To ja odświeżę wątek bo miałem okazję skorzystać ostatnio z Autotesto, a temat jest wysoko w Google, więc może komuś pomoże
Wykupiłem najwyższy pakiet (Gold) za 749 PLN wraz z usługą rezerwacji (99 PLN) i negocjacji ceny (199 PLN), jako że samochód był kilkaset km ode mnie i szkoda mi było całego dnia na ew. pusty przelot. Pakiet zakupiłem w sobotę i już
tego samego dnia umówiono oględziny auta na wtorek.
Rozmowa z rzeczoznawcą. Po oględzinach przeprowadziłem rozmowę z rzeczoznawcą, jednak na pytania odnośnie bolączek konkretnego modelu nie był w stanie odpowiedzieć, bo w ogóle o nie nie pytał i nie weryfikował. Samochód był w automacie, więc spytałem o serwis skrzyni, w tym wymianę oleju, jednak temat nie był podnoszony i
otrzymałem jedynie lakoniczną odpowiedź, że olej musiał być wymieniany, bo skrzynia tyle by nie przejechała ![Szczęśliwy :D]()
Rozmowę zaczął wręcz od pytania czy zdaję sobie sprawę, że auto ma już ponad 15 lat. Wiadomo, że nie oczekuję igły, a jedynie sensownego stanu technicznego i blacharskiego.
Zwrócił uwagę na fakt impregnacji skórzanej tapicerki, a także poinformował o śladach oleju na osłonie silnika, jednak
w wyniku tego, że była pęknięta, ponoć zajrzał przez nią wraz z diagnostą i doszli do wniosku, że to kwestia rozlania oleju w trakcie wymiany, a nie zapoceń układu. Na plus taka próba weryfikacji.
Infolinia Autotesto. Skontaktowałem się również z infolinią Autotesto, ponieważ po rozmowie ze sprzedającym wyszło, że
nie dokonano rezerwacji samochodu, a ponadto nawet
sam sprzedający miał zastrzeżenia co do jakości ich usług.
Na infolinii otrzymałem informację, że propozycja rezerwacji została przesłana mailowo do sprzedającego jeszcze przed oględzinami (regulamin jednak mówi o zawarciu umowy, a nie propozycji rezerwacji, jednak konsultant stał na stanowisku że żadnych umów nie zawierają w tym zakresie) i nie zostaną mi zwrócone środki. Po ponownym kontakcie, tym razem poprzez czat,
otrzymałem informację, że "konsultant popełnił błąd" i mail nie został wysłany. Żenada. Jednak ostatecznie przyjęto mój wniosek o zwrot kosztów dodatku rezerwacji i negocjacji ceny.
Teraz kwestia raportu i jazdy testowej. Sam opis sporządzony przez rzeczoznawcę podkreśla, że
jazda objęła odcinek 2 km i prędkości max 60 km/h. Czyli chłop chyba jedynie przejechał się na warsztat i na tym zakończyła się jazda testowa. Ciężko na takim dystansie sprawdzić auto, jak zachowuje się przy większych prędkościach, a także jak działa automat i czy na wyższych biegach również działa płynnie. AUTOTESTO oczywiście umywa ręce, że nie mają wytycznych odnośnie długości jazdy próbnej. Ma jedynie wystarczyć do sporządzenia oceny przez eksperta
![Szczęśliwy :D]()
W dodatku,
udało mi się od sprzedającego dowiedzieć, że rzeczoznawca nawet nie weryfikował czy elektryczne szyby działają prawidłowo, czy klimatyzacja chłodzi odpowiednio, nie został m.in. zweryfikowany centralny zamek. Jak na to jak chwalą się skrupulatnością, to jednak trochę słabo. I nie powinna tutaj mieć znaczenia kwestia wartości czy wieku auta. Na plus, że faktycznie zostało ono zmierzone miernikiem i nie wykazuje znamion napraw czy składaka.
W raporcie uwzględniono również informację, że silnik nie był w pełni zimny podczas oględzin, co potwierdzają zdjęcia zegarów. A sama dokumentacja zdjęciowa dość obszerna (ponad 100 zdjęć), w tym jeden film z szybkiego obejścia auta dookoła i 6-sekundowy filmik z odpalenia silnika. Zawarto również zdjęcia błędów z komputera diagnostycznego.
Reasumując, trochę się rozpisałem, jednak patrząc na brak bardziej obszernych opinii o AUTOTESTO, jedynie poza krótkimi pochlebnymi opiniami o obszerności raportu, to myślę że może to komuś pomóc. Z pewnością, gdyby nie fakt odległości, wolałbym sam pojechać obejrzeć samochód i wydać 100 zł na SKP w celu jego przejrzenia. Jeśli macie auto na miejscu, to samodzielnie lub ze znajomym bym je zweryfikował, a w przypadku znacznej odległości, skorzystałbym z innego podmiotu.
Tak krótka jazda testowa jest dla mnie dyskwalifikująca, mimo że odnoszę wrażenie, że bardziej skupiono się na walorach technicznych przy sprawdzaniu auta (zawieszenie, opony, silnik etc.) niż sprawności wyposażenia.