako daily.

szybki, co polecisz jeszcze prócz GSa 430?
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

13 Lut 2025, 19:08

rafak napisał(a):czy taki model staje się już trochę zapomniany?


Po prostu nikt normalny nie płaci 60k za 20 letni "zwykły" samochód.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2782
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lut 2025, 19:31

rafak napisał(a):Problem odsprzedaży tych aut jest taki, że ludzie boją się V8 i kosztów utrzymania czy taki model staje się już trochę zapomniany?

Jest dokładnie na odwrót tylko ludzie fisiują z cenami.
Jak ceny byłby rynkowe to schodziłby te auta z dnia na dzień. Żeby Ci uświadomić to mój kolega sprzedawał 3szt.ja ostatnio miałem sztukę 430ki to wszystkie sprzedały się w ciągu doby tylko że cena do 50k.pln.no i stan ok. naloty od 130k.km.do 230k.km.


Po v8 3uz-fe już nic taniej nie będzie. W MK3 trochę psuje robotę ilość techniki chociażby w porównaniu do Gs mk2 ale przy konkurencji v8 i tak jest ok.
Ogólnie ceny tych aut mają ciągotę do wzrostu bo w Europie + USA jest ich juź b.malo. Sytuację pogarszają polscy Janusze dzięki którym omija się Lexusy a na polu walki zostają albo handlarze oszuści albo oszołomy od klasycznych perełek czyli auto wyjęte z krzaków, odpicowane, 1000 zdjęć jak do prospektu z rozbudowanym story do max rozmiarów no i cena X3. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Lut 2025, 20:38

franccc napisał(a):
rafak napisał(a):czy taki model staje się już trochę zapomniany?


Po prostu nikt normalny nie płaci 60k za 20 letni "zwykły" samochód.[/

Trochę tego się boje przy odsprzedaży za 3 lata.
Bardziej bym się skłaniał ku MK4 ale czy, aż tak nie będę naginał budżetu.
Prawdopodobnie gdybym był niższy to moje poszukiwania skończyły by się na Megane III RS.
A idąc tym, że potrzebuje mocniejszego samochodu niż obecny to chciałem pójść w stronę V6/V8 lub ostatecznie czegoś z turbo.
GSa MK3 430 biorę pod uwagę jako ostateczność. Co z propozycjami co podesłałem lub ewentualnie co Wy możecie jeszcze polecić?
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

13 Lut 2025, 20:59

rafak napisał(a):Trochę tego się boje przy odsprzedaży za 3 lata.

Czego się boisz że za mało zarobisz ? :D
Zrozum takich aut już nie ma i nie będzie.
To samo tyczy się 450h MK4 tylko tu nie ten budżet.
Tak żeby Cię uświadomić to jak pisałem tu o gs430 MK2 pierwszy raz to każdy pukał się w czoło. Kupiłem za 22k.z nalotem 130k.km. w max opcji. Teraz popatrz w ogł.ile kosztuje z takim nalotem MK2 430ka.

Co do reszty Twoich propozycji niech inni się wypowiedzą :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lut 2025, 14:43

Odsprzedaży się boję, że to będą już bardziej gratki dla kolekcjonerów.
Postaram się w ten weekend dorwać gdzieś blisko GSa MK3 i w ogóle przejechać nim.
Możesz podesłać jakieś info jak masz tam coś.
Ogólnie nastawiałem się na początku na I30N, tutaj z jednej strony auto z opcją ustawienia zawieszenia, pracy silnika itd.. gdzie zdałoby się jako daily. Ale z drugiej jest problem, że mogę mieć przypadek jak w większości aut - czyli oczy na wysokości górnej części przedniej szyby.
Zdam relację jak to wypada w przypadku GS MK3, jakby ktoś miał jeszcze jakąś propozycję to prosiłbym bardzo.
rafak
Nowicjusz
 
Posty: 9

14 Lut 2025, 15:01

Skąd jesteś?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe