Seat Cordoba, wspomaganie

25 Lip 2008, 21:28

Proszę o pomoc w stwierdzeniu usterki, mianowicie:
Wczoraj wymieniłem pasek od wspomagania bo stary był ostro zjechany i przy okazji wymieniłem olej (od wspomagania). Wstaję rano jadę do roboty ok 10 km i na firmowym parkingu stwierdzam, że wspomaganie praktycznie nie działa wolnych obrotach, na wysokich działa bez zarzutu. Czy jest możliwe że pompa padła przez uderzanie w nią młotkiem przy zdejmowaniu paska? Czy jest możliwe, że wlałem nieodpowiedni olej? Może to jest normalne przy takiej wymianie?
Proszę o pomoc bo aż mi ręce opadają. POZDRAWIAM

Seat Cordoba 1,6
8V
100KM
LPG
kolo__20
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 26 Lip 2008, 12:15

    mozliwe ze od udezenia pompa padła.. istnieje równiez mozliwosc ze jeszcze pasek si nie dopasował luba za malo płynu wlałes:)
    wojtek1418
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Miejscowość: Limanowa

    26 Lip 2008, 16:41

    Nie orientuję się za bardzo w wewnętrznej budowie takiej pompy, ale wcześniej dopasowywałem już do niej kilka pasków i uderzałem z taką samą siłą, nic nigdy się nie działo. Oleju jest dużo bo na bagnecie jest MAX, nie pieni się i wygląda normalnie a pasek nie trze, można usłyszeć tylko ciężką pracę pompy ale tylko na niskich obrotach.
    -Czy to prawda, że olej dobiera sie pod konkretną markę samochodu bo słyszałem od kogoś coś takiego ?
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    27 Lip 2008, 11:15

    A tak dla pewnośći się zapytam - jaki olej wlałeś i gdzie?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Lip 2008, 13:12

    Olej jaki wlałem to: ELF ELFMATIC G3 ( olej do skrzyń i wspomagania kolor
    -czerwony )
    Wlałem w dobry zbiornik :) taka mała kierownica była narysowana...
    Napisze może więcej o samochodzie:
    Seat Cordoba SXE
    1.6 8V
    100 KM
    rok: 1998
    przebieg: 170 000
    benzyna + LPG

    (przypomnę, że przed wymianą oleju i paska wszystko chodziło ok, teraz wspomaganie nie działa na wolnych obrotach)
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    27 Lip 2008, 20:14

    Czyli teoretycznie wszystko zrobiłeś dobrze.Nie wiem jak zachowuje się ELF,bo tego nie stosujemy.Zazwyczaj wlewamy Dexron II lub III.
    Po wymoianie płynu odpowietrzyłeś układ?Jeżeli nie,to zrób to.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Lip 2008, 21:26

    Jeżeli chodzi o odpowietrzenie układu to słyszałem, że wystarczy skręcić kierownicę na max w obydwie strony i po robocie...
    Jeśli odpowietrza sie go inaczej to proszę o jakieś instrukcje.
    Bardzo zależy mi na czasie bo w sobotę wyjeżdżam nad morze i chciałbym mieć sprawne auto.
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    28 Lip 2008, 11:37

    Żeby odpowietrzyć układ,to trzeba kierownicą max kilka razy pokręcić w prawo i lewo.To max. oznacza do oporu tak,aż spadną obroty silnika i będzie słychać taki lekki syk.Przytrzymać 2 sekundy i w drugą stronę.
    Jeżeli to nie pomoże,to trzeba będzie zainteresować się przekładnią kierowniczą i pompą.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Lip 2008, 17:56

    Dzięki za pomoc, ale chyba zgłoszę się do mechanika bo sam jeszcze narobię bigosu :)
    Jak mi powie co spowodowało usterkę to napiszę na forum....może to kiedyś komuś pomoże.
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    21 Wrz 2008, 15:47

    Jak wcześniej obiecałem, piszę powód i rozwiązanie usterki:
    Powodem ciężkiej pracy wspomagania na niskich obrotach było niedopasowanie odpowiedniego oleju do pompy wspomagania. W wyniku tego pompa została uszkodzona. Koszt regenerowanej pompy wspomagania do cordoby to 270zł.
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9