Mocny sedan do 20 tysięcy

01 Mar 2019, 15:08

Witam
Po 5 latach z moim focusm mk1 przyszła pora na zmianę, budżet jakim dysponuje to 20 tysięcy, +/- 2 tysiące. Od samochodu oczekuję sporej mocy i komfortowych warunków podróżowania, ze względu na częste trasy ok 120 km. Zależy mi żeby to był diesel, ewentualnie benzynka z założonym podtlenkiem lpg, lub rezerwa kosztów na jej założenie. moc ? diesel od 150km w górę bo i tak pójdzie chip, lub benzynka od przynajmniej 180km. Myślałem nad Audi A6 c6 w wersji avant z 3 litrowym dieselem lecz koszty utrzymania według powrzechnej opinii są dość spore lub bmw e60, aczkolwiek ciężko jest dorwać w tym budżecie zadbaną e60 z 3 litrowym dieselem. Mam świadomość wyższych kosztów utrzymania i jestem na nie przygotowany, chociaż wiadomo, że dla studenta każdy grosz się liczy. Aktualnie mimo kosztów prowadzi a6, ale liczę na opinię o tych dwóch autkach lub ich ewentualnej alternatywie.
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

01 Mar 2019, 15:30

No za 20k hmmm ? :naughty:
Twoje typy są delkatnie mówiąc średnio trafione :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Mar 2019, 15:33

grisk napisał(a):Myślałem nad Audi A6 c6 w wersji avant z 3 litrowym dieselem lecz koszty utrzymania według powrzechnej opinii są dość spore lub bmw e60, aczkolwiek ciężko jest dorwać w tym budżecie zadbaną e60 z 3 litrowym dieselem. Mam świadomość wyższych kosztów utrzymania i jestem na nie przygotowany, chociaż wiadomo, że dla studenta każdy grosz się liczy.


Sorry że wprost, ale brałeś cos? Czy to jakaś prowokacja? A6 c6 lub e60 z 3-litrowymi dieslami dla studenta? I w cenie do 20tys zł? Gdzie te auta 20tys to mogą pochłonąć w pakiet startowy i 2 lata eksploatacji. Jakbyś miał z 30tys plus 10tys na pakiet startowy to można zacząc rozmawiać o tych modelach.

Jak ma być premium to a4 b6 1.8t lub volvo s60 2.4t/2.5t. Koszty utrzymania o wiele niższe od wymienionych przez Ciebie, można zrobić chipa i mieć ponad 200km i założyć lpg.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Mar 2019, 15:45

Dlatego pytam się o opinię, nie jest to prowo, tylko tych ofert nie brakuje w internecie, a chciałem opinii kogoś kto zna temat lepiej niż ja, bo jestem świadomy, że w taki samochód trzeba będzie włożyć coś na start, takie są realia, tylko chodzi mi o jakieś większe konkrety, i jakąś konkretniejszą skalę. Typy s60 i a4 to już klasa niżej, ale nie wykluczam, że zdecyduje się na segment D. Wpadła mi też w oko alfa 159 2.4 jtd, z tego co wiem trwałe jednostki i z wersji 210 km gdzie jest większa sprężarka da się wycisnąc całkeim ładny przyrost mocy.
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

01 Mar 2019, 19:09

Masz 20 tys na auto, a ilena pakiet startowy? Policz sobie ile samo OC wyjdzie Ci w takim BMW.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Mar 2019, 19:13

Pakiet startowy to ok 5k, ale po przejrzeniu cen części do obydwu modeli, trochę zwatpilem i uznałem, że może kiedyś.
Dlatego myślę poważnie nad propozycja kolegi z 1.8t, ale nie wiem czy nie poszukam wersji b7, zrobię chipa, a instalacje zamotuje jak już dozbieram te kilka złotych
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

01 Mar 2019, 19:21

Moze byc ciezko znalezc b7 1.8t za 20k. Bo one od okolo 25 sie zaczynaja. W dobrym stanie oczywiscie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Mar 2019, 19:24

Niestety, ale B7ki z 1.8t chodzą po 25 tysięcy. Za 20 tys.szukaj:
Audi A4B6 1.8T
BMW 3 E46/5 E39 2.5/2.8
Ford Mondeo Mk3 2.5V6/3.0
Honda Accord 2.4
Mazda 6 3.0
Mercedes C-klasa C180K/C320
Opel Vectra C/Signum 2.0T
Renault Laguna II FL 2.0T
Saab 9-3 2.0T
Volvo S40/S60/S80 2.4/2.5T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Mar 2019, 19:33

Szczerze mówiąc trochę mi zmieniliscie punkt widzenia, ale to dobrze bo przynajmniej nie wkopie się na minę, dzięki za tą listę Ossy, na pewno dobrze ja przestudiuje, chyba, że macie jeszcze jakieś propozycje chętnie wysłucham, no i w ogóle jak to jest z chipowaniem silnikow z LPG, bo jest wiele opinii i może mieliście styczność
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

01 Mar 2019, 20:26

Za 20tys nie poszalejesz z mocnym komfortowym autem.

Piszesz ze jestes przygotowany na wyzsze koszty utrzymania a za chwile ze jednak kazdy grosz sie liczy wiec uwierz ze raczej nie ejstes gotowy na serwis takiego A6 C6 czy BMW E60

Zejdz segment nizej do jakiejs prostej benzyny lub prostego diesla
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2019, 20:50

1.8t porobione na 300km jezdza latami na lpg i maja sie dobrze.
Silniki z volvo rowniez idealne do lpg. Z bmw w/w rowniez, tylko tam chipa nie zrobisz bo to n/a.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Mar 2019, 21:33

Co chodzi o koszty to fakt, byłem przygotowany, wiem, że sobie bym poradził bo pracuje, ale też nie chce całej wypłaty przeznaczać na naprawy, poprostu chciałem się dowiedzieć jak to wygląda od kogoś kto się zna lepiej niż ja, ale jak zobaczyłem że komplet wtryskowaczy to koszt 6k, nie mówiąc o rozrzadzie, to uznałem, ze jeszcze nie czas na tksi wóz :D
To chyba się zdecyduje na to 1.8t i chyba najpewniej dozbieram do b7, bardziej mi się te wozy podobają :D
Co chodzi o mody to max chip do 200km i wystarczy jak dla mnie :D
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

03 Mar 2019, 04:24

Jeszcze, w oko wpadła mi alfa 159, fakt w klekocie, 2.4jtd, tego co wiem te silniki w 156 spisywał się dość dobrze, a wersję 210 km można fajnie zchipować, bo dość fajnie przyjmują moc, a spalanie takiego autka jest w miarę przyzwoite, może ktoś miał styczność z tą Włoszcyzną i powiedziałby mi parę słów o kosztach eksploatacji i o awaryjności, bo poważnie zaciekawił mnie ten model.
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28