Mondeo MK2 - brak ABS

11 Kwi 2014, 07:09

Witam. Pacjent to Mondeo MK2, 1998, 1.8TD, Liftback. Brak ABS. Świeci się ciągle kontrolka ABS i STOP (hamulca ręcznego).ABSu nie ma na bank. Podczas ostrego hamowania nie działa także EBV które jest z ABSem bo cały tył auta dosłownie zawraca.

Drugi problem to taki że komputer wyświetla koniec klocków hamulcowych. Wczoraj je sprawdziłem i powiem że 2/3 jeszcze jest! Dziwny objaw.

Kable i łączki do czujników ABS są ok. Nie wiem jednak jak dokładnie sprawdzić czujnik ABS miernikiem.
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Kwi 2014, 18:46

Zacznij od diagnostyki - podłacz się pod kompa i dowiesz się w czym jest problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2014, 16:31

Wydałem już 180zł w komputerki i nic to nie dało. Więcej do nikogo nie podjadę bo to co nazywają komputerami w warsztatach to fejs za 100zł z allegro i jakiś krakowany soft + laptop. Każdy mówi co innego.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Kwi 2014, 21:36

tantalini napisał(a):Wydałem już 180zł w komputerki i nic to nie dało. Więcej do nikogo nie podjadę bo to co nazywają komputerami w warsztatach to fejs za 100zł z allegro i jakiś krakowany soft + laptop.

Pojedż więc do normalnego warsztatu, a nie do pana Kazia, kóry ma warsztat zrobiony z garażu po dziadku.
Bez diagnostyki komputerowej nic nie zrobisz - to może być uszkodzony jeden z 4 czujników, może być uszkodzony przewód do któregoś z nich, może być brak kontaktu na wtyczce przy jednym z czujników, może być uszkodzony pierścień z którego czujnik czyta, że koło się obraca itd itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2014, 19:13

Albercik, dzięki za cenne rady. Wdzięczność maxymalna lecz tutaj nie ma NORMALNYCH warsztatów. Są same KAZIKI z ogromnymi reklamami na wjazdach jacy to oni "Najlepsi".
To nie Tychy. To Waltz-awka :D
Miasto rzeczy nad-wyraz cięzkich do wykonania. Miasto rzeczy zmyślonych i niepotrzebnych. Miasto para-normalne :D a w skrócie: jeden wielki wałek.
Masa mechaników to znaczy pomocników mechanika oraz pseudo elektroników po ... podstawówce :cry: którzy dorabiają Belwederską i okolice stawkami 7zł netto na godzinkę, paniatno???
Tubylcy z MondeoKlubPolska twierdzą że klekota nie warto podłączać pod kompa bo i tak komp zawsze kłamie. :mrgreen: :mrgreen:
Rozbebeszę jutro cały ABS z pompą i resztą przy okazji zmiany skrzyni bo będzie miejsca full to dowiem się co tam jest grane...
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Kwi 2014, 19:40

Pierwsze sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i bezpieczniki.
Ściągamy schemat ABS z internetu. Baza schematów jest na elektrodzie.
Potem ustawiamy miernik na 2 komy i najlepiej mierzyć we wtyczce od sterownika ABS opór na poszczególnych czujnikach. Potrzebny jest schemat, żeby wiedzieć jak są podłączone pary przewodów do wtyczki. Jak nie mamy schematu to mierzymy na wtyczkach od czujników. Opór powinien być na wszystkich jednakowy w granicach 700 - 1200 om. Jak wszystko z czujnikami OK sprawdzamy opory elektrozaworów.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wynajem Porsche - spełnij swoje marzenia
    Branża motoryzacyjna zmienia się bardzo dynamicznie, jednak są takie nazwy, które od lat niezmiennie wywołują szybsze bicie serca wśród jej miłośników. Jedną z nich jest Porsche. Założona w 1931 roku ...

14 Kwi 2014, 20:19

Spasiba ogromna. Mam schemat z książek Haynes'a Ford Mondeo MK2 Owners Workshop Manual. Już rozszyfrowałem jak jest zasilana pompa ABS i moduł oraz EBV. Wiem już które przewody przy module ABS są od którego czujnika. Jutro zabawa w pomiary.
Jak mi się uda zeskanować schematy do załączę bo są dość wyraźne.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Kwi 2014, 21:47

Mondeo MK2 - brak ABS
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Kwi 2014, 20:59

Czujniki sprawne a dostanie się do modułu ABS graniczy z cudem. Wczoraj nie dałem rady. Jutro pokombinuję. Czy ktoś wie jak się tam dostać? Czy servo musze całe zwalać?
Szok dosłowny. Zero ruchu. Od spodu skrzynia + magiel + sanki a od góry serwo i kilka innych.
Nawet ręki nie idzie wsadzić by kostki złapać. Dodatkowo moduł EBV+ABS jeszcze w jakimś ochronnym metalowym opakowaniu se siedzi. Jak Ford coś wymyśli to Polaka tak wkurFFII że paśc idzie.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998