Moje autko

20 Wrz 2008, 17:42

witam serdecznie, użytkowników vw polo z 2000r. 1.4MPI benzyna, kupiłem auto w Niemczech na pozór zakup wydawał się obiecujący do momentu jazdy. Nagle szyby elek. odmówiły posłuszeństwa - okazało się że połamane są plastyki które poruszają się po prowadnicy opuszczania szyb , nie można tego elementu nigdzie dostać tylko w komplecie mechanizmu do opuszczania szyb ,na zimnym silniku nie mogę ruszyć strasznie mi szarpie nie wiadomo dla czego , pużniej to samo się dzieje , a jak już prowadzę jazdę to nagle jakby dostawał przyspieszenia, naciskam na pedał gazu to jak tzw. muł a nagle dostaje zrywu, dzieje się tak na każdym biegu, no i klekoczą mi zawory , pomimo wymiany olejów i innych płynów. Na liczniku wskazuje 145tyś. Czy to jest normalne , pomuście proszę co się dzieje z tym autem. zapomniałem jeszcze o fakcie że dziwnie zachowuje się dzwignia zmiany biegów lata jak stara baba nie odbija jak trzeba
krzysiek36
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 20 Wrz 2008, 19:30

    No musze powiedzieć,że interesu to dobrego nie zrobiłeś :( .No ale tak to jest z kupowaniem samochodów w Niemczech.Na przyszłosć - zanim kupi się samochód,warto przeżałować tr 80,czy 100 zł i pojechać na stację diagnostyczną lub do mechanika.
    A co do twojego problemu - zgodnie z prawem masz prawo samochód oddać właścicielowi,żeby ci go naprawił lub oddał ci kasiurkę,ponieważ towar jest niezgodny z umową kupna-sprzedaży(oczywiście przyjmuję,że w umowie jest napisane,że samochód jest jest sprawny.Chyba,że w umowie napisano,że samochód jest niesprwany technicznie lub coś w tym stylu)
    Drugie wyjście,to oddać samochód do mechanika,żeby go naprawił.A to cię wyniesie tyle samo,albo i nawet więcej,niż wynosi różnica w cenie między tym samochodem w Niemczech,a w Polsce.
    Co do szyb elektrycznych - jedyna szansa na dostanie tych plastików to autozłom.Resztę musi zobaczyć mechanik,bo tak na oko,to raczej trudno powiedzieć co mu dolega.Być może to,że klekoczą zawory i problemy z jazdą na zimnym silniku to ta sama przyczyna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Wrz 2008, 13:38

    proszę o kolejne rady pozdrawiam
    krzysiek36
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    21 Wrz 2008, 13:53

    witam serdecznie kolegów i koleżanki, na łamach forum opisałem problem mojego autka vw polo 1.4MPI benzyna, klekotanie zaworów, szarpanie na zimnym silniku i inne problemy.nie chcę opisywać dalej mojego feralnego zakupu bo uwieście mi najchętniej bym spuścił bym ten samochód z urwiska.mam prośbę czy mógłby ktoś powiedzieć mi trochę o tym silniku.Niepokojący jest fakt że wydaje mi się że spala mi dużo paliwa , czy to normalne w tym modelu, miałem vw polo z 1996 roku 1.4, i byłem zadowolony , małe opłaty małe spalanie po mieście palił około 6.5l., było ok, i tym śladem postanowiłem zakupić nowszy model, a tu co porażka, mam już dość włóczenia się po mechanikach i tylko 200. 500zł , i tak dalej. Proszę o komentarze w mojej sprawie. jakaś wskazówka co do awaryjności , i dlaczego tak jest,a cha jeszcze jedno czy można sprzedać auto zarejestrowane przed upływem 6- miesięcy nie płacić podatku, jeśli tak to proszę o informacje pozdrawiam gorąco rozgoryczony nowicjusz auta vw polo.
    krzysiek36
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...