Przewody hamulcowe wymieniać?

10 Lut 2014, 15:46

Witam
Czy podczas wymiany hamulców w aucie i wymiany płynu hamulcowego który był oryginalny, warto też wymienić wszystkie przewody hamulcowe. Elastyczne, a co z sztywnymi?
Czy to trudne? Mozna to samemu zrobić? One są przykręcane?
Czytałem na internecie że często pękają przewody w autach +10. Moja astra jest z 1995 roku wieć 20wiosen ma i płyn nawet oryginalny razem z tarczami.
michalinik
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: opel astra 2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Lut 2014, 15:49

Jesli tylko dysponujesz gotówką - trzeba wymienic..
michalinik napisał(a):One są przykręcane?

a jak inaczej ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

10 Lut 2014, 16:14

wymieniał ktos z Was?
michalinik
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: opel astra 2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lut 2014, 06:25

Szczegóły - "sam naprawiam Astra F" strona 195..
Dopóki nie przeczytasz tej książki nic nie rób..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

07 Mar 2014, 14:05

Z tego co opisujesz to oczywiście wymieniałbym przewody na nowe,pytanie tylko czy masz na tyle doświadczenia i praktyki, bo jeżeli nie to oddaj samochód do dobrego warsztatu gdzie wszystko Ci wymienią.
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3

19 Kwi 2014, 13:42

Giętkie przewody hamulcowe można samemu wymienić bez problemu,trzeba tylko wcześniej psikać złącza specjalnym preparatem(zapieczone),poza tym trzeba korzystać ze specjalnych kluczy oczkowych do tego przeznaczonych( z wycięciem) ,by można nasunąć na nakrętki złącz przez przewody,,twarde,,(inaczej nie da rady i śruby można zwykłym kluczem łatwo obrobić), potrzebne są dwa klucze,by nie ukręcić nakrętki przewodu twardego można je np.kupić w Castoramie(widziałem),naturalnie najpierw trzeba zorientować się jakich rozmiarów będziemy potrzebować.Oczywiście,że należy kontrolować stan przewodów twardych,taki przewód potrafi pęknąć w sytuacjach maksymalnego obciążenia(nagłego hamowania),przytrafiło mnie się to raz w życiu,nic przyjemnego,wtedy wystarczy tylko zaślepić rureczkę np.przez wkręcenie wkrętu ,ja tak zrobiłem i pojechałem sobie dalej.Zawsze wożę sobie w bagażniku pojemnik z płynem hamulcowym,tak na wszelki wypadek.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    3 miliony silników EA211
    19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...