Mocny Diesle czy Mocna benzyna

06 Lip 2014, 01:38

Witam,
Temat nie tyle co pod względem kupna auta, a bardziej poznania waszej opinii póki co.
Stąd nie podaje ceny, oczekiwać, bo po prostu w tym temacie liczę na dyskusję co lepiej wybrać.


Jak w temacie.
Jazda po mieście, 12-15 k km rocznie, krótkie trasy miastowe, trasa 1 raz w roku max.

I pomimo, że jeżdżę Dieslem podanym w profilu, to jeszcze niedawno znów powtarzałem "nigdy więcej diesla". Skąd takie zdanie? Ot tak się wzięło, całe szczęście z moją E12 żadnych problemów nie ma, jestem bardzo zadowolony, ale do czego dążę.


Mówiąc jeszcze nie dawno o tym, że nigdy nie zmienię już auta na diesla nie miałem żadnych większych podstaw by być na NIE dla ropy.Ceny paliw praktycznie te same. Jedyny minus, który ja widzę obecnie w mojej E12 to wolne nagrzewanie się w zimie, gdzie po prostu we wnętrzu jest "zimno" przez bardzo długi czas.


I teraz zmienić auto. Ok fajna sprawa, ale znów błądzę po myślach. Jestem fanem jazdy troszkę żywszej, trochę wyprzedzania, czasem rura spod świateł ot tak stąd auto musi być dynamiczne, ale coś za coś.


Przykład (luźny) Opel Astra III

Benzyna:
- 2.0 Turbo 170 KM - spalanie w mieście 11-12,5 litra na 100 km (miasto)
- 2.0 Turbo 200 KM - spalanie w mieście 12-14 litra na 100 km (miasto)
- 1.8 - 140 KM - spalanie miasto 8,5-11 litra (miasto)

Diesel:
- 1.9 CTDI 150 KM - spalanie w mieście 6,5-8,5 litra (miasto)

Osiągi Astra (CABRIO) tu znalazłem rozpiskę, stąd takie nadwozie

Benzyna - 2.0 Turbo 170 KM, Manual, V max 224 km/h, 0-100 - 9,5 s
Benzyna - 2.0 Turbo 200 KM, Manual, V max 237 km/h, 0-100 - 8,5 s
Benzyna - 1.8 T 140 KM, Manual, V max 209 km/h, 0-100 - 11,4 s
Diesel - 1.9 CTDI 150 KM, Manual, V max 213 km/h, 0-100 - 10,2 s

I teraz porównanie takie luźne:
Diesel vs 2.0 Turbo 200 KM - V max różnica śmieszna, od 0-100 również śmieszna, ale 50 KM więcej, spalanie powiedzmy średnio 5-7 litrów więcej na 100 km jazdy (zależy od nogi, pewnie idzie i większą różnice zrobić). 7 litrów to powiedzmy 40 zł.

Nie będę porównywał innych silników, wziąłem najmocniejsze 2 ze sobą.
I teraz zapewne wrzucając swapa, lub lekko tuningując 150 KM diesla na 200 KM, benzyna zostanie zjedzona pod każdym względem. Co śmieszniejsze znalazłem porównanie, gdzie elastyka silnika i tak przy takiej różnicy mocy jest na korzyść diesla (np. podczas wyprzedzania na 3-4 biegu).

Obejrzałem również kilka filmików na YT, dane w sumie się zgadzają jeśli chodzi o przyśpieszenie minimum, spalanie jak pisałem zależne od nogi, jakości paliwa, pogody, opon no wszystkiego.


Do czego piję?
Nie chodzi mi tutaj o te 45 zł różnicy na paliwie, ale czy jest sens kupowanie mocnej benzyny w zestawieniu z mocnym dieslem, lub mocnym dieslem, a zrobionym na jeszcze mocniejszego.

Teraz gadałem z mechanikiem i mówił, że regeneracja turbin, wtrysków (co rzekomo pada często w dieslach podczas jazdy po mieście) to nie są duże pieniądze, jak to się każdego straszy.


I temat czysto dyskusyjny.
Co byście wybrali do jazdy po mieście, z takim właśnie zestawieniem.
Benzyna = dźwięk silnika fajniejszy, ale znów spalanie dużo większe
Diesel - dźwięk nie nadrabia, ale spalanie małe, duża moc, duży moment, fajne wyprzedzanie + licząc na to, że wrzucimy jakiegoś swapa będzie jeszcze mocniej.


Opel podany dla przykładu rzecz jasna, bo akurat tego auta znalazłem dane silnikowe, ale przeglądając inne marki wychodzi mniej więcej podobnie z tym.

I nie mówię tu o gazowaniu auta, bo tego nie uznaję po prostu.
Nie wrzucam też śmiesznego porównania 120 KM diesla do 250 KM benzyniaka.
Wszystko mniej więcej na tym samym pułapie idzie, ale jednak różnice są.



Reasumując.
Mocny, zrobiony diesel do miasta fajnie?


Same mam niby tylko 90 KM w E12, ale przy turbo, momencie obrotowym, idzie się tym w mieście pobawić (nie mówię tu o prędkości, a wyprzedaniu, rwaniu po dodaniu gazu i załączeniu turbo i itp).


Z góry dzięki i liczę, że otrzymam parę fajnych za i przeciw.
Temat czysto dyskusyjny, do porozmawiania ;)
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lip 2014, 06:18

Dobre pytanie,tylko widzisz, podajesz akurat za przykład Opla a jak wiadomo Opel tutaj korzysta z silników Fiata :) Tutaj wybór jest prosty.Chcesz tuningować silnik Diesla?! Zarzuć ten pomysł,one są już fabrycznie dość wyżyłowane,będziesz miał kłopoty.Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę innych producentów aut,to raczej wybieraj benzynę,dlaczego?!Nie ma lepszych silników Diesla od fiatowskich,co znaczy, lepszych?!Nie chodzi o osiągi ,tylko całokształt(trwałość,awaryjność,koszty serwisu itd)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2014, 07:37

Jakie 7 litrów? :no: Weź pod uwagę może markę, która robi dobre silniki zarówno na ropę, jak i na PB i tam sobie porównaj.

