Mocny samochód do 60 tysięcy.

04 Sty 2024, 16:44

Cześć wszystkim!

Powoli przymierzam się do zakupu nowego samochodu.
Aktualnie jeżdżę Mitsubishi Lancerem VIII, auto sprawuję się super, jednak po 3 latach jazdy pora zamienić go na coś mocniejszego.

Poszukuję samochodu do 60 tysięcy, samochód będzie używany na co dzień do dojazdów do pracy (około 15km w jedną stronę) + dojazd do miasta i z powrotem (około 30km w jedną stronę).Oprócz tego dłuższa trasa mniej więcej 2 razy w roku (około 1-2tyś km).Rocznie będę robił około 20-25tyś km.

Poszukuję samochodu który będzie wygodny, mocny i jak najmniej awaryjny.Wiadomo, że totalnie bezawaryjnego samochodu nie kupię, ale chcę po prostu żeby więcej jeździł, niż stał w warsztacie.

Wymagania to:
-przynajmniej 200 koni
-rocznik 2012+
-sedan/coupe

Moje typy samochodów to:
- Ford Fusion 2.0 EcoBoost 240KM AWD
- Chrysler 300c 3.6 V6 292KM
- Dodge Charger VI 3.6 V6 296KM
Myślałem też nad Jaguarem XF 3.0D V6 240KM, ale boję się trochę o awaryjność w tym aucie.

Chętnie dowiem co myślicie o tych samochodach, jeśli macie jakieś inne, ciekawe typy, to dajcie znać.
doublecup
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Sty 2024, 17:25

doublecup napisał(a):Poszukuję samochodu który będzie wygodny, mocny i jak najmniej awaryjny.Wiadomo, że totalnie bezawaryjnego samochodu nie kupię, ale chcę po prostu żeby więcej jeździł, niż stał w warsztacie.


Lex GS mk3 V8 spełnia Twoje wymogi tylko rocznik produkcji tego modelu jest 06--11r. No ale V8 przy którym Twoje typy pomimo młodszego rocznika :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Sty 2024, 22:10

Dzięki, przyjrzę się na pewno temu lexusowi.
Jesteś w stanie coś więcej o nim powiedzieć?
Zastanawiam się jak wygląda sprawa z dostępnością części.
Z tego co widzę to z V8 jest silnik 4.6 i 4.3, za którym się lepiej rozglądać?
doublecup
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Sty 2024, 00:46

Dużo pisania ale 430 jest tylko przed liftem. 3uz najtańsze v8 na rynku, pasek rozrządu, dobrze jedzie, przyjmuje LPG, skrzynia 6b. Spalanie LPG 11-16.
Technicznie ok.jednak trzeba pamiętać o wieku tych aut i że miały różnych właścicieli.
460ka tylko FL. Mała zmiana audio, lepszy materiał deski, trochę więcej żarówek. Z techniki silnik następca 3uz czyli seria Ur. Nie założy się LPG.

I tu jest kozacko bo skrzynia 8b w trybie sport zmienia biegi max szybko (ta samą co w isf oficjalne dane dla isf to czas to redukowanie połowę czadu DSG), zawias utwardza się i są aktywne stabilizatory. 460nm i 350km z tą skrzynią jedzie więcej niż dobrze. Spalanie rewelka bo bez oszczędności około 10-11l a miasto około 13l.

Obie opcje mają fajną pozycję rynkową czyli cena stoi w miejscu z tym że 460 rzadko spotykany. Teraz był jakiś wysyp 460ek w zagadkowych cenach ale ogólnie jest ich bardzo mało a tak właściwie ich nie ma. Serwis ok.

Jak będziesz zainteresowany ale tylko poważnie to możemy się ustawić bo mam kilka sztuk Gs. Więcej szczegółów na PW.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sty 2024, 10:30

Moim zdaniem silniki Pentastar 3.6 V6 spokojnie możesz brać pod uwagę bo współpracują z LPG i raczej nie ma z nimi większych problemów. Oczywiście Lexus o którym wspomniał @szybki to inna liga :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze
    Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...