Przykładowo:

BMW 3.0d 204 km - 7.5 w mieście albo więcej i 5 trasa wzwyż
BMW 330i 231 km - 11.5 w mieście albo więcej i 7 wzwyż trasa

Osiągi i kultura pracy oraz koszty utrzymania zdecydowanie na korzyść benzyny.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Lip 2014, 09:29

W mieście diesel nie spali znów tak mało, spalanie na poziomie benzyniaka. Mechanik z którym gadałeś to albo bogaty człowiek, albo szuka kolejnego frajera do wyciągania od niego kasy :D poczytaj sobie o kosztach regeneracji tych podzespołów w dieslu. Inna sprawa, że te 200 turbokoni w benzynie, czy nawet słabsza wersja 170KM to będzie w Astrze rakieta - miałem przyjemność przejechać się Vectrą 170KM i byłem mile zaskoczony. A spalanie tragiczne nie było. I benzhniak szybciej nagrzeje się w zimie. Ja bym się nawet nie zastanawiał tylko brał 2.0T
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lip 2014, 09:35

Skąd wy bierzecie to spalanie tak optymistycznie jak ja jeżdżę brata e39 3.0d to rzadko mam mniejsze średnie spalanie jak 10 na sto i z tego co wiem to on też ma podobnie. Niema się co oszukiwać duży ropniak swoje spali. 5 w trasie i 7.5 w mieście to paliła moja skoda oktawia 1.9 tdi 110.
KOLEŚ31
Początkujący
 
Posty: 60
Prawo jazdy: 11 05 1999
Auto: honda civic ek3
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lip 2014, 09:58

W sumie co do mechanika, to nie żaden znajomy, robię u niego wszystko, ufam mu, także nie tyle co wyciągnąć hajs, a złamać pewną legendę, że jazda dieslem wyłącznie po mieście to strzelenie sobie w stopę.


Co do Opla - tak jak napisałem przykład, czysty przykład, bo dane znalazłem tak na szybko.

Tutaj może też złe porównanie, bo wiadomo Turbo robi swoje, ale wolnossący benzyniak o mocy 150 KM i Diesel o tej samej mocy, to chyba będzie przepaść co?

Same dane suche, które dorwałem między innymi względem elastyczności na 4 biegu 60-100 km/h to była różnica 3 s na korzyść Diesla, a to sporo.


Ja sam nie miałem okazji jeździć żadnym mocnym benzyniakiem za bardzo, jedynie Honda Civic Ufo 1.8 V-Tec 140 KM (fajnie latało, nie powiem, ale czy było faktycznie tak mocne i szybkie, jak każdy mówi?).


Co do spalania, to jest ono rzeczą podrzędną, bo ja nie mam bólu czy wlać trochę więcej czy mniej, czy zaoszczędzę te 40 zł.
Ma być mocno, przyjemnie, ale bez przesady spalaniem rzędu 13-17 na setkę, bo zbankrutuje :mrgreen:


A patrząc na sporo innych aut benzynowych o mocy 150-180 KM to 13 w górę łapie każdy praktycznie w mieście, czyli od świateł do świateł jak to się mówi.



Dzięki za wypowiedzi i zapraszam dalej do wypowiedzi :)
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Volkswagen i Porsche łączą siły
    Przyspieszony proces integracji umożliwi połączenie działalności związanej z produkcją samochodów już z dniem 1 sierpnia 2012 - Volkswagen Group w pełni przejmuje kontrolę nad działalnością Porsche uzyskując pozostałe ...

06 Lip 2014, 10:18

Wolnossąca benzyna ma mniejszy moment obrotowy osiągany wyżej niż w dieslu co winduje spalanie. Jeśli chodzi o fun to w sumie turbo benzyna nie jest głupim pomysłem :) wrzucisz jakiś markowy tuningowy wydech i fajnie toto zagada.
Piszesz o mitach związanych z użytkowaniem Diesla w mieście. Diesle, zwłaszcza te mocniejsze, są stworzone do pokonywania długich tras. W mieście nie dość, że silnik może się nie dogrzewać, to jeszcze 1.9CDTI 150KM miał dpf. Wtryski kolejna droga rzecz, nie wszystkie można regenerować, więc wymiana to kilka tys. Dwumasowe koło zamachowe ze sprzęgłem ( chociaż dwumase mają też benzyniaki i to coraz częściej).
Funem z jazdy nic nie przebije benzyny. O ile diesel pod względem wciskania w fotel jeszcze jakoś się broni, to dźwięk :no: ni chyba że D5 w Volvo czy 3.0d w BMW :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lip 2014, 10:59

Diesle nie tylko dlatego mniej spalają,że są sprawniejszymi silnikami,ale także dlatego,że ON jest bardziej energetyczny od benzyny,chociaż nie taki wybuchowy w normalnych warunkach,ON to jak energia wchłonięta przez gąbkę,mój brat kilka dni temu kupił Mercedesa C Kompressora 163KM,na trasie przy 140 km/h pali ok 7 litrów,po kiego ch... komu Diesel?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2014, 23:08

Co to za bzdury w ogóle. 60 - 100 km/h to ja robię na dwójce i na takim biegu sobie porównuj czasy benzyna/diesel. A jak nie to zobacz sobie na trójce już chociażby, przecież benzyna się kręci o wiele wyżej, więc takie porównanie to w kij dmuchał.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW